EGD’NİN KARTEPE ZİRVESİNDE GELECEĞİMİZ TARTIŞILDI!

Ekonomi Gazetecileri Derneği(EGD) ile Türkiye Odalar Borsalar Birliği'nin (TOBB) birlikte düzenlediği 13. Kartepe Ekonomi Zirvesi 23-25 Şubat 2018 tarihinde Kocaeli Kartepe’de gerçekleştirildi.

info@karadenizekonomi.com / 28.02.2018

EGD’NİN KARTEPE ZİRVESİNDE GELECEĞİMİZ TARTIŞILDI!

EGD, Anadolu’yla büyüyor.Ekonomi Gazetecileri Derneği’nin (EGD) Anadolu yapılanması çerçevesinde 15 temsilci belirlendi.

Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD) Başkanı Celal Toprak, derneğin ekonomisi güçlü kentlerde temsilcilerle faaliyet göstereceğini söyledi. Kartepe Ekonomi Zirvesi’nde bir araya gelen temsilciler EGD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Arslan moderatörlüğünde kent ekonomilerinin durumunu ve bölgelerinde ekonomi gazeteciliği konularında bilgi verdi.

IMG_6110 EGD ANADOLU1
Kaptepe Ekonomi Zirvesi’nde konuşan EGD Başkanı Toprak, Adana’dan Samsun’a, Tekirdağ’dan Gaziantep’e onlarca kentte EGD Temsilcileri’nin göreve
başladığını belirterek, “Kent ekonomilerinin nabzını tutan arkadaşlarımızla yeni dönemde farklı etkinliklere imza atacağız. Mesleğimizin gelişmesi çerçevesinde faaliyetlerini sürdüren EGD, sadece medyanın merkezi İstanbul’da değil,Anadolu’nun her bölgesinde temsil edilecek. Bu dönem yönetim kurulumuzda Anadolu’dan bir arkadaşımıza görev verdik. Yönetim Kurulu Üyemiz Mehmet Uluğtürkan, Anadolu’daki temsilcilerimizin artması, aralarındaki koordinasyonun sağlanması ve bölgelerde gerçekleştireceğimiz etkinliklerle ilgili görev yapacak” dedi.
15 TEMSİLCİ GÖREVE BAŞLADI
EGD’nin, Mehmet Uluğtürkan’ın Adana, Osman Altınışık’ın Ankara, Ali Kenan Sertalp’in Bursa, Nevser Eraslan’ın Edirne, İhsan Senir’in Erzurum, Tülay Taşkın’ın Eskişehir, Cengiz Halil Çiçek’in Gaziantep, Dilek Gappi’nin İzmir, ŞenerMeral’in Kartepe, C. Uğur Özgöker’in KKTC, Mehtap Akbaş Çiftçi’nin Kocaeli, Olay Tan’ın Muğla, Murat Gürsoy’un Ordu, Cemil Ciğerim’in Samsun ve Orhan Koçyiğit’in Sivas temsilcisi olarak görevlendirildiğini belirten Toprak,“Yapılanmanın ekonomi gazeteciliğini gelişmesine katkı sağlayacağını düşünüyoruz. Belirlediğimiz bu arkadaşlar kendi kentlerinin yanı sıra komşu kentlerini de temsil edecek. Ekonomisi güçlü diğer kentlerde de temsilci arkadaşlar belirleyerek Türkiye’nin tamamında olmayı hedefledik. Derneğimizin Anadolu’daki etkinliğini artıracak, oradaki meslektaşlarımızın gelişimine katkı sağlayacak projeler gerçekleştireceğiz”dedi.

Turkcell, Türkiye Tohumcular Birliği (TÜRKTOB) ve The Green Park Hotels’in destek verdiği Kartepe Ekonomi Zirvesi’ne İstanbul, Ankara, İzmir başta olmak üzere 15 şehirden 200 ekonomi gazetecisi katıldı. EGD’nin temsilcilik açtığı 15 ilin temsilcisinin de hazır bulunduğu zirvede mesleki konular masaya yatırıldı.

Zirve kapsamında TÜRKTOB Başkanı Kamil Yılmaz, gazetecilere tohumculuk sektörü ile ilgili özel bir sunum yaptı ve yönetim kurulu üyeleriyle birlikte gazetecilerin tohumculuk sektörü ile ilgili sorularını cevapladı.Türkiye Tohumcular Birliği (TÜRKTOB) Başkanı Kamil Yılmaz, yaptığı sunumda 1990'da
97 bin ton olan sertifikalı tohumluk üretiminin 2016'da 958 bin tona, 2017'de ise 1 milyon 49 bin 361 tona yükseldiğini söyledi. Türk tohumculuk sektörünün geldiği son noktaya ilişkin bilgiler veren Yılmaz, tohumun, insanların beslenme ve giyinmesinde çok önemli bir sektör
olduğunu bildirdi.Yılmaz, bir taraftan sanayileşmeye önem verirken, tarımın zaman zaman ihmal edilebildiğini
kaydederek, tohumculukla ilgili Cumhuriyet tarihinde yapılan çalışmalardan bahsetti.Tohumculuk kavramlarının Türkiye'de ilk kez 1960'larda konuşulmaya başlandığını dile getiren Yılmaz, 1963'ten sonra Türkiye'nin tohumluk üretimi, ticareti, sertifikasyonu, piyasa
denetimi, tohumluk standartları gibi kavramlarla tanıştığını anlattı.
Yılmaz, 1980'li yıllara gelindiğinde Türkiye'de tamamen kamu ağırlıklı bir tohumculuk sektörünün bulunduğunu kaydederek, merhum Cumhurbaşkanı Turgut Özal ve sonrasında sektörde serbest piyasanın işletilmeye başlandığını, özel tohum şirketlerinin kurulmasına
imkan verildiğini aktardı.
Yılmaz, tohumculuk sektöründe 1980'de 3 olan şirket sayısının bugün 832'ye çıktığını belirterek, "1990'da 97 bin ton olan sertifikalı tohumluk üretimi 2002 yılında 145 bin tona, 2016'da 958 bin tona ve 2017'de 1 milyon 49 bin 361 tona yükseldi." diye konuştu.
Tohumluk üretiminin 2007'de 325 bin ton iken 2008'de kurulan ve bugün 43 bin üyeye ulaşan TÜRKTOB'un çalışmaları sayesinde rakamın ciddi artış göstererek 2010'da 497 bin tona yükseldiğini dile getiren Yılmaz, ondan sonraki yıllarda da sektörün istikrarlı bir ilerleme
sağladığını bildirdi.

413 dergi, 75 gazete Turkcell Dergilik’te Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD) ile Türkiye Odalar Borsalar Birliği (TOBB)’un birlikte düzenlediği 13. EGD Kartepe Ekonomi Zirvesi’nde mesleki konular tartışılırken, zirvenin sponsorlarından Turkcell de özel bir sunum yaptı.Turkcell Dijital Medya ve Eğlence Direktörü Barış Zavaroğlu’nun, “Teknoloji ile dönüşen medyada yeni trendler” adlı sunum gerçekleştirdi.Şuan tüm yayıncılığı domine eden uydunun 10 yıl sonra olmayacağını belirten

IMG_5943 turkcell kartepe
Turkcell Dijital Medya ve Eğlence Direktörü Barış Zavaroğlu, “Gelecekte tüm TV yayınları; ya kabloyla, ya da mobil üzerinden yapılacak. Çünkü fiber kablolarla yapılan iletişim, çok güçlü ve kesintisiz bir yayın sunuyor. Amerika pazarına baktığınızda, her bir GSM operatörünün bir medya kuruluşunu satın aldığını görüyorsunuz. Yakında 5G teknolojisine geçeceğiz ve bu teknolojiyle çok daha net ve hızlı bir yayın elde edeceğiz. Bir süre sonra, tüm datayı 5G üzerinden alacağız. Böyle baktığınızda, GSM operatörleri ile yayıncıların bütünleşeceği bir süreç bizi bekliyor” dedi.

413 dergi ve 75 gazeteyi kullanıcılarına sundukları dijital yayın servisi Dergilik hakkında bilgi veren Barış Zavaroğlu, “500’e yaklaşan yayın ve 70’i aşan ulusal ve yerel gazeteyi kullanıcılarımıza sunduğumuz dijital yayın servisi Dergilik,Türkiye’de yayıncılık sektöründe önemli bir canlanma yarattı ve kullanıcılar uygulama üzerinden 4.5 milyon yayın okudu” dedi. Türkiye’nin en popüler müzik uygulaması fizy’nin ise geçen yıl ilk kez canlı yayınlanan konserlerle birlikte AppStore’da indirilen uygulamalarda ilk sıraya kadar yükseldiğine dikkat çeken Zavaroğlu, fizy üzerinden geçen yıl 2.2 milyar şarkı dinlendiğini belirtti. Turkcell’in TV platformu TV+’ın 6.6 milyon kullanıcı tarafından indirildiğine değinen Barış Zavaroğlu, TV+ ile küçük ekrandan TV izleme
süresinin günde 63 dakikaya ulaştığını ve TV+’ın mobil uygulamasıyla pazarda açık ara lider olduklarını söyledi.Barış Zavaroğlu, şunları kaydetti: “TV+’da, 160 tane yerli ve yabancı kanal bulunuyor. Türk izleyicisi, genelde yerli kanalları izliyor, özellikle dizilerin finallerinde ve futbol maçlarının olduğu günlerde cep telefonundan TV izleme oranları çok artıyor. İzleyici bir paketi satın alırken, belgesel kanalınız var mı diye soruyor, ancak genelde belgesel kanallar izlenmiyor. Türk tüketicisinin cep telefonundan tükettiği datanın yüzde 60’ı videodur. Bunun içinde youtube, tv kanalları ve kişilerin çektiği videolar vs yer alıyor. 2020 yılında cep telefonundan tüketilen datanın yüzde 78’nin video olacağını öngörüyoruz.
Özetle artık tüketiciler, mekan bağımsız olarak herhangi bir şeyin videosunu mobilden izlemeyi istiyorlar. Turkcell TV+’ın mobil uygulamasıyla pazarda
açık ara lideriz.”

IMG_5903 EGD KARTEPE2

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar