Sadece mekanların değil Karadeniz’in de çıtasını yükselttik

Bünyesinde barındırdığı 200’e yakın marka ile Ordu’nun önemli iç dekorasyon merkezlerinden biri olan Akyazı Soysal’ın YKÜ Özgül Çalış Soysal, Karadeniz’in inşaat sektörü anlamında gelişmeye çok müsait bir bölge olduğunu fakat Avrupa tarafında buraların biraz daha sığ bölgeler olarak bilindiğini bu algıyı yıkmak için de birçok markayı Ordu’ya getirdiklerini söyledi.

info@karadenizekonomi.com / 11.12.2019

Sadece mekanların değil Karadeniz’in de çıtasını yükselttik

1981 yılında Vedat Soysal tarafından Akyazı Elektrik olarak kurulan ve 2010 yılında Akyazı Soysal adını alan firma, bünyesinde barındırdığı 200’e yakın marka ile Ordu’nun önemli iç dekorasyon ve aydınlatma merkezlerinden biri. Firmanın Yönetim Kurulu Üyesi olan İç mimar Özgül Çalış Soysal, ıslak hacimlerden, dekorasyon ürünlerine kadar birçok markayı bünyelerinde bulundurduklarını belirterek şunları söyledi; “Karadeniz inşaat sektörü anlamında gelişmeye çok müsait bir bölge. Avrupa tarafında buralar biraz daha sığ bölgeler olarak biliniyor. Bizim bu markaları buraya getirmemizin başlıca amacı da insanların internette ya da dergilerde beğendikleri bütün ithal ya da yerli ürünleri ayaklarına kadar getirip bu algıdan kurtulmak. Bu açıdan bakıldığında sadece mekanların değil Karadeniz’in de çıtasını yükseltiyoruz”

Yurtdışı fuarları daha besleyici

Piyasadaki ürün çeşitliliğinin yeterli olmadığını ve bunu aşmak için yurtiçinde ve yurtdışında birçok fuara katıldıklarını da belirten Soysal“ Özellikle yurtdışı fuarlarını kaçırmamaya çalışıyoruz.  Çünkü bu son 2 yıldır Türkiye’nin içinde bulunduğu ekonomik durumdan kaynaklı İstanbul’daki fuarlarda çok fazla bütçe ayrılamadığından tasarım harikaları göremiyoruz.  Yurtdışındaki fuarlar bizi daha çok besliyor. Ve biz de bu sayede kendimizi yeniliyoruz.” dedi.

İç mimarlık lüksten çok ihtiyaca dönüştü

İç mimarlığın bir lüksten çok ihtiyaca dönüştüğünün de altını çizen Soysal, “İnsanlar artık evlerinde tamamen rahat edeceği bir ortam istiyor. Bu ortamları yaratırken insanlara dokunabilmek onları iyi anlayabilmek çok önemli. Bizim de yaptığımı şey başından sonuna kadar iyi analiz ve tahlil yapıp yaşam alanlarını konforlaştırmak.”şeklinde konuştu.

Başarı müşteriyi iyi tanımaktan geçiyor

Başarılı iç mimari çalışmaların müşteriyi iyi tanımaktan geçtiğini belirten Soysal, “Müşterilerimiz bizimle çalışmak istediklerinde onlara çalışma şeklimizi mutlaka anlatıyoruz. Önce gidip analiz edip ölçüleri alıyoruz daha sonra müşterilerimden kendi yaşam alanlarından ve hayal ettikleri evden birkaç tane fotoğraf istiyoruz. Daha sonra bu evde ben yaşasaydım nasıl bir konfora sahip olmak isterdimden yola çıkarak daireleri tasarlıyoruz. Durum böyle olunca sonucu çok başarılı çıkıyor. Hatta müşteri ilişkilerimiz arkadaşlığa dönüşüyor.” ifadelerini kullandı.

Sosyal medya işleri zorlaştırabiliyor

Sosyal medyanın meslekte bazı handikaplar yarattığını da aktaran Soysal şunları söyledi; “Sosyal medya çok büyük bir mecra, insanlar her şeye ulaşabiliyor. Bazen ellerinde bir resimle gelip ben evimi bu tarz istiyorum diyorlar. Fakat söylenen metrekareye istedikleri görseller uymayabiliyor. O yüzden biz dergiden uyarlama değil de evin içinde kişiyi yansıtan ruh yaratmaya çalışıyoruz.”

2019 yılının ekonomik dalgalanmadan dolayı biraz durağan geçtiğini belirten Soysal yinede yatırımlarını ara vermeden sürdürdüklerini de sözlerine ekledi.NAZAN BEDİR/ KARADENİZ EKONOMİ

 

 

 

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar