DOKAP’ın OSB görevi var

Kalkınma Bakanlığı’ndan alınarak Sanayi Bakanlığı ile ilişkilendirilen DOKAP OSB’lerin yatırımcılara hazırlanması konusunda da görev üstlendi.

info@karadenizekonomi.com / 16.04.2019

DOKAP’ın OSB görevi var

Kalkınma Bakanlığı’ndan alınarak Sanayi Bakanlığı ile ilişkilendirilen DOKAP OSB’lerin yatırımcılara hazırlanması konusunda da görev üstlendi. DOKAP Başkanı Mengi, “OSB’lerin ihtiyaçlarını da tespit ederek rapor hazırladık. Hangi OSB’de, hangi sanayi bölgesinde ne yapmamız gerektiğini profilini çıkartmış durumundayız” dedi.

Kalkınma İdaresi yeni eylem planını bekliyor

Doğu Karadeniz Kalkınma İdaresi Başkanlığı (DOKAP) Başkanı Yusuf Mengi bölgede turizm, tarım, ticaret ve sanayi sektörlerini birlikte düşündüklerini ve bölgedeki OSB’lerin ihtiyaçlarını da tespit ederek rapor hazırladıklarını söyledi. Mengi, “Hangi OSB’de, hangi sanayi bölgesinde ne yapmamız gerektiğini profilini çıkartmış durumundayız. Bütün bölge üzerinde, sanayi sektörlerinde çok ciddi bir çalışma yaptık. Biz şuanda Sanayi Bakanlığı ile ilişkilendirildik. Şimdi önümüzdeki dönemde sanayi anlamında, sanayinin sorunları anlamında önemli bir fırsat yakalamış olduk. Elimizde analizlerimizde var ne yapacağımızı biliyoruz yol haritasını oluşturmak için hiçbir engelimiz yok” diye konuştu.

DOKAP olarak tek sektörlü düşünmediklerini, bölgesel kalkınma kavramının çok sektörlü düşünmeyi gerektirdiğin vurgulayan Mengi, “Bölgesel Kalkınma dediğimiz zaman tanımlanmış sektörler zaten esastır. Ancak hiç sektör olarak tanımlanmamış alanda siz öneride bulunuyorsunuz, sektör yaratıyorsunuz. Yani DOKAP’ın önemi bu. Yani siz yerelde üretiyorsunuz merkeze öneride bulunuyorsunuz” ifadelerini kullandı.

Yeşil Yol’a ilişkin negatif algıyı değiştirdik

Mengi turizm sektörünün bölge için önemini ve bu kapsamdaki Yeşil Yol Projesine de değindi. Mengi’nin değerlendirmesi şöyle:

“Yeşil Yol Projesi bölge turizminin geliştirilmesinde fevkalade önemli bir değer. Yeşil Yol Projesi’nin çevre hassasiyetlerinin tersine, iş makinalarının söz konusu akslara sokulup tamamen ulaşım ve yatırım amaçlı; geçtiği yerdeki tüm doğal ve kültürel değerleri tahrip eden tabiri caizse çift şerit yol yapımı gibi bir proje olduğu inancıydı. Hâlbuki Yeşil Yol Projesi ile oluşturulmaya çalışılan algının tam tersine, bölgenin doğal zenginliğinin, koruma kullanma dengesi gözetilerek sürdürülebilir çevre ilkeleri doğrultusunda turizme kazandırılması hedeflenmektedir. İlk günden bugüne bu yanlış algının oluşmasını engellemek adına ciddi bilgilendirme faaliyetlerinde bulunduk. Buradan sizin sayenizde bir kez daha ifade etmek gerekirse, Yeşil Yol Projesi bir yol yapım projesi değildir. Yeşil Yol Projesi Doğu Karadeniz Turizm Master Planı’nda belirlenmiş olan turizm merkezleri ve yaylaların bütüncül bir şekilde ele alınarak marka değer taşıyan bir turizm koridoru haline getirilme projesidir.”

İkinci Eylem Plânı hazırlanıyor

“Şu anda hâlihazırda yürüyen DOKAP Eylem Planı’nın tamamlanma süresi 2019 olarak revize edildi. Kuvvetle muhtemel 2.DOKAP Eylem Planı ulusal ölçekteki planlamalarla gerekli senkronu sağlaması adına 2020-2023 yılları arasını kapsayacaktır. Elbette 2’nci Eylem planı, 1’nci eylem planına göre daha konsolide ve daha odaklı bir kimlik taşıyacaktır. 1’nci eylem planı sürecinde kazanılan deneyim ve tecrübe burada oldukça kıymetli 2’nci eylem planında da bölgesel potansiyelin sektörel anlamda önceliklendirilmesi sağlanacaktır. Bu kapsamda tarım, turizm ve ticaret gibi sektörler 2’nci eylem planında da oldukça önemli yer tutacaktı.” Kemal ÇEKÜÇ/KARADENİZ EKONOMİ

 

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar