800 Milyonluk TL'lik Ordu Çevre Yolu Projesinde Son 3 Ay
Ordu Valisi, "Ordu Çevre Yolu'nun birinci etabı yıl sonunda açılacak. Başta akaryakıt açısından düşündüğümüzde, yolun yıllık sağlayacağı tasarruf miktarı yaklaşık 25 milyon liradır" dedi.
info@karadenizekonomi.com / 6.10.2016
Ordu Valisi İrfan Balkanlıoğlu, yapımına yaklaşık 4 yıl önce başlanan Ordu Çevre Yolu Projesi'nde sona gelindiğini belirterek, "Bu yol şu anda yüzde 90 seviyesinde tamamlandı. Aksilik olmadığı takdirde Ordu Çevre Yolu'nun birinci etabı yıl sonunda açılacak." dedi.
"SON DERECE ÖNEMLİ"
Vali Balkanlıoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Ordu Çevre Yolu'nun kent adına son derece önem arz ettiğini belirterek, yolun tamamlanmasıyla Ordu'nun trafik sorunuyla gündeme gelmeyeceğini, transit geçiş yapan araçların rahatlıkla yoluna devam edeceğini söyledi.
"SORUN OLMAYACAK"
Şu ana kadar transit geçiş yapmak isteyen araçların Ordu'da zaman zaman saatlerce beklemek zorunda kaldığını ifade eden Vali Balkanlıoğlu, özellikle bayram öncesi ve sonraları Ordu'dan geçişlerin sürücülerin epey zamanını aldığını, artık bundan sonra böyle bir sorunla karşılaşılmayacağını dile getirdi.
"DEVLETİMİZDEN ALLAH RAZI OLSUN"
Balkanlıoğlu, Ordu'daki yerel trafik ve 20'ye yakın trafik lambası olması nedeniyle kentten geçen araçların Altınordu ilçesinde saplanıp kaldığına işaret ederek, "Devletimizden Allah razı olsun. Ordu'daki bu sorunu görerek Ordu Çevre Yolu'nu hayata geçiriyor. Bu yol şu anda yüzde 90 seviyesinde tamamlandı. Aksilik olmadığı takdirde Ordu Çevre Yolu'nun birinci etabı yıl sonunda açılacak." diye konuştu.
Ordu Çevre Yolu Projesi'nin çok maliyetli bir yol olduğunu kaydeden Vali Balkanlıoğlu, "Yolun yapımı için şu ana kadar 634 milyon lira harcanmış durumda. Bundan sonra 106 milyon lira daha harcanacak ancak tam anlamıyla bittiğinde Ordu Çevre Yolu'nun yaklaşık 1 milyar liraya mal olması bekleniyor. Her şeyden önce bu yol hizmete açıldığında Ordu'nun trafik sorununa neşter vuracak." ifadesini kullandı.
"YOL, ÇOK CİDDİ ZAMAN TASARRUFU DA SAĞLAYACAK"
Yolun toplam uzunluğunun 19,5 kilometre olduğunu ancak çoğunluğunun tünellerle geçildiğini dile getiren Balkanlıoğlu, şunları söyledi:
"Yolun yaklaşık 10 kilometresi tünelden oluşuyor. Yol güzergahında aynı zamanda 2 kilometreye yakında köprü ve viyadük bulunmakta. Dolayısıyla yolun ne kadar zorlu ve ne kadar zor şartlarda yapıldığı da ortadır. Türk mühendislerimiz bütün bu zorluklara rağmen ellerinden geleni yaparak yolu tamamlayama çalışıyor. Bu yolun en büyük özelliklerinden birisi de yakıt ve zamandan tasarruf sağlayacak olmasıdır. Başta akaryakıt açısından düşündüğümüzde yolun yıllık sağlayacağı tasarruf miktarı yaklaşık 25 milyon liradır. Bu rakam uzmanlarımız tarafından hesaplanarak ortaya konulmuştur. Ayrıca yol, çok ciddi zaman tasarrufu da sağlayacaktır. Ordu'dan şu anda ortalama 1 saatte geçen sürücülerimiz, bundan sonra 10 dakika içinde geçebilecek."