DOKAP: “Yeşil Yol Turizm Yoludur”

“ULAŞIM YETERSİZLİĞİ BÖLGE TURİZMİNİ BALTALIYOR”

info@karadenizekonomi.com / 11.07.2015

DOKAP: “Yeşil Yol Turizm Yoludur”

DOKAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanı Ekrem Yüce, Doğu Karadeniz yaylalarını yüksek rakımdan, denize paralel bir şekilde birbirine bağlayacak olan Yeşil Yol Projesi’nin ‘Karadeniz Sahil Yolu’na alternatif bir yol olmadığını, aksine yavaş ilerlenen ve çevrenin daha çok algılanmasına imkan veren bir yolculuk aksı olduğunu söyledi.

Yüce, yaptığı açıklamada, bölgedeki 8 ilin yaylalarını ve turizm merkezlerini birbirine bağlayacak olan yeşil yol’un bölgeye gelen yerli ve yabancı turistlerin belirlenen güzergah boyunca güvenli bir şekilde seyahat etmesine imkan sağlayan, doğayla bütünleşik bir turizm projesi olduğunu vurguladı. Bu projenin asıl amacının doğası tahrip edilerek beton yığınlarına dönüşmüş şehirlerden uzaklaşmak isteyen yerli ve yabancı turistlerin aradıkları doğal ortamı Karadeniz’in eşsiz güzellikteki yaylalarında bulmalarını sağlamak, turizm alanlarını birbirine bağlayarak turizm potansiyelini artırmak ve yaylacılık yapan yerel halkın ulaşımını da kolaylaştırmak olduğunu kaydeden Yüce, ”Yeşil yol hızlı ulaşım sağlayacak bir yol değil aksine yavaş ilerlenen ve çevrenin daha çok algılanmasına imkan veren bir yolculuk aksıdır. 70 km/saat yeşil yol için önerilen maksimum sürattir. Yolun sürat dışındaki en önemli karakteri sunduğu konfor düzeyidir” dedi.

“KARADENİZ ULAŞIMI BU YOLDAN YAPILMAYACAK”
Bu projenin kesinlikle Karadeniz Sahil Yolu’na alternatif olmadığına dikkat çeken Yüce, “Yaylalar arasındaki ulaşımı sahil yolundan bağımsız olacak şekilde sağlamaya yöneliktir. Planda önerilmiş olan satıh kaplaması ve sanat yapı standartları yükseltilecek yollar hiçbir şekilde ‘bölgedeki turizm faaliyetleri bu yollar üzerinden yapılacaktır’ şekilde yorumlanmamalıdır. İyileştirilmesi planlanan güzergah yaklaşık 2 bin 600 Km uzunluktadır. Ancak bu güzergahın yaklaşık bin km’lik kısmı halihazırda Karayolları Genel Müdürlüğü sorumluluğunda yer alan yollardan oluşmaktadır. Geriye kalan bin 600 km güzergahın yaklaşık 500 km’lik kısmında yol iyileştirme işlemleri tamamlanmış olup, bundan sonra kalan bin 100 km’lik kısımda iyileştirme çalışmalarının yapılması planlanmaktadır” diye konuştu.
“ULAŞIM YETERSİZLİĞİ BÖLGE TURİZMİNİ BALTALIYOR”
Yaylalara ulaşım yetersizliğinin pek çok kaynağın atıl kalmasına sebep olduğunu vurgulayan Yüce, şöyle konuştu: “Ulaşım yetersizliği mevsim kısalığı ve gezme görmeye dayalı tek tür turizm bölgede turizm sektörünün temel darboğazlarıdır. Doğu Karadeniz turizminde bölgeyi tanımayan kamuoyu mevsimi temmuz ve ağustos ayı olarak bilmekte bu aylardaki yoğun gelişler yatak arzında sorunlara neden olmaktadır. Gerçekte bölgenin en güzel ayları temmuz, ağustos aylarının yanı sıra mayıs ve eylül aylarıdır. Haziran dağlarda yağışlı ve sisli geçmektedir. Bu sorunlar bölgede kış turizminin desteklenmesi ile kısmen aşılabilir. Ulaşım yetersizliği özellikle dağlarda pek çok kaynağın atıl olarak kalmasına neden olmaktadır. Çözüm ise bir yandan turist eğilimlerini, diğer yandan değerlendirilebilir kaynakları devreye sokan yeni bir ulaşım planının yapılmasıdır. Bu ulaşım planının adı ‘Yeşil Yolculuk’, yereldeki adıyla ‘Yeşil Yol’ projesidir.”

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar