İtalya’da Bentaş rüzgârı ‘’Dünyada bu fuarlar sayesinde ismimizi herkes duydu’’
İtalya’nın Bologna kentinde düzenlenen ZOOMARK International’a katılan Bentaş Bentonit ,ilk kez ziyaretçilerine sunduğu yeni ürünüyle büyük ilgi topladı.
info@karadenizekonomi.com / 15.11.2021
Bentaş Bentonit bünyesinde geliştirdikleri White Sand, Cat’s White markaları ile iki yılda bir Bologna Fiere tarafından düzenlenen Avrupa’nın en büyük pet fuarlarından biri olan Zoomark International’a katıldı.
10-12 Kasım’da gerçekleşen İtalya’daki Zoomark ile 2021 yılını 3 fuarla kapattıklarını söyleyen Bentaş Ceo’su Turgay Ömür, fuarların büyümeye olan katkısından şöyle bahsetti; ‘’Burada hem mevcut müşterilerimizle görüşebilmek hem de fuardaki yenilikleri takip edebilmek adına yeni çıkarttığımız ürünlerin lansmanlarını gerçekleştiriyoruz. Fuarların büyümeye olan katkısı oldukça yüksek. 2009 yılında üretime başlar başlamaz 2010 yılında ilk fuarımıza gittik. Her yıl minimum iki ya da üç uluslararası fuara gidiyoruz. Almanya, İtalya ve Rusya fuarlarını önemsiyoruz. İlk 3 yıl Rusya’ya gittik birkaç yıldır da Rusya yerine Uzak Doğu’ya gidiyoruz. Dünyada bu fuarlar sayesinde ismimizi herkes duydu. Her fuara minimum 200 bin TL bütçe ayırıyoruz. Devlet teşvikleriyle bunların bir kısmını geri alıyoruz. Ürün tanıtımındaki hızımız bu fuarlarla ilgili. Fuarlar işin özü ama müşteri memnuniyeti daha da önemlidir. Üretimin kalitesine bağlı olarak yatırımın karşılığını er ya da geç bir şekilde alıyoruz” dedi.
‘’İhracat potansiyelimizi artıracağız ‘’
Kedi kumlarını 70 ülkeye ihraç eden ve bu sayıyı 2022 yılında 100’e çıkarmayı hedeflediklerini söyleyen Ceo Ömür; “Ürün gamlarımızı artırmak istiyoruz. Bir de yeni bir marka çıkarttık özellikle bu markayı diğer VanCat markamızda olduğu gibi 60 ülke mertebesine ulaştırabilmek istiyoruz. White Sand markamızı hem İzmir’de hem de İstanbul’da tanıttık, çok iyi dönüşler aldık. Süper Premium şeklinde geliştirdik. Bu fuarda da tanıttık ve çok güzel geri dönüşler aldık. Kapasitemizi artırıp, Nevşehir’deki tesisi bir an önce devreye alıp, hem kedi kumu hemde diğer endüstriyel ürünlere de adım atmak istiyoruz.Amacımız Türkiye’nin büyük katma değerli iyi firmalar arasında yer alıp ihracata mümkün olduğu kadar katkı yaparak döviz getirebilmek istiyoruz” dedi.
ASEL GÜRSOY / KARADENİZ EKONOMİ