Giresun Kalite Çay Markaları Korunmalıdır

Çakırmelikoğlu''Tirebolu ve Eysenil ilçelerinde ki yerel işletmeler,makine parklarında yaptıkları modernizasyon ve argeye verdikleri önem sonucunda bugün çayda ciddi talep gören noktaya gelmişlerdir.Bu süreç;Giresun'u fındığın başkenti olma özelliğinin ya

info@karadenizekonomi.com / 13.07.2016

Giresun Kalite Çay Markaları Korunmalıdır

Giresun çayının markalaşması ve tüketimde yoğun talep görmesi üzerine değerlendirmede bulunan Giresun Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Hasan Çakırmelikoğlu, bölgede yetişen çayın aromatik yapısının bozulmadan tüketiciye sunumunda ÇAYKUR’un Tirebolu 42 markasının korunması ve özel işletme markaları hakkında değerlendirmede bulundu.

Çakırmelikoğlu’un açıklamasında“Çay, Karadeniz Bölgesi yoğunluklu bir milyon insanımızın ekonomik ve yaşamsal döngüsüne katkı sağlamaktadır. Giresun’da yıllık 25-30 bin ton çay yetiştirilirken, bu üretimin 10-12 bin tona yakını Tirebolu ilçemizde, 10 bin tona yakını ise Eynesil ilçemiz ile Çanakçı ilçemizden çıkmaktadır. Güce ve Görele ilçelerimizde de çaylıklar mevcuttur''dedi. 

Çay üretiminin sadece Doğu Karadeniz Bölgesi’nde toplam 205 bin ailenin geçim kaynağı olduğunu belirten Çakırmelikoğlu, Giresun’da ise çay üreticisinde aile sayısı'nın 15 bin dolayında olduğunu belirtti ve sözlerine şöyle devam etti. 
Giresun’da 12 fabrika, çay işleme ve paketleme işiyle iştigal etmektedir. Bölgemizde fındık gibi çayında alternatifi yoktur.
Giresun bölgesinin iklimsel ve coğrafi şartları, çayı özel kılmaktadır.Bu doğrultuda Giresunlu girişimciler dışında Rize, Trabzon ve Samsunlu yatırımcıların bölgemizdeki üretim tesisleri dikkat çekmektedir.Bu durum dahi bölgemiz çayının aromatik özelliğini daha net ortaya çıkartmaktadır.
Bu özellikler Giresun’un doğu yakasında üretilen eşsiz aromaya sahip çayın marka değerinin korunması gerektiğinin kanıtıdır. Buna nazaran ÇAYKUR’un Tirebolu 42 markasının paketleme tesisini son dönemde Rize’ye taşıması ve diğer bölge çayları ile harmanlanarak üretildiğine dönük iddialar, bölgemiz çay markası özelliklerinin tescillenmesi ve korunması fikrini tekrar gündeme getirmiştir.Dolayısıyla Giresun kalite çayda, başka bölge çayı olmadan kendi özel aroması ve içim özelliği korunarak ÇAYKUR Tirebolu 42 markası olarak üretilip paketleme entegre sisteminin özel sektörde olduğu gibi Giresun’da oluşturulması şarttır.
Bu doğrultuda bölgenin ekonomik ve marka değeri yüksek çayının başka yöre çayları ile karıştırılmadan Giresun sınırları içinde paketlenmesi, son dönemde tesis ve markalaşma süreçleri sonucunda daha fazla ön plana çıkan özel işletmeler ile de entegreli çalışmalar yürütülmesinin faydalı olacağı kanaatindeyiz. Tirebolu,Eynesil bölgelerimiz ağırlıklı işletmelerimiz, makine parklarında yaptıkları modernizasyon ve argeye verdikleri önem sonucunda bugün çayda ciddi talep gören noktaya gelmişlerdir.
Bu süreç; Giresun’u fındığın başkenti olma özelliğinin yanında en kaliteli çayında üretildiği bir bölge haline dönüştürmüştür.” dedi.

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar