E-ticaret cirosu yüzde 200 arttı
BMD Başkanı Sinan Öncel, ‘’Her dört üyemizden birinin eylülde e-ticaret cirosu geçen yıla göre yüzde 200 artış gösterdi.’’
info@karadenizekonomi.com / 13.10.2020
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) çatısı altında 423 markadan 335’ini bünyesinde barındıran AVM mağazalarının perakende sektöründe yaptığı anket ile nabzını tuttu.
2019’un aynı dönemine göre ankete katılanların yüzde 56’sının eylül ayında e-ticaret cirolarında yüzde 100 üzerinde artış görüldü diyen BMD Başkanı Sinan Öncel, ‘’Yüzde 200 üzerinde e-ticaret ciroları artan üyelerimizin oranı ise yüzde 24. Her dört üyemizden birinin eylülde e-ticaret cirosu geçen yıla göre yüzde 200 artış gösterdi. Online satışların artmasıyla birlikte markalarımızın cirolarının büyük bölümü AVM ve cadde mağazalarından geliyor. Cadde mağazalarında yaşanan canlanmada üyelerimizin yüzde 27’si yüzde 100’ün üzerine çıktığını dile getirirken, yüzde 41’i ise hala yüzde 80 ciroya ulaşamadığını öngörüyor. Üyelerimiz AVM’lerde eylülde alışverişin canlanması ile beklediği cironun yüzde 80’ini bile yakalayamadı. AVM mağazalarında üyelerimizin sadece yüzde12’si mağazalarında yüzde yüzün üzerinde ciro elde edebiliyor’’ ifade etti.