Kapat

‘Türkiye Lojistik Portalı’ faaliyette

TİM, ihracatçı ile taşımacılık sektörü arasında dijital köprü vazifesi görecek “Türkiye Lojistik Portalı”nı gerçekleştirdi

 ‘Türkiye Lojistik Portalı’ faaliyette

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), Türk bayrağını dünyanın dört bir yanında dalgalandıran ihracatçı ile taşımacılık sektörü arasında dijital köprü vazifesi görecek lojistik portalını faaliyete geçirdi. İhracat ailesi, turkiyelojistikportali.com ile ürünlerini, dünyanın dört bir köşesine, en uygun araçla, en uygun zamanda, en uygun maliyetlerle ulaştıracak. Küresel lojistik sorununa ulusal bir çözüm getirme amacı taşıyan portal sayesinde ihracatçılar,  hem ürün teslimatı planlamasında yeni alternatiflere kavuşacak hem de daha uygun fiyatlardan yararlanacak. Lojistik sektörü ise, atıl kapasitesini kullanma fırsatına sahip olacak; aynı zamanda farklı sektörlerden ihracatçılarla iş yapma imkanına kavuşacak. Türkiye Lojistik Portalı, ihraç malları taşıyan araçların dönüş yükü bulmasına da yardımcı olacak.
 

Portala üye olan ihracatçının da lojistikçinin de kazanacağını dile getiren TİM Başkanı İsmail Gülle “Türkiye İhracatçılar Meclisi olarak nasıl ki ihracatçımızın üretim, pazarlama, inovasyon, markalaşma ve tasarım alanlarında yanındaysak lojistikte süreçlerinde de yanındayız. 2010’da 95 milyon ton ihracat yaparken, bugün 172 milyon tonu aşmış durumdayız. 5 yıl içerisinde, bu rakamın 250 milyon tona yaklaşacağını öngörüyoruz. Portalla küresel lojistik sorununa yerli bir çözüm getiriyoruz. Portalımızı, lojistik sektör temsilcileri ve ihracatçılarımızla gerçekleştirdiğimiz istişareler sonucunda nihai şekline kavuşturduk. Tam bir kazan-kazan mekanizması hayat bulacak” dedi.


“5 YIL İÇERİSİNDE 250 MİLYON TONA YAKLAŞACAĞIZ”
Törende yaptığı konuşmada, Türk ihracatcısının başarısına dikkat çeken TİM Başkanı İsmail Gülle “Son 12 ayda, 212 milyar doların üzerinde ihracat gerçekleştirerek yıllık hedefimizi şimdiden aşmayı başardık. Şimdi yeni hedefimiz, 300 milyar dolara ulaşmak. Tonaj bazında da ciddi bir artış söz konusu.  2010’da 95 milyon ton ihracat yaparken, bugün 172 milyon tonu aşmış durumdayız. 5 yıl içerisinde, bu rakamın 250 milyon tona yaklaşacağını öngörüyoruz. Bu kutsal formayı giydiğimiz, ilk kez ihracat yaptığımız gün artık sadece kendimiz için değil sektörümüz için, ülkemiz için, takımımız için koşmaya başladık. Yeri geldi zorluklarla karşılaştık, yeri geldi ödüllerle başarılarımızı paylaştık. Yeri geldi, taktik değiştirerek başka ülkeleri hedefledik. Elimizde bavulumuzla, ayak basmadık tek bir ülke dahi bırakmayarak sürekli koştuk. İşin özü, bu formanın hakkını verebilmek. İhracat ailesi, tüm zorluklara rağmen bu formanın hakkını teslim etti. Başarılarımızın sonucunda, küresel ticarette artık yeni bir ligdeyiz. Bu aileye, bu inanca, bu gayrete zaten şampiyonluk yakışırdı; çok şükür ki öyle de oldu. Bu takımda yalnız değildik. Biz üretirken lojistik sektörümüz ürünlerimizi sırtlayarak dünyayla buluşturdu. Tüm bu başarılara, en büyük paydaşımız olan Türk lojistik sektörüyle birlikte imza attık. Dile kolay, ortalama ihracat mesafemiz 3 bin 73 kilometreyi buldu. Tüm bu başarılar, küresel ticaretin derinden etkilendiği pandemi döneminde gerçekleşti” dedi.

“PORTAL SAYESİNDE ÜRÜNLERİMİZİ HIZLI VE EN UYGUN MALİYETLERLE ULAŞTIRACAĞIZ”
Portalın küresel lojistik sorununa yerli bir çözüm getirme amacını taşıdığını vurgulayan Gülle, şöyle devam etti: Pandemide ardı ardına yaşanan talep ve arz şokları, küresel navlun fiyatlarını da oldukça etkiledi. Baltık kuru yük endeksi, pandemi öncesi dönemde 900 seviyelerindeyken son dönemde 5650 puana kadar yükseldi. Uzak Doğu, ABD ve Afrika kıtasına yapılan taşımalarda  maliyetler 2 bin dolardan 15 bin dolar seviyesine çıktı. Evet, sorun küresel ancak çözüm ulusal. Kendi lojistik kaynaklarımızın verimliliğini artıracak, ihracatçılarımız ile lojistik sektörü arasında dijital bir köprü vazifesi görecek Türkiye Lojistik Portalı’nı bugün hayata geçiriyoruz. Portalımızı, lojistik sektör temsilcileri ve ihracatçılarımızla gerçekleştirdiğimiz  istişareler sonucunda nihai şekline kavuşturduk. Portalımız ile ürünlerimizi  dünyanın dört bir köşesine,  en uygun araçla,  en uygun zamanda,  en uygun maliyetlerle ulaştıracağız. Portalımıza üye olan ihracatçı da lojistikçi de kazanacak. İhracatçılarımız hem ürün teslimatı planlamasında yeni alternatiflere kavuşacak hem de daha uygun fiyatlardan yararlanacak. Lojistik sektörümüz ise, atıl kapasitesini kullanma fırsatına sahip olurken aynı zamanda farklı sektörlerden ihracatçılarla iş yapma imkanını yakalayacak. Yani tam bir kazan-kazan mekanizması hayat bulacak.

“İHRAÇ MALLARI TAŞIYAN ARAÇLARIN DÖNŞ YÜKÜ BULMASINA DA YARDIMCI OLACAK”
Türkiye Lojistik Portalı’nın ihraç malları taşıyan araçların dönüş yükü bulmasına da yardımcı olacağını kaydeden Gülle “Son derece sade bir arayüzle tasarladığımız portalımıza, vergi kimlik numaralarımızla üye olabileceğiz. Lojistik firmalarımız da yetki belgelerini ibraz ederek platformumuza kaydolabilecek. İhracatçı,  kendi yük bilgilerini platforma girerek ilan oluşturacak.  Lojistik sektörümüz de bu ilanlarda filtreleme yaparak kendi hat ve programlarına uygun yükleri bulacak. Türkiye İhracatçılar Meclisi olarak nasıl ki ihracatçımızın  üretim, pazarlama, inovasyon, markalaşma ve tasarım alanlarında yanındaysak lojistikte süreçlerinde de yanındayız. Çünkü sürdürülebilir bir ihracat sözleşmesi, bu süreçlerin tamamı sonucunda gerçekleşir. Ve sözleşmenin aslı ‘sözdür’. Türk ihracatçısı sözünü tutandır. Ulaştırma da, bu sözün en önemli ayağıdır. Türk Hava Yolları ile ihracatçılarımıza önemli avantajlar sunan  TİM-THY Hava Kargo Protokolü’nü imzaladık. Geçtiğimiz ay, ihracatçılarımızdan gelen talepler neti-cesinde protokolümüzün kapsamını daha da genişlettik. Bugün, Türkiye Lojistik Portalımız ile bir kez daha sözümüzü tutmanın gururunu yaşıyoruz” ifadelerini kullandı.

 

Bu Haberlerede Göz Attınızmı ?