Giresunport sil baştan!
Yıllar boyunca yetersiz ekipman nedeniyle hizmet veremeyince başta Samsun ve Trabzon olmak üzere başka limanların gölgesinde kalan Giresunport yenileniyor.
info@karadenizekonomi.com / 2.10.2018
Yetersiz ekipman nedeniyle yıllarca hizmet veremeyen Giresun Limanı, bir zamanlar kömür, odun, seramik, kil, üre taşımacılığıyla öne çıkmıştı. Zamanla birçok firmanın geri çekilmesiyle atıl duruma gelen liman, özelleştirme kapsamında 1997 yılında Çakıroğlu firması tarafından alınmış, Eylül 2017de de 125 milyon lira yatırım taahhüdüyle Giresunport Liman İşletme şirketine devredilmişti. Giresunport Liman İşletme Müdürü Murat Solak, geleceğe dönük çalışmalara ilişkin yaptığı açıklamada Anlaşmaya vardığımız hububat ve bakliyat gemileri ilerleyen günlerde limana yüklerini getirecekler. Maden yüklemelerinin de buradan yapılması için Şebinkarahisarda bulunan maden firmalarıyla görüşmelerimiz devam ediyor diye konuştu.
Limanın 50 bin tonluk gemileri yanaştırabilecek derinliğe getirilmesi için çalışmaların başladığını ileten Solak, Bölgede elde edilen maden, fındık ve transit olarak gelecek tahıl, bakliyat ve diğer kargo yükleri ile 10 bin adet konteynr hareketi hedefleniyor. Tüm etaplar tamamlandığında, toplam depolama alanı 120 bin ton olacak ifadelerini kaydetti. Solak, liman içerisine ilk olarak 5 bin metrekarelik kapalı akıllı depo yapıldığını açıklarken, Türkiyede ilk defa böyle bir sistemin uygulandığına dikkat çekti. Solak, Depo içine kamyon ve iş makinesi girmeyecek. Depoya getirilen dökme ürünler, çukura boşaltılacak ve bantta içeriye taşınacak. Aynı şekilde depodaki üründe bu şekilde çıkartılarak yüklenecek. Ayrıca deponun makine parkı için yeni vinç, kepme, kamyon gibi gerekli ekipman alındı. 20 tonluk vinç,10 ton ve 3.5 tonluk forklift, ayrıca 2.2 ve 1.5 tonluk lorder satın alındı. Ayrıca yeni bir silo sistem ide kuruyoruz. Saatte 200 ton ürün boşaltılabiliyordu. Yeni sistemde 500 ton boşaltılabilecek.500 ton kapasiteli beş silo kuruyoruz bilgisini paylaştı.