Ordu Çevre Yolu'nda ödenek sorunu mu var? Bu hızla 2030 yılına bitmez!

Ordu Çevre Yolunun ne zaman biteceği belli değil. 2023 yılında açılacağı açıklanan yolun 2030 yılında bitmesi planlanıyor ancak ödenekler bugünkü haliyle devam ederse 2030 yılı bile hayal.

info@karadenizekonomi.com / 20.11.2024

Ordu Çevre Yolu'nda ödenek sorunu mu var? Bu hızla 2030 yılına bitmez!

‘15 MİLYON TL YAKIT TASARRUFU’

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, sosyal medya hesaplarında Ordu Çevre Yolu ile ilgili paylaşım yaptı. Uraloğlu ilk etabı biten Ordu Çevre Yolu ile ilgili şu ifadelere yer verdi: "Doğaya ve zamana dost proje, “Ordu Çevre Yolu” Zamandan 1 milyar 443 milyon TL, Akaryakıttan 15 milyon TL tasarruf ediyor, Karbon emisyonunu Bin 181 ton azaltıyoruz."

YOLUMUZ 2030’DA DA BİTMİYOR

2012’de yapımına başlanan Ordu Çevre Yolu’nun ilk etabı 2019’da açıldı, İkinci etap içinse önce 2023 yıl daha sonra 2025 yılı verildi. Son olarak ise 2030 yılı dile getiriliyor. Ancak Ordu Çevre Yolu’nda ödenek sorunu yaşanıyor. Melet Irmağını geçmek için hiçbir çalışma yapılmadığı gibi tüneller dışında da bir çalışma yapılmıyor. Bu ödenek hızıyla Ordu Çevre Yolu’nun 2030 yılında açılması da hayal olarak görülüyor.

ORDU MAALESEF İLK SIRADA

TÜİK’in açıklamalarına göre Ordu’da 2023 yılı içerisinde 2 bin 267 kaza meydana geldi. Bu kazalarda 3 bin 441 kişi yaralanırken 61 kişi hayatını kaybetti. Bu rakamlarla Ordu Karadeniz Bölgesinde ölümlü ve yaralamalı trafik kazasında ilk sırada bulunuyor. Ordu’ya en yakın olan Trabzon ile arasında büyük fark bulunuyor. 2023 yılında Trabzon’da bin 863 kaza da 2 bin 907 kişi yaralanırken 46 kişi hayatını kaybetti. 

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar