Sampa Otomotiv "Bir Parçamız Hep Eksik" eserinin açılışını yaptı
Türkiye’nin global yedek parça markası ve Samsun’un en büyük işvereni Sampa, 10 Kasım’ın 83. yılı için Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün anısına ithafen, tamamı kendi parçalarından oluşan bir eser yaptırdı.
info@karadenizekonomi.com / 11.11.2021
Sampa Otomotiv’in Samsun’da bulunan üretim kampüsünde gerçekleşen eserin açılış töreni “Bir Parçamız Hep Eksik” teması ile gerçekleştirildi. Sampa Otomotiv CEO’su Tarık Altuncu’nun açılış konuşması ve eseri taktim etmesi ile, saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın hemen ardından tören sona erdi.
Eserin açılışında katılımcılara seslenen Sampa Otomotiv CEO’su Tarık Altuncu, “Biz usta işi bir milletiz, çok çalışıyoruz ve çalışmaya devam edeceğiz. Sampa, odağına çalışmayı koymuş, milli mücadelesini üretmeye adamış bir marka. Her bir Sampalı da bunun farkında. Bu ruh bize, atalarımızdan , en çok da Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ten kalma. “O’nun anısına böyle bir eserin oluşturulmasına öncülük ettiğimiz için çok gururluyum. Atatürk, hala, her daim yolumuzu aydınlatmaya devam ediyor, anısına hürmetle takdim ediyoruz. Binlerce parça üretsek de bir parçamız hep eksik.” dedi.
Global iletişim stratejisi #sampaunique’e paralel olarak, Türkiye iletişimini planlayan Sampa Marka ve Kurumsal İletişim Direktörlüğü, 10 Kasım için bu sefer farklı bir yol izledi ve tamamen kendi ürettiği parçalardan oluşan, Atatürk’ün Kocatepe fotoğrafından esinlenilen bir eser yaptırdı.
Pazarlama Direktörü Mehmet Ali Erdoğan, “10 Kasım için bu benzersiz süreci filmleştirerek, bugün muhteşem bir gün yaşadık. “Tüm çalışma sürecinin yakın plandan anlatıldığı filmde, Atatürk’e olan minnet duygusu, Türk milletinin çalışkanlığı, çeşitliliği, zenginliği ve halkı birleştiren ince noktalara olan sevdası vurgulanarak betimlendi. 10 Kasım Atatürk’ü Anma gününde böyle bir eseri paylaşmaktan onur duyuyoruz” açıklamasını yaptı.
Heykeltıraş Muzaffer Tuncer, Bu projeyi kabul etmemdeki en büyük etken; Atatürk Kocatepe siluetini Sampa’nın kendi üretimi olan metal parçalardan yapacak olmaktı. Sınırlarımı zorlamayı seviyorum.”
Tuncer; “Teknik anlamda ve 25 gün gibi bir sürede böyle bir projenin tamamlanması zordu. Bu projeyi kabul etmemdeki en büyük etken Atatürk Kocatepe siluetini Sampa’nın kendi üretimi olan metal parçalardan yapacak olmaktı. Sınırlarımı zorlamayı seviyorum. Bu projenin en zor kısmı, Türkiye’nin ve hepimizin kırmızı çizgisi olan Atatürk siluetinde kullanılacak olan metal parçalar çok kuvvetli ve çok sağlamdı. Atatürk bam başka bir konudur. Eserin yapımında sadece Sampa yedek parçaları kullanılmıştır. Eserde kullanılacak ürünleri seçmek için, Sampa tesislerini gezdiğim zaman parçaların metal heykel üretimi için çok müsait olduğunu düşündüm. V kolunu gördüğüm zaman “Aman Tanrım” dedim. 5. Teker, poryalar, çok çeşitli, çağdaş heykel üretmeye müsait parçalar. Atatürk’ün ayak bastığı yerlerde kullandığım parçaları sistematik ve düzenli yerleştirmek istedim. Bunun amacı Atatürk’ün geçtiği yerlerde düzenin olmasıydı. Böyle bir eseri yapmak puzzle gibidir. Sınırlarınız ne kadar genişse aslında durum bir o kadar daha zorlaşır. Çünkü 45.000 parça arasından malzemeleri yapısına, ağırlığına ve materyaline göre seçmek yaratıcılık ve ince mühendislik gerektiriyordu. Sampa ürün çeşidinin fazla olması benim de eseri oluştururken, sabit bir birim tekrarında bulunmamamı sağladı. Çok fazla parça kullandım. Sayı veremeyecek kadar çok. Türkiye'de çok fazla çoğaltma kalıptan üretilmiş Atatürk anıtı ve heykeli bulunmaktadır. Sampa Otomotiv Projesinde yer alan ATATÜRK HEYKELİ, özgün bir eser olma özelliğine sahiptir. Bu projenin diğer bir bakış açısı ise geri dönüştürülebilecek malzemelerden üretilmiş olması” dedi.