Öğretmenler mutsuz ve borçlu çıktı

Eğitim İş Sendikasının öğretmenler arasında yaptığı ankete göre; öğretmenlerin yüzde 71’i kredi kartına, yüzde 74’ü bankaya, yüzde 43’ü esnafa, yüzde 36’sı ise şahıslara borcu olduğu tespit edildi.

info@karadenizekonomi.com / 30.01.2016

Öğretmenler mutsuz ve borçlu çıktı

Eğitim ve Bilim İşgörenleri Sendikası (Eğitim-İş) Ordu Şube Başkanı Gündüz Pala, eğitimde yaşanılan sorunlarla ilgili yazılı bir açıklama yaptı. Başkan Gündüz Pala, 24 Kasım 2015 tarihinde 24 ilde öğretmenlerin maddi durumu hakkında açıklamalarda bulundu. Pala, öğretmenlerin borç batağına saplandığını belirterek, şöyle konuştu: “Eğitim-İş’in 24 Kasım Öğretmenler Günü nedeniyle, 24 ilde 833 öğretmenle görüşerek yaptığı “Öğretmenlerin borç durumlarına ilişkin öğretmen görüşleri” adlı araştırma sonuçları öğretmenlerin ekonomik açıdan yaşadığı sıkıntıları ortaya koymuştur. Ankete katılan 

öğretmenlerin yüzde 71’i kredi kartına, yüzde 74’ü bankaya, yüzde 43’ü esnafa, yüzde 36’sı ise şahıslara borcu olduğunu belirtirken, yüzde 46’sı annesinden ve babasından maddi destek alıyor. Borçla geçinmek zorunda kalan öğretmenlerin yüzde 29’u ek iş yapıyor, sinemaya, tiyatroya, tatile gidemiyor, yüzde 7’si maaşına en az bir kez icra geldiğini kaydediyor. Araştırma sonuçları öğretmenlerin yüzde 73’ünün gelecekten ümitli olmadığını ortaya koyarken, yüzde 80’i özgürce fikirlerini açıklayamadığını, yüzde 70’i de siyasi baskı hissettiğini söylüyor.”

ÖĞRETMENLER HAK ETTİĞİNİ ALAMIYOR

Gündüz Pala, Avrupa’da öğretmenlerin Türkiye’ye göre 3 katı fazla maaş aldığını da ifade ederek, “Öğretmenlerin toplumsal statüleri, ekonomik, sosyal ve özlük hakları, Cumhuriyet döneminden bugüne geçtiğimiz yıllar içinde sürekli gerilemiştir. Özellikle AKP iktidarı döneminde eğitim sisteminde yaşanan köklü değişiklikler, 4+4+4 gerici eğitim yasasıyla Öğretim Birliği’ne vurulan darbe, okul dönüşümleri, siyasi kadrolaşma, yandaş yönetici atama hevesi, eğitimin dini referanslara göre şekillendirilmek istenmesi öğretmenlerin yaşadığı sorunları daha da derinleştirmiştir. Türkiye'de öğretmenler 180 iş günü çalışmakta ve ortalama 1850 saat derse girmektedir. Avrupa ülkelerinde 240 iş gününde ortalama 1650 saat derse girilmekte ve Türkiye'deki öğretmenlerin 3 katı maaş almaktadır. Yurt dışındaki meslektaşlarına göre daha az zamanda daha çok çalışan öğretmenlerimizin emeğinin karşılığını aldığını belirtmek mümkün değildir. Bu anlamda öğretmenin iş doyumu sağlaması pek mümkün olmamaktadır. İş doyumu yaşayamamış bir öğretmenin verimlilik düzeyi kişisel motivasyonuyla sınırlı kalmaktadır.” dedi. 

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar