DOKAP 11 ili kalkındırıyor!

2. Eylem Planı döneminde de çalışmalarına devam edeceklerini kaydeden DOKAP Başkanı Mengi, “Önümüzdeki dönemde hedefimiz yine turizm yine tarım. Bölgenin kalkınmasında iki önemli sektör bu ikisi.” dedi.

info@karadenizekonomi.com / 19.10.2020

DOKAP 11 ili kalkındırıyor!

Yeni hedefi: Turizm ve tarım

Bölgenin gelişmişliğine hazırladığı planlarla önemli katkılar sunan Doğu Karadeniz Projesi Bölgesel Kalkınma İdaresi (DOKAP), pandemi süreci boyunca çalışmalarını sürdürdü. Amasya ve Çorum’un da eklenmesi ile il sayısını 11’e çıkaran DOKAP 2. Eylem Planı’nın hazırlıklarına devam ediyor. Bu süreçte bölgesel kalkınmanın ne kadar önemli olduğunun ön plana çıktığını vurgulayan DOKAP Başkanı Yusuf Mengi özellikle üretim odaklı yatırımların önümüzdeki döneme ışık tutacağını belirterek, pandemi süreci boyunca faaliyetlerine devam ettiklerini kaydetti. Mengi, “2020 projelerini olgunlaştırırken 2021 projelerini de istişare ettik. Bu dönem daha çok ve daha güzel işler yapıp daha aktif olmalıyızın bir nevi sebebi oldu. 2012 yılında yola çıktığımızda 2014-2018 yıllarını kapsayan bir plan yapmıştık. Bu planın 35 milyar liralık bir büyüklükle alana indirilmesi ile bölgede önemli bir kalkınma hamlesi gerçekleştirilmiş oldu. Şimdi ise yeni nesil eylem planı diye tanımladığımız ikinci Eylem Planı, 2021 ve 2023’ün planlama aşamasındayız. Önümüzdeki dönem, birinci eylem planından elde ettiğimiz deneyimle bölgenin ekonomik, sosyal ve insan odaklı kalkınması için uygulamalarımıza devam edeceğiz.” ifadelerine yer verdi.

‘Katma değeri yüksek ürünlere yöneldik’

DOKAP’ın baş sektörünün turizm olduğuna vurgu yapan Mengi, “Tarım elbette ki üretim odaklı olması sebebiyle bölgesel kalkınmada olmazsa olmaz sektörlerden biri. Zaten pandemi sürecinde üretimin ne kadar önemli olduğu gözler önüne serildi. DOKAP olarak elimizden geldiğince tarım teşkilatlarını dışlamadan onlarla birlikte ne yapabilirizi uzun uzun analiz edip bölgenin özelliklerini dikkate alan katma değeri yüksek ürünlere yönelmemiz gerektiğini fark ettik. Ve tarım teşkilatları ile bir program oluşturup katma değeri yüksek tıbbi aromatik bitkilerle ilgili faaliyetlere başladık. Şu an DOKAP olarak doğrudan müdahale ederek oluşturduğumuz 100’den fazla bahçe var ve hasat noktasına kadar geldiler.” dedi.

Bölgenin kalkınmasındaki iki önemli sektör: Turizm ve tarım

Fındık ve çaya alternatif olmadıklarını ama ekonomik potansiyellerinin çok yüksek olduğundan mutlaka kazandırılması gerektiğin altını çizen Mengi, sözlerine şöyle devam etti:

“Nitelikli tıbbi ve aromatik sektörlerdeki ürünlerin özellikle Doğu Karadeniz Bölgesi’nde potansiyeli çok yüksekti ve mutlaka ekonomiye kazandırılması gerekiyordu. 5 yıllık bir çalışma sonucu her şehre bir bitki biçiminde yaptığımız analiz ile böyle bir sonuca ulaştık. Biz bu bitkilerin Doğu Karadeniz’in geleceğine ipotek koyacağını düşünüyoruz. 2. Eylem Planı döneminde de çalışmalara devam edeceğiz. Önümüzdeki dönemde hedefimiz yine turizm yine tarım. Bölgenin kalkınmasında iki önemli sektör bu ikisi.” KARADENİZ EKONOMİ

 

 

 

 

 

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar