Doğu Karadeniz'de uluslararası nakliyeciler sorunlara çözüm bekliyor
Türkiyenin Kafkaslar ve Orta Asyaya açılan kapısı konumundaki Doğu Karadeniz Bölgesinde uluslararası nakliyeciler, sınır kapılarında ve Gürcistan tarafında yaşanan sorunların bir an önce çözülmesini bekliyor.
info@karadenizekonomi.com / 2.05.2016
Türkiyenin Kafkaslar ve Orta Asyaya açılan kapısı konumundaki Doğu Karadeniz Bölgesinde uluslararası nakliyeciler, sınır kapılarında ve Gürcistan tarafında yaşanan sorunların bir an önce çözülmesini bekliyor.
BÖLGEDE 12 BİN KİŞİ EKMEK YİYOR
Konuyla ilgili açıklama yapan Trabzon Ticaret ve Sanayi Odası Meclis üyesi Önder Reis, Karadeniz bölgesinde, 58i Trabzonda olmak üzere 111 uluslararası nakliyat firması bulunduğunu söyledi. Bölgede 2 bin 643 çekici, 3 bin 101 yarı römork, 155 kamyon, 50 römork ve 18 kamyonetin bu sektörde
çalıştığını kaydeden Önder Reis, 500 milyarlık yatırımın bulunduğu uluslararası nakliye sektöründen yaklaşık 12 bin kişinin geçimini sağladığını dile getirdi.
SORUNLAR ÇÖZÜM BEKLİYOR
Uluslararası nakliye sektörünün sorunlarının acil çözümler beklediğini belirten Önder Reis, Gümrük kapılarına döviz büroları konulmalı. Nakliyecilere kesilen çeşitli cezalar gümrük sahalarında oldukça düşük döviz kurları üzerinden alınıyor. Sektör bilinçli olarak zarara uğratılıyor. Ticari ve turizm işlemlerinin yoğun olduğu gümrük kapılarında döviz büroları açılması nakliyeciyi sevindirecektir dedi.
EYLEM YAPILDI AMA DÜZELMEDİ
Özellikle Sarp Sınır Kapısında araçların sıraya girmesiyle ilgili büyük problem yaşandığını vurgulayan Reis, Gürcistan tarafında Türk firmaların araçları sıraya sokulurken, Gürcü ve Azeri firmaların araçları sıraya alınmadan işlemleri tamamlanıyor. 3 yıldır gündemde olmasına rağmen kapıdaki geçişler bir türlü düzeltilemiyor. 20 gün önce Sarp Sınır Kapısı iki yönlü olarak trafiğe kapatıldı. Yetkililer sorunların çözüleceği sözünü verdi. Şimdi bu sözlerin tutulmasını bekliyoruz. Sarp Sınır Kapısındaki sorunlar giderilmeli. Giriş ve çıkışlarda yüklü araçların bekletilmesi, dönüşte sağlıklı olmayan TIR parklarında sistemsizce sözde sıra yapılması önemli sorunlarımızın başında geliyor diye konuştu.
POSOF KAPISI YAZ AYLARINDA 24 SAAT ÇALIŞMALI
Gürcistanın yaz aylarında turizmin etkilendiği gerekçesiyle gündüz saatlerinde TIR geçişine izin vermemesinin yoğunluğu artırdığına işaret eden Önder Reis, sözlerini şöyle sürdürdü: Sarp Sınır Kapısına alternatif olan Posof Sınır Kapısının sadece gündüz saatlerinde çalışması da büyük sorun oluşturuyor. Gürcistan tarafında sorun yok ancak Posoftaki Türk tarafında mesai saatleri dışında geçişlerin kapatılması işlemleri aksatıyor. Sarpta turizm nedeniyle yavaşlama olunca Posofun ticari olarak önemi artıyor. Bu nedenle Posofta yaz döneminde 24 saat süreyle mesai yapılmasını istiyoruz. Çalışanların mesai ücretleri de zaten TIR geçişlerinde alınan ücrete ekleniyor. Bu nedenle devletin bu yönde bir zararı olmayacak.
NAKLİYECİLER ARTIK KAÇAKÇI DAMGASI YEMESİN
Araçlar arasında akaryakıt aktarımının zorunlu oluşunun nakliyecilerin kaçakçı olarak nitelendirilmesine yol açtığını belirten Önder Reis, Gürcistan tarafında mazot fiyatları neredeyse Türkiye ile eşit seviyeye geldi. Bu nedenle zaten oradan artık akaryakıt almanın bir cazibesi kalmadı. Bu nedenle nakliyecilere akaryakıtla ilgili bir problem yaratılmaması gerekir dedi.