Gündemden düşmüyor!
Uzun zamandır üzerinde ciddi bir kamuoyu oluşturulan Samsun-Sarp Demiryolu Projesi Karadeniz ekonomisine getireceği katkılar nedeniyle gündemde tutulmaya devam ediyor. Konuya ilişkin son açıklama Giresun Kent Konseyi Başkanı Abdullah Mürşit Gürel’den geldi. Gürel’e göre proje hayata geçtiği takdirde Doğu Karadeniz bölgesindeki illerde ticaret hız kazanacak.
info@karadenizekonomi.com / 23.03.2021
Giresun Kent Konseyi Başkanı Mürşit Güler, yaptığı yazılı açıklamada şu görüşlere yer verdi: “Proje hayata geçtiği takdirde bölgeye daha fazla turist gelecektir. Ticaret merkezi olmanın dışında kültürel ve sosyal gelişim açısından da oldukça önemli olan projeyle Samsun Sarp’a bağlayacaktır. Başta istihdam olmak üzere ekonomik sorunların çözümünde önemli bir ivme kazandıracaktır. Ayrıca Türkiye açısından daha dengeli bir şehirleşme, daha dengeli bir yatırım dağılımı, daha kaliteli yaşam olanakları ve sosyal adalet açısından daha dengeli bir toplum yaratacaktır.”
Bir görüş
Samsun-Sarp Demiryolu Projesi D. Karadeniz için zorunluluktur
Uzun yıllar firmalarda tepe yöneticiliği yapan ve çalışma hayatının büyük bir kısmını yurtdışında geçiren İnşaat Yüksek Mühendisi Necip Öztürk’e göre de projenin bir an önce hayata geçirilmesi uluslararası gerekiyor. “1980’li yıllardan bu yana doğduğumuz toprakların ekonomik, sosyal ve kültürel olarak her alanda gelişip kalkınması için bölgeye uygun altyapı-üstyapı projeleri geliştirip, bunları siyasiler ve bürokratlarla tartışırdık. Bugün Ordu-Giresun Havaalanı’ndan Ordu Üniversitesi’ne, Boztepe Turizm Geliştirme ve Teleferik Projesi’nden Ordu-Çambaşı Kış Turizmi Geliştirme ve Kayak Merkezi’ne veya Ordu Organize Sanayi Bölgesi’ne kadar pek çok hayalimizin gerçeğe dönüştüğünü gördük. Yıllar geçti ve bu günlere geldik. Sırada bitmesi için sabırsızlandığımız Karadeniz Sahil Yolu Projesi var. Bahse konu projeler tamamlandığında gördük ki; başta Ordu ve çevresinin bu gününe ve yakın geçmişine ekonomik, sosyal ve kültürel bakımından çok büyük değerler katmış. Hatta son yıllarda Ordu ve Giresun illerinden İstanbul ve Ankara gibi büyük şehirlere göç azaldığı gibi, tersine İstanbul, Ankara ve başka illerden geriye göç başlamış. Samsun-Sarp Demiryolu da yıllardır tüm Karadeniz illerinin STK'larının ortaklaşa konuştuğu, her seçim döneminde siyasi parti liderleri ve siyasetçilerin oya devşirecekleri malzeme olmuştur. Şimdilerde görmekteyiz ki Samsun-Sarp Demiryolu projesi rafa kaldırıp, Erzincan-Trabzon demiryoluna öncelik verilmektedir. Oysa Samsun-Sarp Demiryolu Projesi sadece Ordu ve Giresunluların projesi olmayıp, tüm Doğu Karadeniz Bölgesi’nin çehresini değiştirecektir. Çünkü Samsun-Sarp arasındaki Karadeniz Sahil Yolu kapasite olarak yetersizdir. Bu yol iki gidiş ve iki dönüş olmak üzere “bölünmüş yol” olarak yapılmış olup 15-20 yıl içinde bu yoğunluğu kaldıramayacaktır. Ayrıca mevcut sahil yolu il ve ilçe merkezlerinden geçtiği için araç hızı düşüktür ve sürüş emniyeti yoktur. Samsun- Sarp Demiryolu inşaatı, gidiş ve geliş olarak iki hatlı olarak inşa edildiğinde yapım maliyeti bakımından üç şeritli bir karayolu yapımı kadar ekonomik ve çevre-doğa dostu olacaktır. Samsun-Sarp arası demiryolu ile Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon, Rize ve Artvin’i birbirine bağlanacağı gibi Gürcistan, Rusya ve Azerbaycan'a, oradan Orta Asya Türk Cumhuriyetleri’ne ve hatta Çin İpek yoluna bağlanmış olacaktır.”