Sefer iptalleri havayolu şirketi kaynaklı
Ordu Valisi Seddar Yavuz, Ordu-Giresun Havalimanı'nda yaşanan sefer iptalleri ve uçak yönlendirmeleriyle ilgili olarak havalimanında herhangi bir cihaz eksikliğinin olmadığını söyledi.
info@karadenizekonomi.com / 15.02.2019
22 Mayıs 2015'te havayolu trafiğine açılan ve bugüne kadar 25 bin 567 uçak seferinin düzenlendiği Ordu-Giresun Havalimanı'nda yaşanan sefer iptalleri ile ilgili olarak Ordu Valisi Seddar Yavuz yazılı bir açıklama yaptı.Yazılı açıklama yapan Vali Yavuz, bazı iptallerin de havayolu şirketlerinden kaynaklandığını belirtti.
''BAZI İPTALLER HAVAYOLU ŞİRKETLERİNDEN KAYNAKLI''
Vali Yavuz, kamuoyunda çok sık dillendirilen ve yerel basının da gündeminden düşmeyen sefer iptallerini yıl yıl ve tek tek açıkladı, "2015 yılında 13, 2016 yılında 73, 2017 yılında 72, 2018 yılında 130 ve 2019 yılında 15 olmak üzere 3,5 yılda toplam 305 uçak seferi meteorolojik sebeplerden dolayı iptal edilmiştir. Bu iptallerin tamamı sis nedeniyle olmayıp, aynı zamanda geliş meydanından veya operasyonel neden gibi başka sebeplerden kaynaklanmıştır. Söz konusu istatistiklerden de görüleceği üzere havalimanında meteorolojik sebeplerden meydana gelen uçak iptalleri, toplam uçak seferlerine göre oran olarak daha düşük seviyededir" dedi.
''HER TÜRLÜ TEKNİK DONANIM MEVCUT''
Vali Yavuz, Ordu-Giresun Havalimanı'nda her türlü teknik donanımın da mevcut olduğunu belirterek, "Bulut tavanının düşük, görüşün kısıtlı olduğu, sisli, yağmurlu ve karlı havalarda güvenli yaklaşma ve iniş imkânı sağlayan ILS (Aletli İniş Sistemi) tesis edilmiş ve hizmete verilmiştir. Havalimanı'na çevresel faktörlerden daha az etkilenen DVOR cihazı kurulmuş olup, devreye alınmıştır. Ayrıca, havalimanına Ordu yönünden inişlerin daha emniyetli, zaman ve tasarruf sağlanması için 10 only Localizer cihazı kurulmuş ve hizmete alınmıştır. RNAV sistemi ise, 31.01.2019 tarihi itibariyle havalimanında faaliyete başlamıştır.
"Uçuş emniyetinin temini ve doğal mânialardan dolayı görüş limitleri düşürülememektedir. Havalimanı aydınlatma sistemi kategorisinin CAT 1 sisteminden CAT 2 sistemine geçmesi durumunda bile doğal mânialardan dolayı görüş limitlerinin değişmeyeceğinin bilinmesi gerekmektedir. Ayrıca, uçakların alçalabileceği dikey limitler, havayolu kuruluşlarına göre değişiklik arz etmektedir" ifadelerini kullandı.