Avrupa ve Türkiye'nin "tamamı deniz üzerinde yapılan ilk ve tek havalimanı" olma özelliğini taşıyan Ordu-Giresun Havalimanı projesinin ardından, bölgede ulaşım ve turizme yönelik diğer projelerin tamamlanması çalışmaları da sürüyor.
Ordu Valisi İrfan Balkanlıoğlu yaptığı açıklamada, Ordu-Giresun Havalimanı'nın ardından bölgede yapımı süren Karadeniz-Akdeniz Yolu projesinin de "asrın projesi" olarak adlandırıldığını belirterek, "Bu rüyanın geçmişi Osmanlı dönemine dayanıyor. Sultan Abdülhamit döneminde 600 kilometrelik yol, 1880 yılında Fransızlara çizdirilmiş. O günkü koşullarda buna 'Dereyolu' denilmiş. Bu yol kuzeyi güneye bağlayan önemli bir karayolu." dedi.
Yolun birinci etabının ulaşıma açıldığını, geriye kalan etaplarının ise 2017 yılına kadar tamamlanacağını kaydeden Balkanlıoğlu, "Ordu-Mesudiye arasındaki 90 kilometrelik yol, 3 ayrı şekilde müteahhide verilmiş durumda. Ordu Mesudiye-Sivas Koyulhisar arasındaki 100 kilometrelik yolun 55 kilometresi tamamlandı, geriye kalan bölümler de 2017 yılı sonuna kadar bitirilmiş olacak." diye konuştu.
Ordu-Mesudiye arasındaki karayolunda 25 tünelin yer aldığını belirten Vali Balkanlıoğlu, şöyle devam etti:
"Bu tünellerin büyük çoğunluğu tamamlanmış durumda. 2017 yılında artık Karadeniz'i Akdeniz'e bağlayan en kestirme yol, Ordu'da hayat bulmuş olacak. Bu yol tamamlandığında Akdeniz'de üretilen bütün malların Karadeniz üzerinden Rusya'ya, Karadeniz'de üretilen bütün malların Akdeniz'e gitmesinde en kestirme yola kavuşmuş olacağız."
Yayla ve deniz teleferikle birleşiyor
İrfan Balkanlıoğlu, Ordu'da kurulacak 30 kilometrelik teleferik hattıyla, sahilden 2 bin rakımlı Çambaşı Yaylası'na çıkılabileceğini de söyledi.
Karadeniz'in eşsiz güzelliklere sahip yaylalarına teleferikle çıkılabileceğini kaydeden Balkanlıoğlu, projeyle, sahilden yaylalara muhteşem manzara eşliğinde yolculuk yapabileceğini vurguladı.
Yaklaşık 30 kilometrelik hatta yapılması planlanan teleferik sayesinde deniz ile yaylaların buluşacağını ifade eden Vali Balkanlıoğlu, "Teleferikle hem Ordu merkezden yaylalara çıkılacak hem de yaylalar arasında teleferikle ulaşım olacak. Dünyada örnekleri bulunan bu uygulama ülkemizde neden olmasın?" ifadelerini kullandı.
Balkanlıoğlu, projenin Ordu'nun turizmi, kalkınması ve gelişmesine çok büyük katkı sağlayacağını vurguladı.
Ordu Çevre Yolu projesi
Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Enver Yılmaz ise Ordu-Giresun Havalimanı'nın 4 katı maliyetinde olan ve 9 kilometresi tünelle geçilen 23 kilometrelik Ordu Çevre Yolu projesinin bir bölümünün yıl sonu açılmasının planlandığını dile getirdi.
Yılmaz, Ordu'da trafiğin sık sık tıkanması sonrası bu projenin gündeme getirildiğini belirterek, "2007 yılında proje çalışmalarına başlanılan 19 kilometrelik Ordu Çevre Yolu'nun ihalesi 600 milyon liraya yapılacak." şeklinde konuştu.
Çikolata Park projesi
Enver Yılmaz, Ordu'nun Gülyalı ilçesinde 60 bin dönüm arazi üzerine kurulacak "Çikolata Park" projesinin de bölgeye çok katkı sağlayacağını kaydetti.
Küçük gemilerin yanaşabileceği yat iskelesinin bulunacağı proje için çalışmaların devam ettiğini belirten Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz, "Türkiye'de alanında ilk olma özelliği taşıyacak projenin yaz sonu tamamlanması planlanıyor. 5 milyon lira maliyet öngörülen projede, çikolata üretim ve satış merkezlerinin yanı sıra birçok çeşitte sosyal donatı alanları yer alacak ve burası özellikleriyle belki Türkiye'de bir ilk olma özelliği taşıyacak." değerlendirmesinde bulundu.
Çambaşı Kayak Tesisi
Yılmaz, Kabadüz ilçesindeki 2 bin rakımlı Çambaşı Yaylası'nda yapılan Çambaşı Kayak Tesisi projesinin ise büyük oranda tamamlandığını ve yakında hizmet vermeye başlayacağını anlatarak, şunları söyledi:
"2012 yılında ihaleye çıkılan projede ilk kazma 2013 yılında vurulmuştu. Çambaşı Kayak Tesisi, denize en yakın kayak tesisleri arasında yer alıyor. Tesisimiz büyük oranda tamamlandı. Tesis için yaklaşık 35 milyon lira harcanmış durumda. Çok şükür yüklenici firmaya olan borcumuzu da yüzde 90'lar seviyesinde kapattık. Tesis, Ordu ve Türkiye'nin önemli yatırımlarından biri. Burası hem sosyal tesisleriyle hem de barınma imkanlarıyla çok özel bir tesis oldu. Belki tesisin tamamı ilk etapta hizmet veremeyebilir ama yaylaya çıkan vatandaşlarımız rahatlıkla buradan faydalanabilirler."
Ünye Limanı projesi
Enver Yılmaz, bölgenin en büyük limanlarından birisini Ünye'ye yapacaklarını da anlatarak, şöyle konuştu:
"Yapacağımız Ünye Limanı'nın birçok limandan farklı bir özelliği var. Burası doğal korunaklı bir liman. Bu limanı Büyükşehir Belediyesi olarak devraldık. Bu limanı hem Altınordu'nun, hem Fatsa'nın ihtiyaçlarını karşılayacak mahiyette büyüteceğiz ve geliştireceğiz. Yüksek tonajlı kruvaziyer gemilerinin yaklaşabileceği bir konuma getireceğiz. Uluslararası bir firmadan resmi bir fizibilite raporu istedik. İnşallah bu limanı en kısa sürede bitirip bölgenin hizmetine sunacağız."