Samsun-Sarp Demiryolu Müjdesini 2023 Yılında Bekliyoruz
Karadeniz Bölgesini doğu batı aksında Gürcistan’a bağlayacak bir demiryolu projesinin gerekliliğine vurgu yapan Giresun Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Çakırmelikoğlu, 3,5 milyona yakın nüfusu ve 3 milyar dolara yaklaşan bir ihracat hacmi olan bölgenin Karadeniz sahiline entegreli bir ağın 2023 eylem programında mutlak yer alması gerekmekte olduğuna dikkat çekti.
info@karadenizekonomi.com / 21.04.2022
Karadeniz Bölgesini doğu batı aksında Gürcistan’a bağlayacak bir demiryolu projesinin gerekliliğine vurgu yapan Giresun Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Çakırmelikoğlu, 3,5 milyona yakın nüfusu ve 3 milyar dolara yaklaşan bir ihracat hacmi olan bölgenin Karadeniz sahiline entegreli bir ağın 2023 eylem programında mutlak yer alması gerekmekte olduğuna dikkat çekti.
Başkan Çakırmelikoğlu, “Son dönemde gündeme gelen vizyon 2053 taslağının da ilgili bakanlıkta çalışan iki uzmanın işgüzarlığı olduğunu yetkililerce yapılan görüşmeler, Giresun Milletvekili Sayın Cemal Öztürk’ün beyanlarıyla tespit edilmiştir. Bu bakımdan gerçekçiliği bulunmayan ve kamuoyunun yanlış yönlendirilmesine sebep veren alternatif bir demiryolu çalışmasının düşünülemeyeceği bilinmelidir. Bu doğrultuda Giresun ve Ordu milletvekillerinin beyanları da esastır. Samsun Sarp demiryolu çalışmasının 2023 yılı ile müjdelenmesi de beklentilerimiz içinde yer almakta ve bu doğrultuda lobi faaliyetleri yürütülmektedir.”
Çakırmelikoğlu sözlerini şöyle sürdürdü;
“Türkiye Cumhuriyeti’nin kalkınmasına en önemli katkıyı sağlayacak planların başında gelen Samsun-Sarp demiryolu projesi bölgenin nüfus, ticari ve sosyal etkinlik yoğunluğunun en aktif olduğu bant olan Karadeniz sahili, deniz ulaşımı ile entegreli bir hat özelliği taşımaktadır. Limanlar ve Karadeniz Sahil Karayolu ile bağlantılı bir demiryolu ağı bölgenin turizm destinasyonuna da katkı sağlayacaktır.” dedi.