KATİD Başkanı: Fiyat turizm’de çok büyük bir problem !
Karadeniz Turistik İşletmeciler Derneği (KATİD) Başkanı Murat Toktaş, Türkiye'nin turizm sektöründe karşılaşılan en büyük sorunun fiyatla rekabet olduğunu dile getirdi. Toktaş, sektördeki bu olumsuz durumu değerlendirirken, önemli açıklamalarda bulundu.
info@karadenizekonomi.com / 25.03.2024
KATİD Başkanı Murat Toktaş, Türkiye genelinde turizm hareketliliğinin özellikle İstanbul, Ege ve Akdeniz bölgelerinde yoğunlaştığını belirtti. Geçen yılın bölge genelinde %50 doluluk oranıyla geçtiğini ifade eden Toktaş, bu yıl için bir miktar artış beklentisi içinde olduklarını dile getirdi. "Anadolu şehir otellerinin doluluk oranının %49, Resort otellerinin doluluk oranlarının yıllık olarak %67 olduğunu" belirten Toktaş, hedeflenen 60 milyon turist sayısına ulaşılamamasının yatak sorunundan değil, yeterli kapasiteye sahip olunmamasından kaynaklandığını vurguladı.
Bununla birlikte sektördeki en büyük sıkıntının fiyatla rekabet olduğunu vurgulayan Toktaş, bu durumun yatırımcılara ve işletmelere ciddi sıkıntılar yaşattığını belirtti. İşler düşük olduğunda hemen fiyatların düşürüldüğünü, böylece fiyat rekabetinin başladığını ifade eden Toktaş, bunun turizm sektörünün gelişimi açısından zararlı olduğunu dile getirdi. Sektörde rekabetin artık hizmet kalitesi üzerinden yapılması gerektiğini savunan Toktaş, hizmet kalitesinin artırılması, sunulan imkanların çeşitlendirilmesi ve şehirlerin marka değerinin yükseltilmesi gerektiğini belirtti. Aksi takdirde, fiyat rekabetiyle işlerin düşük olduğunda bile müşteri çekilemeyeceğini vurguladı.
Turizm sektöründe yaşanan bu sıkıntının sadece işletmeleri değil, genel olarak şehir ekonomilerini ve istihdamı da olumsuz etkilediğine dikkat çeken Toktaş, fiyatla rekabetin terk edilerek hizmet kalitesiyle rekabetin ön plana çıkarılması gerektiğini vurguladı.
Turizm sektörünün önemli temsilcilerinden biri olan Murat Toktaş'ın bu açıklamaları, sektörün genel durumu ve geleceği hakkında önemli bir perspektif sunuyor. Fiyatla rekabetin terk edilerek hizmet kalitesinin öne çıkarılması, sektörün geleceği açısından kritik bir adım olarak değerlendiriliyor.
Asel GÜRSOY