NATO’NUN 60 YILLIK ENGELİ AŞILDI

SULTAN 2. ABDÜLHAMİD’İN FRANSIZLARA ÇİZDİRDİĞİ, ANCAK SAVAŞLAR VE SİYASİ KRİZLER SEBEBİYLE BİR TÜRLÜ YAPILAMAYAN, HATTA BİR DÖNEM SOVYET TANKLARININ İÇ BÖLGELERE İNECEĞİ KORKUSUYLA NATO TARAFINDAN YAPILMASI ENGELLENEN ORDU-SİVAS YOLUNUN BİRİNCİ ETABI, T

info@karadenizekonomi.com / 12.01.2016

NATO’NUN 60 YILLIK ENGELİ AŞILDI

Osmanlı padişahı Abdülhamit’in hayali olan ancak savaşlar ve siyasi krizler sebebiyle gerçekleştirmeye fırsat bulamadığı, 1955 yılında Adnan Menderes’in Başbakanlığı döneminde yapılmasını istediği ancak Sovyet tanklarının sıcak bölgelere ineceği korkusuyla NATO’nun engellediği Karadeniz-Akdeniz Yolu’nun birinci etabı olan 'Ordu-Sivas yolu'ndan bugün Rus tankları yerine nakliye kamyonları mekik dokuyor. 

1880 yılında Sultan 2. Abdülhamid döneminde projesi çizilen ancak savaşlar ve parasızlık sebebiyle bir türlü gerçekleştirilemeyen, hatta bir dönem Sovyet 

tanklarının sıcak bölgelere ineceği korkusuyla NATO tarafından yapılması engellenen Ordu-Sivas yolunun birinci etabı Karadeniz’in sert ve engebeli coğrafyasının zorlu şartlarına rağmen Türk mühendislerinin Ferhat misali dağları delmesiyle ulaşıma açıldı.
Toplam 88 kilometreden oluşan, bunun 15 km’lik etabı ulaşıma açılan ve diğer bölümlerinden kontrollü ulaşım sağlanan Ordu-Sivas yolunda uzunluğu 15 km olan 25 tünel bulunuyor. Halen trafiğe açılan birinci etabında 2 bin 267 metre tünel ve 333 metre uzunluğunda 500 metre yüksekliğinde viyadük bulunan yolda nakliye araçları Karadenizv e İç Anadolu arasında mekik dokuyor.

ABDÜLHAMİT YOLU FRANSIZLARA ÇİZDİRMİŞ
Ordu Valisi İrfan Balkanlıoğlu, Ordu-Sivas yolunun Karadeniz’i Akdeniz’e bağlayan en kestirme yol olduğunu belirtti. Vali Balkanlıoğlu, “Ordu-Mesudiye üzerinden Koyulhisar-Sivas oradan Kayseri derken Adana’ya kadar gidilecek. Adana’ya geldiğiniz zaman zaten GAP ve Akdeniz tarafı karşınıza çıkıyor. GAP’ı ve Akdeniz’e bağlayan en kestirme yol burasıdır. Bu güzergah Sultan Abdülaziz döneminde incelenmiş, Sultan Abdülhamit döneminde de somut adımlar atılmış. O yüzden Sultan Abdülhamit’in rüyası diye biliniyor bu güzergah. Projenin Fransız mühendisler tarafından çizilip projelendirildiğine ilişkin belgelere de ulaştık. İlk proje çizimleri 140 yıl önce yapılmış” dedi.

“SOĞUK SAVAŞ DÖNEMİNDE PARANOYA GEÇİRDİK, ÇÜNKÜ NATO’YA MUHTAÇTIK”
Soğuk savaş döneminde yolun yapımının NATO tarafından engellendiğini bilgilerinin mevcut olduğunu dile getiren Vali Balkanlıoğlu, “Geçmişte soğuk savaş döneminde Rus işgali olabilir, komünizm gelir, 6 ay içinde Ruslar işgal eder gibi paranoya geçirdiğimiz dönemler oldu bizim. Buradan Ruslar çıkarma gemileriyle gelir, hazır yoldan Anadolu’nun içlerine rahat ulaşır diye düşünüldüğü dönemler oldu. Çünkü o dönemde NATO’ya muhtaçtık” diye konuştu.

“ABDÜLHAMİT’İN RÜYASI GERÇEKLEŞECEK”
Toplam 88 km olan yolun 15 km’lik birinci etabının açıldığını, yine bu güzergah üzerinde büyük bir baraj (Topçam Barajı) inşa edildiğini de kaydeden Vali Balkanlıoğlu, “Bu yol 3 etap halinde yapılacak. Birinci etabı bitti. İkinci etabı bu yıl bitecek. Üçüncü etabı ise önümüzdeki sene tamamlanacak. Aslında daha öncede bitecekti ancak malum Karadeniz’in arazilerinin çoğu tapulu mülk. Bunların bir bölümü de büyük hissedarlara bölünmüş. Onları razı etmek oldukça zor oluyor. Mahkemeler, bilirkişiler derken gecikmeler yaşandı. Ancak birkaç sene içerisinde bu yol tamamlanmış olacak. Ordu’ya bir liman yapılması halinde Karadeniz ile Anadolu ve Akdeniz arasında ihracat yolu olma potansiyeli de yüksek. Açılacağı günleri sabırsızlıkla bekliyoruz. Abdülaziz ve Abdülhamit’in rüyası günümüzde gerçekleşecek inşallah” açıklamasında bulundu.

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar