OR-Gİ'den 4 Kat Daha Büyük Bir Yatırım Ünye'ye

Entegre Bir Proje...

info@karadenizekonomi.com / 1.12.2015

OR-Gİ'den 4 Kat Daha Büyük Bir Yatırım Ünye'ye

Ünye'nin,Ordu'nun Karadeniz'in Kaderini Değiştiricek Proje...

Büyük konteyner limanı olacak liman, dünya projesi olan OR-Gİ havaalanından 4 kat daha maliyetli bir proje.Yaklaşık 1 milyar dolar civarında maliyet söz konusu.Dev vinçlerin ve ambarların olacağı limanda konteyner gemilerini yanı sıra  cruvasier gemileride yanaşabilecek.Böylelikle hem yük hemde insan taşımacılığında devasa ve bir şehir büyüklüğünde olan cruvasier gemileride bölge turizmine katkı sağlayacak.Bölgedeki diğer limanlara göre yıllık kullanımı ,56 gün daha elverişli olan yeni yapılacak Ünye limanında çok sayıda kişi istihdam edilecek.Liman bölgeye ve Karadeniz kıyısı olan ülkelere açılan kapı olacak.Rusya'nın böyle bir liman için biz yapalım teklifi olmuş,fakat şuan devlet tarafından projelendirilmiş olmasıda yatırımın önemini ortaya koyuyor.

Ünye Limanı devamında tartışmalarıda beraberinde getirdi.Büyükşehir Belediye Başkanı Enver Yılmaz, Ordu’da liman tartışmasına son noktayı koydu. Başkan Yılmaz, “Başbakan Yardımcımız Sayın Numan Kurtulmuş’un açıkladığı projeler arasında yer alan Ünye Limanı, Karadeniz Bölgesi’nin en büyük konteyner limanı olacak”dedi.

Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Enver Yılmaz yaptığı açıklamada, liman konusunda kamuoyuna yanlış bir algılama yapıldığını söyledi. ‘Ordu’ya liman gereklidir’ sözü ile ‘Altınordu’ya liman gereklidir’ sözleri arasında çok fark olduğunu belirten Yılmaz, Ordu’da liman olmadığı şeklindeki algının yanlış olduğuna dikkat çekti. Halen Ordu’da 3 tane liman olduğunu, bunlardan Altınordu ilçesindeki limanı Büyükşehir Belediyesi olarak devraldıklarını belirten Yılmaz, “Burası için yeni bir proje hazırlıyoruz. Burada park bahçe olacak, olta balıkçılığı olacak. Yürüyüş alanları olacak. Hiçbir yapılanmaya müsaade edilmeyecek” diye konuştu.

FATSA VE ALTINORDU LİMANLARI KAPATILIYOR

Altıordu ilçesindeki limanı özelleştirme yoluyla alan firmanın iflas ettiğini dile getiren Yılmaz, Fatsa Limanı’nın da aynı durumda olduğunu kaydetti. Zarar eden limanları kapatacaklarını kaydeden Yılmaz, “Altınordu ve Fatsa limanlarını kapatıyoruz. Şu anda burada en fizibil liman Ünye Limanı. Ünye Limanı’nın Altınordu’dan Samsun’dan ve Trabzon limanından farklı bir özelliği var. Doğal korunaklı bir liman. Bu limanı Büyükşehir Belediyesi olarak devraldık. Bu limanı hem Altınordu’nun hem Fatsa’nın ihtiyaçlarını karşılayacak mahiyette büyüteceğiz ve geliştireceğiz. Yüksek tonajlı kruvaziyer gemilerinin yaklaşabileceği bir konuma getireceğiz. Şu anda Büyükşehir Belediyesi olarak uluslararası bir firmadan resmi bir fizibilite raporu istedik. Buranın 2020, 2025, 2030 önceliği nedir. Bize söylenen römork ağırlıklı bir liman olarak Karadeniz’deki pastadan pay alınabilir şeklinde. Biz iki tane zarar eden fizibil olmayan limanı kapatıyoruz, tüm bunları Ünye limanı çatısı altında topluyoruz. Dolayısıyla Ordu’da liman vardır” şeklinde konuştu.

3 İLÇEYE 3 LİMAN OLMAZ

Birbirine 20 kilometreye uzaklıkta olan 3 ilçede 3 ayrı liman istenmesinin mümkün olmadığını da vurgulayan Yılmaz, “Avrupa’da şehirlerarasındaki limanlaşma kilometresi 200. Yani bir şehre en yakın liman 200 kilometre uzaklıkta oluyor. Burada ise Altınordu-Fatsa arası 20 kilometre, Fatsa-Ünye arası 20 kilometre. Birbirlerine 20 kilometre uzaklıktaki 3 ilçede 3 ayrı liman olmaz” açıklamasında bulundu.

ÜNYE LİMANI’NA YENİ DÜZENLEME

Başkan Yılmaz yaptığı açıklamada; “Başbakan Yardımcımız Sayın Numan Kurtulmuş’un açıkladığı projeler arasında yer alan Ünye Limanı, Karadeniz Bölgesi’nin en büyük konteyner limanı olacaktır. Bu konuda uzman bir ekiple fizibilite çalışmaları yapılan liman projesinin tamamlanmasının ardından Karadeniz Bölgesi’nin lojistik üssü Ordumuz olacaktır” dedi. 

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar