‘’Demiryolunun maliyeti 4 milyon dolar’’

Şahin, ‘’Maliyet bakımından da baktığımız zaman otoyolun kilometre başı 12 milyon dolar iken, demiryolunun maliyeti 4 milyon dolar’’

info@karadenizekonomi.com / 16.12.2019

‘’Demiryolunun maliyeti 4 milyon dolar’’

Ordu Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Servet Şahin, Samsun Sarp Demiryolu projesini ve Samsun Ordu arasında yapılacak olan demiryolu hakkında değerlendirmelerde bulundu.

Demiryolu ulaşımı, ulaşım araçları içerisinde en ucuzu, en ekonomik olanı ve en konforlu olandır diyen Şahin, ‘’Aynı zamanda incelendiği zaman çevre kirliliği bakımından da en mükemmel ulaşım aracıdır. Bu nedenle 21’nci yüzyıl demiryolu çağı olacağına inanıyorum. Maliyet bakımından da baktığımız zaman otoyolun kilometre başı 12 milyon dolar iken, demiryolunun maliyeti 4 milyon dolar, bu yüzden modern bir demiryolu 6 şeritli karayolu maliyetine rahatlıkla yapılabiliyor. 6 hatlı bir otoyol için 37,5 metre veya 40 metre bir genişlik lazımken iki hatlı demir yolunda 13,5 – 14 metre genişlik yetmektedir. Bunun istimlak bakımından daha ucuz ve daha kolay yapılabilen mükemmel bir araç” olduğunu belirtti.

‘’Yeni ticari ilişkilerin artmasına sebep olacak’’

Karadeniz kıyımızı şu anda çok fazla kullanamıyoruz. Ancak gelecekte demiryollarının yapımı ile birlikte deniz yollarını da kullanacağız şeklinde konuşan Başkan Şahin, ‘’Demiryolu taşımacılığı bölgemize geldiği takdirde, deniz yolu taşımacılığı da bölgemizde kullanılır hale gelecektir. Samsun Sarp Demiryolu projesinin Ordu’ya kadar gelmesini istediler, ancak biz bu yolun Giresun, Trabzon, Rize’den Sarp’a ulaşmasından yanayız. Çünkü bu demiryolu Gürcistan, Azerbaycan, Hazar kenarlarına ulaştığı vakit, yeni bir ticaret sektörünün doğmasına sebep olacaktır. Hem turizm açısından, hem sanayi anlamında yeni sektörlerin doğmasına, yeni ticari ilişkilerin artmasına sebep olacaktır. Bu yol mutlaka bölgemize bir canlılık getirecektir’’ dedi.

‘’Hem turizm hem ticari açıdan yol Ordu için çok önemli’’

 Bu proje tamamlandığında yurt içinde ulaşımın daha kolay olacağını belirten Servet Şahin, ‘’Bu yol hem turizm açısından, hem ticari açıdan Ordu için çok önemli. Ordu’dan Samsun’a, Ankara’ya belki de Paris’e modern bir demiryolu ulaşımı ile rahatlıkla gidilebilecekti. Aynı zamanda, Ordu Türkiye’de en fazla fındık üretiyor, en fazla bal üretiyor, en fazla kivi üretiyor ama bunları pazarlayamamış bir ilimiz. Bundan sonra artık ulaşım kolaylaşınca, Ordu’nun kendini diğer ülkelere tanıtması da kolaylaşacak. Bu demiryolu projesi bittiği anda Ordu bir lojistik merkez olacaktır. Bizim il olarak eksik kaldığımız sanayileşmemiz gelişecek ve dünyaya açılımımız kolaylaşacak” diye konuştu.

 

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar