Giresun Trafiğine Kalıcı Çözüm: Güney Çevre Yolu Projesidir

Giresun’un güney çevre yolu projesi ile ilgili Giresun ‘da faaliyet gösteren sivil toplum ve meslek örgütleri bir araya gelerek, çevre yolunun 2026 yatırım programına dahil edilmesi için ortak deklarasyon yayınladılar.

info@karadenizekonomi.com / 5.11.2025

 Giresun Trafiğine Kalıcı Çözüm: Güney Çevre Yolu Projesidir

Bu doğrultuda Giresun Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Çakırmelikoğlu, Giresun Esnaf ve Sanatkarları Odaları Birliği Başkanı Ali Kara, Giresun Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Hamza Bölük, Giresun Ziraat Odası Başkanı Nurittin Karan, Giresun Şehir Plancıları Odası İl Temsilcisi Timur Yıldırım Kara, Giresun Mimarlar Odası İl Şube Başkanı Gökhan Göksu, İnşaat Mühendisleri Odası İl Temsilcisi Mehmet Halit Şensoy, Giresun Kent Konseyi Başkanı İsmail Cem Feridunoğlu, Giresun Ticaret ve Sanayi Odası Meclis Üyesi Serdar Demirkan tarafından yayınlanan ortak metin şöyledir;

“Giresun Merkez Dal-Çık Projesi’nin askıya alınması, ilimizin kronikleşen trafik sorununu yeniden gündeme getirmiştir. Bu gelişme, 49 km uzunluğundaki Giresun Güney Çevre Yolu Projesi’nin 2026 yılı yatırım programına kademeli olarak dahil edilmesi gerekliliğini açıkça ortaya koymaktadır.

Karadeniz Sahil Yolu, yalnızca Giresun ve çevre iller için değil, aynı zamanda Orta Asya ulaşım aksının en önemli bağlantı noktalarından biridir. Bu nedenle, Ordu vilayetinde olduğu gibi Giresun’da da Güney Çevre Yolu’nun aşamalı biçimde yatırıma dönüştürülmesi planlanmalıdır.

Ayrıca, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Karadeniz Sahil Yolu’nun hayata geçmesiyle birlikte ortaya çıkan trafik yoğunluğu, çevresel baskılar ve şehir içi ulaşım sorunlarını dikkate alarak bölgenin çevre düzeni planını revize etmiş, bu kapsamda Giresun Güney Çevre Yolu güzergâhını plana dahil etmiş ve bu yolun gerekliliğini resmen kabul etmiştir. Bu durum, projenin hem çevresel hem de ulaşım açısından stratejik bir ihtiyaç olduğunun kurumsal teyididir.

Ancak burada göz ardı edilmemesi gereken önemli bir husus da Giresun iç trafiğinin, dış trafik kadar kritik bir sorun haline gelmiş olmasıdır. Şehir merkezinde artan nüfus, araç sayısındaki hızlı yükseliş ve yetersiz park alanları, özellikle sahil hattı boyunca sabah ve akşam saatlerinde ciddi trafik sıkışıklıklarına yol açmaktadır.

Bu noktada Güney Çevre Yolu Projesi yalnızca transit trafiği rahatlatmakla kalmayacak; şehir içi ulaşımın yeniden düzenlenmesine, yakıt ve zaman tasarrufuna, enerji verimliliğine ve çevresel sürdürülebilirliğe önemli katkı sağlayacaktır. Araçların trafikte uzun süre beklemesiyle oluşan gereksiz yakıt tüketimi ve karbon salınımı azalacak, şehir içinde hem ekonomik hem de çevresel yönden ciddi bir tasarruf sağlanacaktır.

Ayrıca, şehirler arası yol trafiğine de mutlaka kalıcı bir formül bulunmalıdır. Özellikle Giresun’un doğu-batı yönlü ana ulaşım aksında, şehirler arası taşımacılık ve uzun mesafe araç geçişleri de şehir içi akışı olumsuz etkilemektedir. Bu nedenle, Güney Çevre Yolu yalnızca yerel trafik değil, bölgesel ulaşım açısından da stratejik bir çözüm olmalıdır.

Özellikle Giresun şehir içi geçişi (8 km) bölümünün, Batlama Deresi – Aksu Deresi bağlantıları esas alınarak projeye başlangıç noktası yapılması elzemdir. Karayolları 10. Bölge Müdürlüğü ile yapılan görüşmelerde, bu bölgedeki yol iyileştirme ve viyadük uygulamalarının teknik koşullar elverdiği takdirde üç yıl içinde yatırıma dönüşebileceği ifade edilmiştir.

Kış aylarında günlük ortalama 33 bin, yaz aylarında ise 50 bin civarında aracın kullandığı Karadeniz Sahil Yolu’nun Giresun şehir geçişi, artık mevcut kapasiteyi karşılayamamaktadır. Bu yoğunluğu azaltacak en kalıcı çözüm, Giresun Güney Çevre Yolu’nun 8 km’lik bölümünün 2026 yılında yatırıma dönüştürülmesidir.

Trabzon’da 2023 yılında 16,5 km’lik kısmı başlatılan ve Karadeniz kıyısındaki diğer illerde de kısım kısım tamamlanan Güney Çevre Yolu örneklerinde olduğu gibi, Giresun Güney Çevre Yolu da bütüncül (49 km) bir proje olarak değil, şehir merkezi öncelikli etaplarla hayata geçirilmelidir.

Bu doğrultuda; Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’ndan, Giresun Güney Çevre Yolu Projesi’nin 2026 yılı yatırım programına dahil edilmesini; Giresun Milletvekillerimizden ise hem iç hem dış trafik ile şehirler arası ulaşım ve enerji verimliliği açısından bu sürecin takibini ve gerekli desteklerin sağlanmasını, Giresun’un ulaşım sorunlarının kalıcı olarak çözülmesi, şehir içi trafiğin rahatlatılması ve enerji tasarrufu sağlanması adına önemle talep ediyoruz.”

 

 

 

 

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar