Yurt dışı için ‘Youtuber’ atağı

İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçılar Birliği Başkanı Kazım Taycı, “İhracatımızı veri satın alarak, ürünlerimizi yurt dışındaki youtuber'la tanıtarak geliştireceğiz” dedi.

info@karadenizekonomi.com / 8.08.2022

Yurt dışı için ‘Youtuber’ atağı

İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçılar Birliği Başkanı Kazım Taycı, sektör ihracatını artırmak adına yurt dışında yaşayan bölgesel youtuber'la iş birliği yapacaklarını ifade etti.

Hububat sektörünün yılın ilk 5 ayında, yüzde 32,2 artışla 4,5 milyar dolar ihracat gerçekleştirdiğini ifade eden Başkan Taycı, “Yılın kalan döneminde de ihracatta yukarı yönlü ivmemizi devam ettirmek için çalışacağız. İhracatımızı geliştirmek için veri satın almamız gerekiyor. Ayrıca yurt dışında bölgesel Youtuber'lar ile anlaşıp ürün tanıtımlarını onlar ile yapacağız” dedi.

 

KÜÇÜK FİRMALARA BÜYÜK TEŞVİK

Taycı, katma değeri yüksek bir proje üzerinde çalıştıklarını dile getirerek, “İlk olarak üyelerimizle birlikte toplanıp sorunlarımızı öncelik sırasına sokmak istiyoruz. Tespit edip bunlara müdahalede bulunmak istiyoruz. Özellikle yağ ve şekerde hammadde tedariki kaynaklı sorunlarımız var. Geriye kalanlara baktığımızda rakamlar hep düşük. İşte, biz bu küçük firmalar için Ticaret Bakanlığı’nın yüzde 50 teşvikini sonradan değil, fuarlardan önce vermeliyiz diyoruz. Sadece İHBİR olarak değil, sektör kurulu olarak toplanıp, özellikle KOBİ ve KOBİ altı üretici ve ihracatçıların devlet teşviklerinin önceden ödenmesi için gerekli çalışmaları başlatacağız” diye konuştu.

 

“MODERN KANALLARA YÖNELECEĞİZ”

“Pandeminin yavaşlattığı ve akabinde de tekrar harekete geçen bir dünyanın oluşturduğu yüksek taleplerle karşı karşıyayız” diyen Taycı, “İhracatçılarımız devletimizle birlikte doğru adımlar atar, doğru planlamalar yaparsak bu durumu sürdürülebilir hale getirebiliriz. Yurt dışında kendimizi tanıtabileceğimiz ne kadar organizasyon varise bunları düzenleme li ve katılmalıyız. Özellikle KOBİ ve KOBİ altındaki üreticilerin elinden tutarak bu firmaları, bu insanları muhakkak bir şekilde oralara götürmemiz gerekiyor. Avrupa pazarında daha fazla var olmak, daha fazla ürün satmak istiyorsak modern dağıtım kanallarına yönelmek zorundayız. Büyük zincirlere, Cash and Carry mağazalara yönelmek bana göre elzem” ifadelerine yer verdi.

 

“PAZAR ÇEŞİTLİLİĞİ OLUŞTURMALIYIZ”

İhracata ulaşmakta zorluk yaşayan küçük çaplı üreticiler ve KOBİ’ler için çok önemli çalışmalar yapacaklarını dile getiren Taycı, “Kesinlikle pazar çeşitliliği oluşturmamız gerekiyor. Mesela bugün Konya, Gaziantep ve İstanbul gibi şehirler; Irak’ta ki en ufak bir dalgalanmada büyük zarar görüyor. Biz ihracatçılarımıza ürünlerini satabilecekleri ülkeler bazında adresler ve kartvizitler vereceğiz. Öncelikle İstanbul İhracatçılar Birlikleri’nin çok derin bir veri bankası var. Ayrıca dışarıdan da veri satın alacağız. Son dört yıllık periyotta İHBİR’in web sayfasında bir tane bile kartvizit yayınlanmadı. Şu kişiler bu ürünleri alıyor, şu şekilde temasa geçebilirsiniz gibi bir veri olmadı. İşte, biz bunu sağlayacağız ve bu projeyi çok önemsiyoruz. Ayrıca yurt dışında bölgesel Youtuber’lar ile anlaşıp ürün tanıtımlarını onlar ile yapacağız” dedi.

 

SONER ÖZDEMİR

KARADENİZ EKONOMİ

 

 

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar