Hisarcıklıoğlu: Samsun-Sarp Demiryolu Gündemde
Okul açılışı için Ordu’ya geldiğinde Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, Samsun-Sarp Hızlı Tren Projesini Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a ileteceğini söyledi.
info@karadenizekonomi.com / 7.03.2022
Karadeniz Bölgesi'nde Samsun'dan başlayıp, Artvin'in Sarp Sınır Kapısı'nda sona eren, 542 kilometre uzunluğundaki 6 il, 64 ilçe, 9 liman, 3 havaalanı ve birçok yerleşim birimine ulaşım sağlayan Karadeniz sahil yoluna paralel Samsun-Sarp demiryolu projesinin bölgeye ekonomik, turizm, istihdam ve stratejik açıdan büyük avantajlar kazandıracağını savunan sivil toplum kuruluşları, projenin hayata geçirilmesini istiyor.
Karadeniz Bölgesinin en büyük ihtiyacı olan Samsun-Sarp Demiryolu projesi yapıldığı takdirde Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon, Gümüşhane, Rize ve Artvin illerinin kalkınmasına fayda sağlayacağı gibi AB ülkeleri ve Anadolu coğrafyasının Orta Asya ile jeostratejik bağını da güçlendirecek. Yaklaşık 2 yıl önce açıklanan Samsun-Sarp Hızlı Tren Projesinin ilk bölümü olan Samsun-Ordu Hızlı Tren Yolu proje ihalesi son anda iptal edilmişti. Aradan geçen zamana karşın Samsun-Ordu Demiryolu Proje İhalesi yapılmadığı gibi herhangi bir tarih de verilmedi.
Hisarcıklıoğlu, projeyi gündemine aldı
Rifat Hisarcıklıoğlu, geldiği Ordu’da oda ve borsa üyelerinin yaşadığı sıkıntıları ve çözüm önerilerini dinledi. Ordu Ticaret ve Sanayi Odası (OTSO) toplantı salonunda yapılan toplantıda konuşan Hisarcıklıoğlu, gündemine aldığını söyleyerek Samsun-Sarp Hızlı Tren Projesini Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a ileteceğini bildirdi.
Başkan Şahin, “Hem turizmi hem de ekonomiyi canlandırır”
Samsun-Sarp Demir Yolu Hattının bölgemize kazandırılmasını isteyen Ordu Ticaret ve Sanayi Odası (OTSO) Başkanı Servet Şahin, bölge illerini ekonomik olarak kalkındıracağına vurgu yaptı.
Projenin hem turizmi hem de ekonomiyi canlandıracağını söyleyen Başkan Şahin “Sadece taşımacılık alanında değil, tüm belgenin turizmi için de çok önemli olan Samsun-Sarp Demir Yolu Hattının projelendirilerek bölgemize kazandırılması mutlak talebimizdir” diye açıkladı.
Hisarcıklıoğlu’nun da projeye olumlu baktığını belirten Başkan Şahin, “Hem turizm açısından faydası olur, diyelim ki adam Karadeniz turu yapacak Samsun’a kadar gider döner. Samsundan sarpa kadar fındık ticaretinde faydası olur. Bu bölgenin ürünleri birbirine çok yakın. En azından yarım saat 1 saatte günü birlik gidip gelmeler olur. Ekonomik olarak bölgeyi kalkındırır. Ayrıca bu yol şehir içine kadar gider Asya’yı Avrupa’ya bağlayan tek yol” açıklamasında bulundu.
Başkan Kahraman, “Ordu ve Giresun’u da kapsayacak şekilde gündeme alınsın”
Samsun-Sarp Demiryolu Projesi’nin Ordu ve Giresun’u da kapsayacak bir şekilde gündeme alınmasını isteyen Ordu Ticaret Borsası Başkanı Ziver Kahraman da Samsun-Sarp Demiryolu projesini yatırım programına alınmasını istedi.
Samsun-Sarp Demiryolu projesini dile getiren Başkan Kahraman, “Samsun-Sarp Demiryolu projesinin yatırım programına alıp kentlerin geneline ilişecek bir yatırım ile tamamlanmasını istiyoruz. Bölgenin kalkınmasına katkısı olacaktır” dedi.
Başkan Çakırmelikoğlu, “Karadeniz sahilinin dünyaya açılacak bir kapısı olacaktır”
Projenin bölge illerinin ekonomisine katkı sağlayacağının altını çizen Giresun Ticaret ve Sanayi Odası (Giresun TSO) Başkanı Hasan Çakırmelikoğlu, “Ülkenin ve ilin sosyo ekonomik olarak büyümesi için ulaşım çok önemlidir. Ulaşımın da zenginleşmesi hava yolu, kara yolu, demir yolu, deniz yolunun kurulması çok önemlidir. Bu demiryolunun kurulmasıyla beraber Giresun Karadeniz sahilinin dünyaya açılacak bir kapısı olacaktır. Ekonomiye de katkı sağlayacaktır. Hem ulaşım hem de demir yolu mamul olarak ucuz maliyetli olacaktır” dedi.
SONER ÖZDEMİR
KARADENİZ EKONOMİ