İGEME’den ihracat ve sağlık turizmi atağı

İhracatı Geliştirme Merkezi(İGEME) sürekli gündeminde olan ihracat ve sağlık turizmi konularında iki yeni projeyi oluşturdu. GateofTec projesi ile ihracatta yeni yollar açan merkez Medical in Turkiye projesi ile de Türkiye’nin sağlık turizminde ön planda yer alan ülkeler arasında yer almasını planlıyor.

info@karadenizekonomi.com / 18.09.2021

İGEME’den ihracat ve sağlık turizmi atağı

İGEME Genel Müdürü Murat IŞIK GateofTec projesi ile ilgili olarak; Gateoftec Türk ihracatçısının hizmeti ithalatçının ayağına götürdüğü iş modelidir. Bu iş modeli kapsamında hedef ülkelerde kuracağımız gerek İhracat merkezleri hedef ülkelerdeki üssümüz olarak kullanılacak. Tanınmayı beklemeyeceğiz, hizmeti ayağa götürüp kendimizi tanıtacağız. Bu sayede de ihracatta kuralları baştan yazacağız. İhracat piyasasındaki ihtiyaçların bilincindeyiz. Hedefimiz eksiklikleri tamamlamak yola çıkan engelleri ortadan kaldırmak.’ diyen IŞIK; ‘İhracatta temel sorun ve çözülmesi gereken durum 211 miltar dolar ihracat rakamının içinde gizli. Bu ihracat rakamları ihracatın kobilere yayılmadığını gösteriyor.  Toplam ihracatın yarısını 250 firma, yapıyor. 81.000 ihracatçı firmanın 80.000 i sadece %40 kını yaparken 60 bin ihracatçı sadece 1 yada 2 ülkeye ihracat yapıyor. En önemi konu ise ihracat rakamımızın düşüklüğü kg mı 1,25 $. İlk çözüm ihracatçıların daha çok ülkede ihracat yapması, ikincisi daha çok ihracatçıya ihtiyaç var ve ihracatın değerli olması gerekiyor. Nedenlerini bildiğimiz bu sorunların çözümü GATEOFTEC.’ İfadeleriyle geliştirilen projenin Türk ihracatı için önemine vurgu yaptı.

İGEME Türkiye’nin en popüler sektörlerinden bir tanesi olan sağlık turizmine Medical in Türkiye projesi ile küresel bir dokunuş yapmayı amaçladığını söyleyen Işık; “Sağlık turizmi her geçen yıl artan potansiyel hacmi ve uluslararası oluşu ile sağlık kurumları için tüm cazibesini ortaya koyuyor. İGEME bu cazibeden elde edilen geliri arttırmak ve sağlık kurumlarının iş yüküne ortak olmak amacı ile Medical in Türkiye projesini hayata geçiriyor. Yerinde hizmet, sürekli takip, kesintisiz iletişim, doğru düşünce ve görüş için çalışmak, bigdatayı yönetmek, dijital pazarma ve sosyal medya reklamcılığında hedefleme konusunda segmentasyon yaratarak daha çok hastaya ulaşmayı hedefliyor. Yurtdışındaki hastaya ulaşmak için yapılacakları planlayan, yerinde hizmetle gerçekleştiren, sigorta ve asistan kuruluşlar ile sorunu çözen bir planlama içinde çalışarak Türkiye ye gelecek hastayı artıracak bir organizasyondur. Sağlık turizmi son 5 yıl içerisinde dünyada kapasitesini en çok arttıran sektörler arasında yer alıyor. Türkiye’de bu sektörden en çok başarı sağlayan ülkelerden bir tanesi. Türkiye’nin başarısını ileriye taşımak ve bu başarıyı sürekli hale getirebilmek için Medical in Türkiye projesini ortaya koyduk” dedi.

 

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar