Doğu Karadeniz'e 5 milyon turist
DOKA Genel Sekreteri Çetin Oktay Kaldırım"Doğu Karadeniz'i yıl sonuna kadar 5 milyonu aşkın yerli ve yabancı turistin ziyaret etmesini bekliyoruz''
info@karadenizekonomi.com / 27.10.2016
Türkiye'nin en gözde turizm yörelerinden biri haline gelen Doğu Karadeniz, her mevsim olduğu gibi sonbaharda da ziyaretçilerini cezbediyor.
Mavisi, yeşili ve muhteşem doğası ile doğa, tarih, kültür, inanç ve alternatif turizm zenginliği bakımından son yıllarda yerli ve yabancı turistlerin akın ettiği Türkiye'de, özellikle deniz turizmine alternatif olan Doğu Karadeniz'de turizmde hareketlilik yaşanıyor.
Stresten uzak yaylaları, muhteşem doğası, gölleri, mağaraları, tarihi mekanları ile ayrı bir güzellik sunan yörede, sonbaharda doğanın renk uyumu ile görsel şölene dönüşüyor.
Doğal ve kültürel varlıkların yanı sıra ılıman iklimi, yağmurlu havası ve yöresel yemekleriyle de ilgi gören Doğu Karadeniz, özellikle Körfez ülkelerinden gelen turistlerin Türkiye'deki en önemli uğrak yeri haline geldi.
"Artık tatil tercihleri değişti"
Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı (DOKA) Genel Sekreteri Çetin Oktay Kaldırım yaptığı açıklamada, bölgenin yeni yatırım ve çalışmalarla, turizmde cazibe
merkezi olma yönünü sağlamlaştırdığını söyledi.
Kaldırım, bölgeyi ziyaret eden yerli ve yabancı turist sayısının her geçen gün arttığını vurgulayarak, "Doğu Karadeniz'i yıl sonuna kadar 5 milyonu aşkın yerli ve yabancı turistin ziyaret etmesini bekliyoruz. Bölgedeki rakamlara baktığımızda turizm potansiyelinin Uzungöl, Sümela, Çakırgöl, Ayder, Kümbet, Perşembe, Çambaşı Yaylaları, Şavşat, Karagöl, Kafkasör, Karaca ve Çal Mağarası kökenli geliştiğini görüyoruz." dedi.
Turizm destinasyonunu Ordu'dan Artvin'e kadar yaymak istediklerini dile getiren Kaldırım, bu kapsamda da yapılan çalışmalar ve atılan adımların kendilerini mutlu ettiğini belirtti.
Kaldırım, Doğu Karadeniz'in sadece Türkiye'nin değil, şu anda dünyanın önemli bir destinasyonu olmaya başladığını vurguladı.
Bölgenin özellikle Körfez ülkelerinden çokça ziyaretçi ağırladığını ifade eden Kaldırım, "Şunu söyleyebiliriz, bölgemiz ziyaretçi kaybetmeyen ve Körfez ülkeleri açısından en çok bilinen destinasyon haline geldi. Dolayısıyla her mevsim çok sayıda ziyaretçi ağırlayan yaylalarımız da sadece Türkiye'de değil, dünyada da bir marka haline gelmeye başladı." diye konuştu.
Kaldırım, insanların artık tatil tercihlerini değiştirmeye başladığını da işaret ederek, güneş, sahil yerine daha çok doğal, otantik ve yeşil alanlar ile yazın kavurucu sıcağından korunulabilecek alanların tercih edildiğini, bu durumun da Doğu Karadeniz'in coğrafyasını ve yaylalarını daha da ön plana çıkardığını kaydetti.
- "Turizm destinasyonlarını geliştirmeye çalışıyoruz"
Doğu Karadeniz'in tanıtımlarla da uluslararası marka haline gelmeye başladığını vurgulayan Kaldırım, turizm destinasyonlarını geliştirmeye çalıştıklarını, bu kapsamda da bölgeye yeni vadiler ve alanlar kazandırıp, bunları doğru aktivitelerle besleyip, yeni destinasyonlar haline getirmek için çalışmaları olduğunu ifade etti.
Kaldırım, bölgede farklı alternatiflerin ziyaretçilere bir arada sunulduğunu da anlatarak, "Doğu Karadeniz'in farklı özellikleri, zenginlikleri ve çok derin bir tarihi var. Dolayısıyla buraya gelen turistler, farklı kültürler, yöresel lezzetler, mimari ve alternatiflerle karşılaşıyor. Bütün bunları birleştirdiğiniz zaman da bölgeye bunların hepsi artı değer katıyor." ifadelerini kullandı.
Ulaşımın ve altyapının da turizm potansiyelini etkilediğini anlatan Kaldırım, turizmde yaz sezonunun 6 aya kadar uzadığını aktardı.
Kaldırım, kış turizmine yönelik sorunların da yavaş yavaş çözülmeye başladığını, bu kapsamda da konaklama yanında kongre turizmine de önem verildiğini vurguladı.
Ayder'de, Çambaşı'nda, Kafkasör'de ve Uzungöl'de yeni turizm tesisleri yapılması noktasında çalışmaların olduğunu da anımsatan Kaldırım, kış turizmi geliştikçe turistlere sunulan hizmetlerin arttığını, bu sayede de turizm hareketliliğinin yıl boyunca devam ettiğini dile getirdi.
Kaldırım, bölgede Ordu'dan Artvin'e kadar kış turizm koridoru kurma çalışmalarının da devam ettiğine dikkati çekerek, sözlerini şöyle tamamladı:
"Bu sayede turizm çeşitliliğini daha da artırmış olacağız. Yatırımlarımızda devam eden ve bitenler var. Kış turizm koridoru sayesinde yerli ve yabancı turistlerimiz Ordu'dan Artvin'e kadar olan kayak merkezlerini ve termal turizm gibi farklı alternatifleri bulunan kış turizm merkezlerini rahatlıkla gezebilecek. Şu an itibariyle 6 aylık olan yaz sezonumuz tamamlandı. Yaz sezonunda hiçbir sıkıntı yaşamadık ve bunu Türkiye'de en iyi geçiren bölge olduk. Yaz sezonunun bitmesine rağmen bölgeye olan ilgi devam ediyor ve amacımız bölgemizde çok yoğun olan yaz turizmi aktivitesini, kış dönemine de yayarak, bölgeye gelen turist sayısını ikiye katlamak."