KOBİler kağıtsız iş yapmak istiyor
KOBİlerin dijitalleşme ihtiyaçları ve kağıt bazlı iş süreçlerinin doğurduğu sorunlara ilişkin yapılan araştırmalar önemli sonuçlar ortaya koyuyor.
info@karadenizekonomi.com / 27.12.2016
Xeroxun araştırmasına göre 10 KOBİden 8i ofislerinde kağıt kullanmak istemiyor. KOBİlerin yüzde 46sı kağıt bazlı iş süreçlerinden dolayı zaman kaybı yaşıyor. Türkiyede KOBİlerin yaşadığı finansal yetersizlikler dijitalleşmeyi olumsuz etkiliyor. Türkiyede 10dan az çalışanı olan işletmelerde dijitalleşme oranı yüzde 49a ulaşırken, 250den fazla çalışanı olan işletmelerde dijitalleşme oranı yüzde 69a çıkıyor.
Xeroxun ABD, İngiltere, Almanya ve Fransadan 1021 Küçük ve Orta Ölçekli İşletme (KOBİ) ile gerçekleştirdiği yeni açıklanan araştırması ile bu yıl Vodafone ve TÜSİADın Türkiyedeki KOBİlere yönelik yaptığı araştırma, KOBİlerin dijitalleşme çabalarını ve sorunlarını ortaya koyuyor. Xeroxun araştırma sonuçları, KOBİlerin yüzde 80inin faturalama, yasal belge oluşturma ve finansal raporlama gibi işler için kağıt kullanmaktan memnun olmadıklarını gösteriyor. KOBİlerin yüzde 46sı, iş süreçlerini dijitalleştiremedikleri için kağıt kullandığını, bunun da ciddi bir zaman kaybına yol açtığını ve şirket kazançlarını olumsuz etkilediğini belirtiyor. Kağıt bazlı işlemler yüzünden en çok zaman kaybeden ülkelerin başında yüzde 51 ile
Almanya geliyor. Almanyayı yüzde 50 ile ABD, yüzde 43 ile İngiltere ve yüzde 37 ile Fransa takip ediyor.
İmkanlar Türk KOBİlerini zorluyor
Türkiyedeki KOBİler açısından da durum pek farklı değil. Vodafoneun TÜSİAD işbirliği ile gerçekleştirdiği ve 81 ilden 37 sektöre dağılan 22 bin işletmenin katıldığı Yarına Hazırım Platformundan elde edilen verilere göre, Türkiyedeki KOBİlerin ortalama dijitalleşme skoru Temmuz 2014ten itibaren yüzde 48den yüzde 53e yükselmiş durumda. Ancak finansal yetersizlikler sebebiyle işletmeler istedikleri oranda dijitalleşmeye gidemiyor. Türkiyedeki 22 bin işletmenin sadece yüzde 40ı ortalama dijtalleşme skorunun üzerinde yer alıyor. 10dan az çalışanı olan küçük işletmeler yüzde 49 ile en küçük dijitalleşme endeksine sahipken 250 veya daha fazla çalışanı olan şirketler yüzde 69 dijitalleşme endeksi ile dijitalleşme için finansal imkanların ne kadar önemli olduğunu ortaya koyuyor.
Xerox Türkiye Genel Müdürü Burak Özer konu ile ilgili yaptığı değerlendirmede KOBİler için değişim radikal bir kavram olabilir, ancak önemli olan doğru yönde değişmektir. Dijitalleşmeye giden yolda KOBİler için en önemli faydayı, onlara önemli maliyet avantajları sağlayacak, doğru modellemeler kurgulanırsa teknoloji yatırımı yapmadan dijitalleşmelerini sağlayacak Yönetilen Baskı Hizmetleri gibi servisler sağlayacaktır dedi.
Öncelikler stratejiyi etkiliyor
Xeroxun bağımsız araştırma şirketi Coleman Parkesa yaptırdığı araştırma, küçük ve orta büyüklükteki şirketlerin önceliklerinin üretkenlik olduğunu ortaya koyuyor. Araştırmaya katılan KOBİlerin yüzde 28i üretkenliği artırmak adına doküman işlemlerini dijitalleştirme yolunda gerekli adımları atmış durumda. Yüzde 12si 1 ila 3 yıl içerisinde dijitalleşme sürecine gireceklerini belirtiyor. Katılımcı ülkeler arasında Fransa dijitalleşmede yüzde 33lük bir oran ile lider. ABDli KOBİlerin ise yüzde 41i doküman iş akışlarında dijitalleşme temellerini daha yeni attıklarını ifade ediyor.
Uzman görüşü önemli
KOBİler iş süreçlerini dijitalleştirme yoluna giderken konunun uzmanlarından yardım almayı tercih ediyor. Bu konuda KOBİlerin yüzde 47si ofis ekipmanı tedarikçilerine, yüzde 25i bilişim tedarikçilerine, yüzde 37si ise ekipman üreticilerine danışmayı düşündüklerini belirtiyor.
Üretkenliğe giden yolda üç temel adım
Elde edilen bulgular, KOBİlerin üretkenliği artırmak adına dijitalleşmenin yanı sıra üç ana unsura yoğunlaştıklarını işaret ediyor:
Mobilite: KOBİlerin yüzde 23ü 2017nin sonuna kadar mobil cihazlarını iş süreçlerine tamamen entegre etmeyi planlıyor. Katılımcıların yüzde 66sı an itibarı ile baskı işlemlerini mobil cihazlara entegre etmiş durumda. Yüzde 22lik bir kesim ise söz konusu entegrasyonu önümüzdeki yıl gerçekleştirmiş olmayı hedefliyor.
Güvenlik: KOBİler için bilgiyi korumak her geçen gün daha önemli bir hal alıyor. Bu durumun bir sonucu olarak katılımcıların yüzde 56sı sanal güvenlik prosedürlerine yazıcılarının güvenliğini de dahil ediyor.
Yönetilen Baskı Hizmetleri: Araştırmaya katılanların yüzde 42sini Yönetilen Baskı Hizmetleri kullanıcıları oluşturuyor. Yüzde 40lık bir kesim ise bir sene içinde bu hizmetten faydalanmaya başlayacağını dile getiriyor. Şirketlerin yüzde 66sı her ay baskı işlemleri için 1000 doları aşan harcamalar yapıyor. Yönetilen Baskı Hizmetleri kullanan şirketler ise baskı masraflarında ciddi oranda tasarruf elde ettiklerini bildiriyor.
Bağımsız araştırmalara göre Amerika ve Avrupadaki KOBİlerin yıllık baskı masrafları 40 milyar doları buluyor. Bu sebepten ötürü Yönetilen Baskı Hizmetlerinin yanı sıra, Xeroxun sunduğu ConnectKey gibi, yazıcı fonksiyonlarını mobil cihazlar aracılığı ile uzaktan, güvenli ve daha az maliyetli olacak şekilde kontrol etmeye olanak sağlayan platformlar yoğun rağbet görüyor.