Ordu'nun deniz üzerine yapılan havalimanı, üniversitesi, limanı, Karadeniz'i, Akdeniz'e bağlayan yolu ile birlikte Karadeniz'in cazibe merkezi olacağını söyleyen Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Servet Şahin, "Karadenizin parlayan yıldızı olacağız" dedi.
Son yıllarda kente yapılan yatırımlar, Ordu'nun çehresini değiştirdi. Türkiye'de denize yapılan ilk havalimanı olma özelliği taşıyan Ordu-Giresun
Havalimanı, tamamlanarak 22 Mayıs'ta Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Başbakan Davutoğlu tarafından hizmete açılacak. 26 Mayıs'ta da THY'nin tarifeli seferlere başlayacak olması kentte ve bölgedeki tüm ekonomik dengeleri yeniden şekillendirecek. Günde 2 bin kamyonla yaklaşık 35 milyon ton taş dökülerek yapılan havalimanının özellikle kentin turizmine yönelik ciddi bir ivme katacağı ifade edildi.
Ordu büyüyecek
Ordu Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Servet Şahin, Ordu-Giresun havaalanının 1800 dönüm arazisinin şu anki fiyatının 2 milyar dolar olduğunu ifade ederek, "Bize yapım maliyeti 300 milyon dolar civarında. Bu çok güzel bir yatırım. Ayrıca Karadeniz-Akdeniz yolu hayata geçince Akdeniz'e en kısa inen yol olacak. 600 kilometre civarında. Sivaslı 2 saatte Ordu'ya gelecek. Kayseri'den Karadeniz'deki ülkelere ihracatı varsa Mersin'e ineceğine Ordu bölgesinden ihracat yapması daha kısa. Kayseri'den Rusya'ya ve diğer yerlere ihracat olacaksa en kolay yol Karadeniz-Akdeniz yolunun devamında Ordu'dan olacak. Bu Ordu'nun büyüyeceği anlamına geliyor. Rusya'ya, Bulgaristan'a, Romanya'ya muhakkak ihracatı olan bölgenin işadamları var. Rusya üzerinden Orta Asya'ya muhakkak bir ihracat olacak. Kayseri hem sanayi hem ticarette önde gelen üç ilden bir tanesi. Açılmak için muhakkak Ordu'yu, tercih edecektir" dedi.
Ekonomiye yön verecek
Ayrıca Karadeniz'in tam orta noktasında bulunan Ordu'nun, Karadeniz'i Akdeniz'e bağlayacak olan çevreyolu projesiyle de bölgenin parlayan yıldızı olacağı kaydedildi. İlk kez Osmanlı döneminde 1880 yılında gündeme getirilen yaklaşık 600 kilometrelik Kardaeniz -Akdeniz Yolu Projesi'nin 2015 yılı sonuna kadar tamamlanacak olması tarıma dayalı bir ekonomiye sahip olan Ordu'nun hem bölgesinin hem de Türkiye'nin ekonomisine yön vereceği şeklinde yorumlanıyor. 506 milyon TL tutarındaki 600 kilometrelik Karadeniz Akdeniz yolunun Karadeniz'in kapısını Ordu-Sivas-Kayseri-Kahramanmaraş-Adana üzerinden Akdeniz'e açacak.