Avrupada Tek Dünyada 3. Havaalanı'nın Havadan Görüntüsü
Yavaş Yavaş Sona Yaklaşılıyor..
info@karadenizekonomi.com / 27.09.2014
Deniz dolgusu ile Avrupada tek, dünyada 3. havaalanı olacak Ordu-Giresun Havalimanı, 2015 de uçak iniş kalkışları için hazır hale gelecek.
Japonya modelli Ordu-Giresun Havalimanı'nın yapımı sürüyor. Havaalanı, pistin, deniz dolgusuna inşa edilmesi özelliğiyle Avrupa'da ilk olacak. Deniz dolgusu ile Avrupada tek, dünyada Japonyadan sonra ikinci havaalanı olacak .
HAVADAN GÖRÜNTÜLENDİ
Yapımı devam eden havaalanın da Devlet Hava Meydanları İşletmesine bağlı helikopterle havalanan basın mensupları, yapımına 2011 yılında başlanan projeyi havadan fotoğraflayıp görüntüledi.
Orduya 19, Giresuna 25 kilometre mesafede olan ve Ordunun Gülyalı ile Giresunun Piraziz ilçeleri arasında inşa edilen Ordu-Giresun Havalimanının pist uzunluğu 3 bin metre, genişliği ise 45 metre olarak yapılıyor.
Yapımı devam eden Ordu-Giresun Havaalanının proje detayı ise şu şekilde;
Avrupa'nın ve Türkiye'nin deniz üzerine inşaa edilen ilk havalimanı olacaktır. Proje kapsamında öncelikle inşa edilmesi planlanan havaalanının tüm alt ve üstyapı unsurları için yaklaşık 7.435 metre uzunluğunda ve ortalama 5,5 metre yüksekliğinde 2 ila 8 ton ağırlığında taşlarla dolgu yapılarak koruyucu mendirek inşa edilecektir. 7.435 metre uzunluğunda yapılacak koruyucu mendirek için 13 milyon taş kullanılmıştır.[1] Ordu ve Giresun illeri ve çevre illerin hava ulaşım ihtiyacını karşılamak amacıyla günümüz koşullarına uygun Türkiye'de ilk defa deniz üzerinde dolgu yapılarak bir havaalanı yapımı gerçekleştirilecektir. Yapılacak deniz dolgusu üzerine 1 metre kesit kalınlığında 3000*45 metre boyutlarındaki pist 240*120 metre boyutlarında apron 250*24 metre boylarında bağlantı taksi yolu ve üstyapı tesislerinin olacağı alanın dolgusu inşa edilecektir. Koruyucu mendirek içerisinde oluşturulacak olan 1,770,000 metrekare alanın deniz seviyesinden artı 1 metre potuna kadar deniz dolgusu yapılacaktır. Yaklaşık 1.770ç000 metrekare alanın dolgusu için 19.850.000 ton taş kullanılacaktır. Pistin her iki tarafına 900 metre uzunluğunda çelik kazıklar üzerine yaklaşma ışıkları tesis edilecektir. Yaklaşma ışıkları için yaklaşık 190 adet yaklaşık 1300 ton çelik boru kazıklar çakılacaktır. Üstyapı tesisleri için yaklaşık 16.000 metrekarelik terminal binasını kapsayan ve içerisinde teknik blok ile ısı, güç merkezi, emniyet, giriş kontrol, iş makineleri garajı, regülatör, itfaiye binaları içeren toplam 31,400 metrekarelik kapalı inşaat alanı projelendirilmesi yapılmaktadır.