Başkan Yılmazdan Çevre Yolu Açıklaması
''Çevre yolu'nun 1. etapı 2016'da hizmete açılıcak''
info@karadenizekonomi.com / 14.10.2015
Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Enver Yılmaz, Ordu Çevre Yolu için bakanlık tarafından yüzde 20 ödenek artışı sağlandığını belirterek, çevre yolunun 2016 yılında hizmete açılacağını söyledi. Başkan Yılmaz, Çevre Yolu ile birlikte Ordunun trafik sorununa neşter vurulacak. Havalimanının dört katı maliyetinde olan çevre yolu ile Altınordunun şehir trafiği nefes alacak dedi.
2016 YILINDA HİZMETE AÇILMASI BEKLENİYOR
Ankarada Ulaştırma Bakanlığı ve Karayolları Genel Müdürlüğü ile görüşen Başkan Yılmaz, Altınordu ilçesinin transit geçişteki trafik yoğunluğunu kaldırmadığını belirterek, Ordu Çevre Yolunun artık acil bir ihtiyaç olduğunu söyledi. Ulaştırma Bakanlığı ve Karayolları Genel Müdürlüğü, Başkan Yılmazın talebine olumlu karşılık verip, çalışmaların hızlandırılarak, 2016 yılında birinci etap kısmın hizmete açılacağını müjdeledi.
ORDU ÇEVRE YOLU TRAFİĞE NEŞTER VURACAK
Çevre Yolunun Ordu için çok büyük bir önem taşıdığını belirten Başkan Yılmaz, Altınorduda bu yıl, Karadeniz Sahil Yolundan bir günde geçen araç sayısı tam 60 bin. Bu rakam geçtiğimiz yıllarda ise 20 bindi. Üç katı bir artış var. Artık trafik bu yükü kaldırmıyor. Ulaştırma Bakanımıza bu konuyu ilettik ve Ordu Çevre Yolunun bir an önce hizmete açılması gerektiğini belirttik. Bakanımız da, yüzde 20 ödenek artışıyla birlikte, Çevre Yolunun 2016 yılında Melet Irmağına kadar olan kısmın hizmete açılacağını müjdelediler. Ben bir kez daha Hükümetimize teşekkürlerimi sunuyorum şeklinde konuştu.
HAVALİMANININ YAKLAŞIK DÖRT KATI MALİYETİNDE
Başkan Yılmaz, Şehir trafiği çevre yolu açılmadığı müddetçe ne kadar tedbir alırsanız alın çözüme kavuşmayacaktır. Çevre yolunu, Başbakan Yardımcımız başta olmak üzere hükümetimizin desteği ile 2016da Melet Irmağı kenarından açma planımız var. Şu ana kadar 600 milyon lira para harcandı. Kıyaslama yaparsak havalimanı 300 milyon liraya mal olurken, çevre yolu ise 1 milyar liraya mal olacak. Havalimanının yaklaşık dört katı olan bir çevre yoluna kavuşacağız inşallah. Çevre yolu ile birlikte trafikte yaşanan sorunu da çözmüş olacağız dedi.
23 KMLİK YOLUN 9 KMSİ TÜNEL
Akçaova Irmağından ayrılarak Boztepenin altından tünelle geçecek olan Ordu Çevre Yolu, Civil Irmağını ve Sivas Yolunu viyadükle geçip, Ordu Üniversitesinin arka tarafından devam edip, Turnasuyu mevkiinde mevcut yolla birleşecek. 23 kilometre uzunluğundaki Ordu Çevre Yolunun projesi kapsamındaki altı tünelin uzunluğunun çift şerit toplamı ise 19 km. Projede 4 viyadük, 4 adet köprü, 12 adet alt geçit ve 6 adet kavşak bulunuyor.
YILLIK 26.5 MİLYON LİRA TASARRUF SAĞLANACAK
Ordu şehir içinden geçen 20.1 kilometre uzunluğundaki 2x2 genişliğindeki mevcut yoldaki transit yoldaki mevcut trafiğin daha rahat akışına imkan verecek şekilde hazırlanan proje kapsamında, 19,1 kilometre uzunluğunda platform genişliği 26 metre olan 2x2 bölünmüş çevre yolu yapılması halinde seyahat süresinde 583 bin saat, akaryakıt tüketiminde 2,6 milyon litre, vergiler dâhil toplam yıllık tasarruf tutarının 26,5 milyon lira olacağı tahmin ediliyor.