Karşıyaka Bulvarı Trafiği Rahatlatacak

Altınordu ilçesinde önemli arterlerden biri olacak Karşıyaka Bulvarı’nda sıcak asfalt çalışmaları devam ediyor.

info@karadenizekonomi.com / 25.11.2015

Karşıyaka Bulvarı Trafiği Rahatlatacak

Altınordu ilçesinde önemli arterlerden biri olacak Karşıyaka Bulvarı’nda sıcak asfalt çalışmaları devam ediyor.

Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Enver Yılmaz, Karşıyaka Bulvarı’nda devam eden sıcak asfalt çalışmalarını yerinde inceledi. Yapılan her işin diğer çalışmalarla bağlantılı bir şekilde, bir plan ve program dahilinde yapıldığını söyleyen Başkan Yılmaz, Karşıyaka Bulvarı’nın açılması, Çevre Yolu, TEDES uygulaması ile kamyon ve tırların belirli saatlerde Altınordu ve Fatsa ilçelerine girişlerinin engellenmesi konusunda açıklamalarda bulundu.

22 YILLIK PROJE RAFTAN İNDİRİLDİ

Ordu’nun her tarafında yol çalışmalarının tüm hızıyla devam ettiğini belirten Başkan Enver Yılmaz; “Karşıyaka Bulvarı’ndaki asfalt çalışmamız, Altınordu ilçesinde devam eden trafik sorununun çözümüne katkı sağlayacak önemli bir yol. Ancak kamuoyunun çok da fazla bilmediği, haberdar olmadığı bir proje. Bu anlamda yapılan çalışmanın trafik sorununun çözümüne sunacağı katkılara dikkat çekmek amacıyla buradaki çalışmaları yakından takip ediyoruz” dedi.

5 KM BÖLÜNMÜŞ YOL ASFALTLANIYOR

Başkan Enver Yılmaz, Karşıyaka Bulvarı projesinin 1993 yılında yapıldığını ancak geçen 22 yıl içerisinde tek bir çivi dahi çakılmadığını belirterek; “Bu süre içerisinde ortaya çıkan sorunları da tek tek çözmek suretiyle bu yolu hizmete açacağız. Yolun tamamı 5 km bölünmüş yol ve sıcak asfalt olacak. Hava şartlarının uygun gitmesi durumunda yolun tamamını üç dört günde asfaltlayabiliriz” şeklinde konuştu.

TEDES PROJESİ’NE ÇOK ÇABUK UYUM SAĞLANDI

Ordu'da yaşanan trafik yoğunluğunu azaltmak ve trafik sorununun çözümüne katkı sağlamak amacıyla TEDES Projesi’ni uygulamaya koyduklarını ifade eden Başkan Enver Yılmaz; “Uygulanmaya başlanmasından sonra geçen bir haftalık süre içerisinde projenin ne kadar doğru bir uygulama olduğunu gördük. Trafik akışımız düzene girdi. Bu süre içerisinde maddi hasarlı hiçbir kaza olmadı. Yollarda uygulanan hız limitlerini de daha önce ilan etmiştik. Vatandaşlarımız TEDES Projesi’ne çok çabuk uyum sağladı. Uygulamanın ikinci gününde yapılan cezai işlem sayısı ilk güne nazaran yüzde 60 oranında azaldı” diye konuştu.

SABAH VE AKŞAM TRAFİĞİ RAHATLADI

Başkan Enver Yılmaz, Ordu’dan günlük ortalama 90.000 aracın geçiş yaptığını ve bunların yaklaşık 50.000 kadarının kamyon ve tırlardan oluştuğuna dikkat çekerek; “Mevcut şehir içi geçişinin bu kadar yoğunluğu kaldırması mümkün değil. Bu nedenle aldığımız UKOME kararı ile sabah 07.00 – 09.00 ile akşam 16.00 – 20.00 arasında kamyon ve tırların Altınordu, Fatsa ilçelerimizden geçişi yasaklandı. Uygulamanın ilk gününde trafik yoğunluğundaki gözle görülür orandaki azalma, verilen kararın ne kadar yerinde olduğunu gösterdi. İlk defa sabah ve akşam saatlerinde trafik yoğunluğu yaşanmadı. Ancak duruma göre ilerleyen dönemlerde saatlerde ufak düzenlemeler yapabiliriz. Bu kararın altında Karayolları, Valilik ve Ulaştırma Bakanlığı gibi 50 kurum ve kişinin imzası var. Böyle kararları almak çok zordur. Güçlü bir siyasi irade ister. Bizler halkımızdan aldığımız destekle bu duruşu sergiledik ve neticelerinin ne kadar olumlu olduğunu gördük” şeklinde konuştu.

Amaçlarının şoför esnafını mağdur etmek olmadığını söyleyen Başkan Yılmaz; “Şoför esnafımızı mağdur etmemek amacıyla yasakların devreye girmesinden önce yurt genelindeki şoför odalarına gerekli bilgilendirmeleri yaptık. Alınan tedbirler ile Fatsa ve Gülyalı ilçelerimizde fazla bir yığılma olmadığını ve 200-300 civarında aracın bekletildiğini tespit ettik” dedi.

AMACIMIZ ÇEVRE YOLUNU EN KISA ZAMANDA AÇMAK

Alınan bütün tedbirlerin ve yapılan çalışmaların hedefinde vatandaşların rahat bir şekilde ulaşım hizmetlerinden faydalanması olduğunu belirten Başkan Enver Yılmaz; “Amacımız Altınordu ve Fatsa Çevre Yolları’nın bir an önce hizmete alınması ve ulaşımın rahatlamasıdır. Bu uygulamalar ile bu konudaki çalışmalar da farklı bir boyuta geçti. Altınordu Çevre Yolu’nun birinci etabını Haziran Temmuz ayı gibi bitirmek istiyoruz. Çevre Yolu’nun Karadeniz Sahil Yolu’na kadar devam eden ikinci etap çalışmalarının tamamlanmasını beklemeden şehrin doğu bölgesini, Karşıyaka Bulvarı ve ileriye doğru devam eden güzergah üzerinden Ulubey yoluna ve bu yol üzerindeki Çevre Yolu’na bağlayarak iç bölgede alternatif bir yol oluşturmak istiyoruz. Böylece Civil Irmağı’nın doğu tarafında trafikte ciddi bir rahatlama sağlayacağız” şeklinde konuştu.

Başkan Enver Yılmaz’ın Büyükşehir Belediyesi Sıcak Asfalt Çalışmaları Programı kapsamında Karşıyaka Bulvarı’nda yaptığı incelemelere Başkan Vekili Ahmet Çoruh, Genel Sekreter Dr. Mustafa Çöpoğlu, Altınordu Belediye Başkanı Engin Tekintaş, Daire Başkanları, Mahalle Muhtarları ve vatandaşlar da eşlik etti.

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar