Ordu’da Turizmi Geliştirme Çabaları Meyvelerini Verdi

“Ordu, Turizmde Altın Yılını Yaşıyor”

info@karadenizekonomi.com / 5.08.2015

Ordu’nun turizm odaklı gelişmesi ve kalkınması amacıyla Vali İrfan Balkanlıoğlu’nun girişimleriyle başlatılan çalışmalar meyvelerini vermeye başladı.

Vali İrfan Balkanlıoğlu’nun talimatlarıyla hazırlanan “Ordu’nun Dereleri Turizme Akıyor” projesi kapsamında yapılan etkin tanıtım faaliyetleri neticesinde, Ordu’ya gelen yerli ve yabancı turist sayısında bu yaz sezonunda patlama yaşandı.

“Yeni Konaklama Tesislerinin Yapımına İhtiyaç Var”

Ordu’da yaşanan turizm hareketliliği ile ilgili bilgi veren Vali İrfan Balkanlıoğlu, “Ordu’da göreve başladığım günden itibaren, Ordu’nun çok bakir ve güzel bir doğasının olduğunu, bunun mutlaka turizm alanında değerlendirilmesi gerektiğini söylemiştim. Ordu’nun yüksek turizm potansiyelinin tanıtım yoluyla farkına varılmasını ve keşfedilmesini sağlamak için yoğun bir tanıtım faaliyeti yürüttük. Ulusal televizyon kanallarında yayınlanan programların Ordu’da çekimlerinin yapılmasını sağladık. Yine ulusal gazetelerin seyahat eklerinde, seyahat ve turizm sektörüne yönelik yayın yapan dergilerde geniş bir şekilde Ordu’nun tanıtılmasını sağladık. 16 ayrı Arap ülkesinden Ordu’ya davet ettiğimiz Arap gazetecilere Ordu’yu tanıttık. Ordu’nun doğa ve tanıtım belgeselini hazırlattık ve tüm medya kuruluşlarına ve Arap medyasına gönderip, yayınlanmasını sağladık. Diğer taraftan internet ve sosyal medya üzerinden de Ordu’yu etkin bir şekilde tanıtmaya gayret ettik. Tüm bu yapmış olduğumuz çalışmalarla kısa sürede Ordu’ya gelen yerli ve yabancı turist sayısında patlama yaşandığını gördük. Ordu genelindeki tüm konaklama tesislerinde doluluk oranları yüzde yüze ulaştı. Otellerde yer bulunamıyor. Hatta kamu misafirhanelerin de dahi yer yok. Bizler bile kendi misafirlerimize yer bulamıyoruz. Artık yerli ve yabancı yatırımcılarımız tarafından yeni konaklama ve turistik tesislerin yapımına ihtiyaç duyulmakta. Bunun için yatırımcılarımızı Ordu’da turizm tesisi yapmaya davet ediyorum” dedi.

“Ordu, Turizmde Altın Yılını Yaşıyor”

Ordu’daki otel işletmecileri de yaptıkları açıklamalarda, Ordu’daki otellerin doluluk oranı yüzde yüze ulaştığını söylediler. Ordu’nun, sahil kesiminde bulunan Altınordu, Fatsa, Ünye ve Perşembe ilçelerindeki konaklama tesislerinde, doluluk oranı yüzde yüze ulaştığını, Ordu’ya gelen yerli ve yabancı turistlerin, konaklama için yer bulmakta sıkıntı yaşadıklarını dile getiren otel işletmecileri, “Ordu turizm pastasından her geçen gün daha fazla pay alıyor.
Otellerdeki doluluk oranı yüzde yüze ulaştı. Sadece yerli değil, yabancı turistlerde Ordu’ya yoğun ilgi gösteriyor” diyerek, Ordu’nun turizmde altın çağını yaşadığını söylediler.

Ordu’daki otellerin yetkilileri rekor düzeydeki doluluk oranlarını değerlendirirken de, “Bu sene anormal düzeyde Ordu’ya ilgi var, talep var. Şu anda Ordu’daki oteller ihtiyaca cevap veremiyor. Yeni konaklama tesislerine ihtiyaç duyuluyor. Maalesef bize gelen talepleri karşılayamıyoruz. Misafirlerimize üzülerek yerimiz yok demek zorunda kalıyoruz. Gerçekten inanılmaz bir yoğunluk var. Ordu’da yaz sezonu çok hızlı başladı. Bu sene inanılmaz bir doluluk oranıyla karşı karşıyayız. Şu anda otellerimiz tamamen dolu ve Eylül ayına kadar da boş yerimiz yok” diye konuştular.

Ordu’da yaşanan turizm patlamasında, Vali İrfan Balkanlıoğlu’nun yürüttüğü tanıtım faaliyetlerinin ve çalışmalarının çok büyük etkisi olduğunu belirten otel işletmecileri, “Ordu’ya gelen misafirler eskiden 1-2 gün konaklama yaparken, şimdi 5-6 gün süresince konaklama yapıyorlar. Ordu’ya yapılan turizm cazibe merkezleri ile yerli ve yabancı turistlerin kalma süreleri arttı. Ordu’ya gelen misafirleri dışarıda bırakmamak için çaba gösteriyoruz. Ancak konaklama kapasitemiz yetmediğini için maalesef bazı misafirlerimiz dışarıda kalıyor” şeklinde konuştular.

Ordu-Giresun Havalimanın hizmete açılmasıyla birlikte Ordu’nun ve bölgenin sahil kesimlerinde iç turizm hareketliliği başladığını, bunun giderek artacağını ifade eden otel işletmecileri, bölgedeki tüm turizm işletmelerinin pastadaki payının katlanarak artacağını söyledi.

Otel işletmecileri, son dönemlerde Arap turistlerin de Ordu’ya yoğun olarak geldiklerini ve uzun süreli konaklama yaptıklarını dile getiren otel işletmecileri, Ordu’da yayla turizminin, alternetif turizmin gelişmesiyle birlikte gelen turist sayısının daha da artacağını belirterek, Ordu’da yeni konaklama tesislerine ihtiyaç duyulduğunu sözlerine eklediler.

ETİKETLER; Ordu Turizm Vali Turist
Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar