Kapat

Türkiye’nin yerli ve milli Otomobili projesi ve TOGG

Bütün Yazıları Okumak İçin Tıklayın
 Türkiye’nin yerli ve milli Otomobili projesi ve TOGG

“Evet fosil yakıtların sonu geldi, buna göre planlarımızı yapmalıyız.” – M. Rifat Hisarcıklıoğlu

Tarkan DENİZ

27 Aralık 2019’da ön gösterim araçlarının Türkiye’ye ve dünyaya tanıtılması ardından Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG) Gemlik Tesisi üst yapı inşaat şirketini de yeni yıla dört gün kala geçtiğimiz hafta başında belirledi. Ülkemize hayırlı olsun.
 
8 Temmuz 2017 tarihinde kaleme aldığım aşağıdaki yazımın ardından 27 Temmuz 2017 tarihli şahsıma bir cevap yazısında yazımı destekler nitelikte; “Evet fosil yakıtların sonu geldi, buna göre planlarımızı yapmalıyız.” mesajını ileten Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ve Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu A.Ş. (TOGG) Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu’na teşekkür ederim. 2 Kasım 2017’de ise; Türkiye'nin yerli ve milli Otomobili Projesi Ortak Girişim Grubu İşbirliği Protokolü imzalanmıştır.
 
Dünyada birçok gelişmiş ülkenin Paris İklim Anlaşması sebebiyle 2030’a kadar emisyonlarda ciddi bir azalma gerçekleşmesi planlanıyor ve fosil yakıtlarla çalışan araçların üretimini kademeli olarak durduracağını, 2050'ye kadar yasaklanacağını duyurup, çevre kirliliği ve iklim değişimine olumsuz katkıları olan karbon salınımlarını sıfırlamayı planladığını açıklarken, ulaşımda hibrit veya tamamen elektrikle çalışan araçlara geçmeye hazırlanıyorlar.
 
Zaman zaman en üst seviyede bile dile getirilen milli yerli otomobil üretiminde dünyada üretimi ve pazar payı gelecek 30 yılda iyice azalacak fosil yakıt teknolojisi yerine elektrikli araç hatta daha da ötesi yeni nesil motor ve araç üretim programına doğru planlama yapması için ilgili yetkililer ile babayiğit üreticilerimize önemle tavsiye ederim.
 
Fransa, fosil yakıtlarla çalışan araçları 2040 itibariyle yasaklanacağını duyurdu. Fransa Ekoloji Bakanı Nicolas Hulot, kararı bir “devrim” olarak niteledi ve Peugeot, Citroen ve Renault gibi Fransız otomotiv markalarının bu zorluğun üstesinden geleceğine inandığını vurguladı.
 
Hollanda’nın işçi partisi Partij van de Arbeid (PvdA) ülkenin tamamen elektrikli araç kullanımına geçişi için harekete geçti. Temsilciler Meclisi’nde kabul edilen tasarıya göre 2025 yılında kadar hibrit araçlar da dahil olmak benzin ve dizel yakıt kullanan bütün araçların satışının yasaklanması isteniyor. Norveç'in 4 ana siyasi partisi, 2025 itibarıyla petrol ile çalışan otomobillerin satışını yasakladı. Almanya da Norveç’ten 5 sene sonra, yani 2030’da bu otomobillerin satışını yasaklamayı planlıyor.
 
Meksika’nın başkenti Meksiko’da yapılan C40 Kentleri Belediye Başkanları Zirvesi, kentlerde hava kalitesinin geliştirilmesi ve karbon emisyonlarının azaltılması amacıyla tarihi bir adıma tanıklık etti. C40 Kentleri olarak da bilinen “Büyük Kentler İklim Liderlik Grubu” tarafından yapılan açıklamaya göre, zirveye katılan Paris, Meksiko, Madrid ve Atina belediye başkanları yayımladıkları ortak bildiriyle dizel yakıtlı araçları 2025 itibarıyla trafikten tamamen men etmeyi taahhüt etti.
 
İsveçli otomobil üreticisi Volvo, dizel motordan ilk vazgeçen şirket oldu. Şirket gelecekteki emisyon standartlarını karşılamak için 2013'te piyasaya sürülen mevcut dizel motor jenerasyonunun son olduğunu, azot oksit emisyonlarının düşürülme maliyetinin çok pahalı hale gelmesi nedeniyle yeni dizel motorlar geliştirmeyeceğini ve bunun yerine elektrikli araçlara odaklanacaklarını açıkladı. Volvo, içten yanmalı motorla çalışan otomobil üretimine de 2019 yılında son veriyor. Firma 2019’dan itibaren ya tam elektrikli ya da hibrit motorlar üretecek.

Bu Haberlerede Göz Attınızmı ?