Fındık ihracatında beklenti 310 bin ton

KFMİB Başkanı Sevinç, daha dört ayı geride bırakmış olmamıza rağmen rakamların umut verici olduğunu, bu tablodan yola çıkarak bu sezon iç fındık ihracatında 310 bin tonun altına düşülmeyeceğini belirtti.

info@karadenizekonomi.com / 23.12.2019

Fındık ihracatında beklenti 310 bin ton

Karadeniz Fındık ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (KFMİB) Yönetim Kurulu Başkanı İlyas Edip Sevinç bu sezon iç fındık ihracatında 310 bin tonun altına düşülmeyeceğine dikkat çekti. Daha dört ayı geride bırakmış olmamıza rağmen rakamların umut verici olduğunu belirten Sevinç şunları söyledi; “ 2012 yılında 300 bin ton iç fındık olarak rekor bir ihracat yapmıştık. Ama şu an görünen tablo tüm zamanların en yüksek ihracatını gerçekleştireceğimizi gösteriyor. Bu sezon 310 bin tonun üzerinde bir rakam bekliyoruz. Dünyanın 100’den fazla ülkesine fındık ihracatı yaparak ülkemize döviz girdisi sağlayan Türk fındık ihracatçısını bu başarıdan dolayı kutluyorum. Ama buradan şunu çıkarmamız gerekiyor yüksek ihracat istiyorsak yüksek rekoltemiz olmalı. Üretimden ve kaliteden asla uzaklaşmamalıyız. Yapmamız gereken çok üretip çok satarak ve Türkiye dışında fındığın üretilmesinin önüne geçmek. Geçtiğimiz günlerde İtalyan bir siyasetçi kendi global firmasını neden İtalya’dan  fındık almıyorsun diye eleştirdi. İtalya’da rekolte az fiyat pahalı bu nedenle Türkiye’den tedarik daha kolay oluyor. Ama eğer Türkiye’nin üretimi yüzde 60’lara düşerse, bu baskılar netice verir ve tedarikler Türkiye dışından sağlanır. O nedenle biz üretimi daima yüksek tutup tedarikte ilk sırada olan yerimizi korumalıyız. Böyle yaparsak eğer daha çok rekorlar kırarız. Devletin politikaları da belli hem üretici hem ihracatçı yeterli miktarda destekleniyor ancak bu konuda Tarım Bakanlığımız üretim seferberliği oluşturarak bahçesinin başında duran ve ürününe sahip çıkan üretici için daha fazla teşvik edici çalışmalar yürütebilir.”

Almanya’da doyuma ulaştık

Almanya pazarında artık doyum noktasına ulaşıldığının altını çizen Sevinç, yinede Köln ISM Uluslararası Şekerleme ve Bisküvi Fuarı’na katılacaklarını belirterek, “Fuarların Almanya için büyük bir etkisi kalmadı ama müşteri ilişkilerini sıkı tutmak adına orada olup kendimizi göstereceğiz. Fuarların ihracatımıza katkısı Amerika, Çin, Rusya,Hindistan gibi ülkelerle daha fazla oluyor.  Bu nedenle oralardaki çalışmalarımızı daha fazla yoğunlaştırdık.” dedi. NAZAN BEDİR/KARADENİZ EKONOMİ

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar