Fındık yağı Altaşla dünyaya açılıyor
Ordu'da faaliyet gösteren Altaş Yağ Sanayinin ürünü olan fındık yağı Çotanak markası ile Çin, Amerika, İtalya, Tayvan, Irak, Suriye, Senegal ve Gambiya başta olmak üzere 20'yi aşkın ülkeye ihraç ediliyor.
info@karadenizekonomi.com / 7.11.2018
Hedefi 50 ülkeye ihracat
Altaş Yağ Sanayi Ticaret AŞnin Genel Müdürü Uğur Altaş, 20 ülkeye fındık ihraç ettiklerini, 2023 hedeflerinin ise fındık yağını dünyanın 50 ülkesine daha satmak olduğunu söyledi.
Altınordu ilçesi Durugöl Mahallesi'nde bir aile şirketi tarafından yaklaşık 80 milyon lira yatırımın yapıldığı Altaş Yağ Sanayi Ticaret A.Ş tarafından işlenen fındık yağı iç pazarın yanı sıra 20'ye aşkın ülkeye ihracatı yapılıyor. Yaklaşık 250 işçinin istihdamının sağladığı fabrika fındıkta iç tüketimin artmasında da önemli oranda katkı sunuyor. Altaş Yağ Sanayi Ticaret A.Ş'nin Genel Müdürü Uğur Altaş, yaptığı açıklamada, tesislerinde son teknolojiyle üretilen fındık yağı üretimlerinin yüzde 70'nin iç pazara, yüzde 30'unu ise ihracata yönelik olduğunu söyledi.
2010 yılından bu yana faaliyette olduklarını aktaran Altaş, aradan geçen sürede kendilerini sürekli geliştirdiklerini, kapasite artırımına gittiklerini ve ürün yelpazelerini de genişlettiklerini ifade etti. Dünya'nın en kaliteli ve sağlıklı bitkisel yağlarının arasında yer alan fındık yağını çok sayıda ülkeye ihraç ettiklerini kaydeden Altaş, büyük bir hayalle çıktıkları yolda, hedeflerine adım adım ulaştıklarını dile getirdi.
Fabrikada kimyasalsız şekilde işlenen fındık yağını en sağlıklı şekliyle mutfaklara sunabilen hele geldiklerini vurgulayan Altaş, ihracatta yeni olmalarına rağmen önemli mesafe yol aldıklarını belirtti.
AR-GE çalışmalarına ağırlık vererek ve piyasa araştırması yaparak Çin, Amerika, İtalya, Tayvan, Irak, Suriye, Senegal ve Gambiya başta olmak üzere 20'ye aşkın ülkeye ihracat yapabilme konumuna geldiklerini anlatan Altaş, ülke sayısını daha artırmayı ve tonaj bazında da rakamları artırmayı hedeflediklerini vurguladı. Uğur Altaş, dünyanın her tarafından olmayı istediklerini ifade ederek, "Hedef pazarlarımızın başında her zaman Çin ve Afrika pazarı olacak. Ancak bunun yanında Avrupa ülkelerinin tamamında olmayı hedefliyoruz. Yeni pazar arayışlarımız devam ediyor. Bunun için pazarlama ve reklam çalışmalarımız sürüyor" dedi. KARADENİZ EKONOMİ