Ordu Giresun'dan Uçuşlar Meclis Gündeminde
Türk Hava Yollarına bağlı Anadolu Jetin Ordu-Giresun Havalmanından Antalya uçuşlarını kaldırması Ankara uçuşlarını da günde iki seferden tek sefere düşürülmesi TBMM gündemine taşındı.
info@karadenizekonomi.com / 15.10.2016
CHP Giresun Milletvekili Bülent Bektaşoğlu, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Sayın Ahmet Arslanın cevaplaması istemiyle TBMM Başkanlığına yazılı soru önergesi verdi.
Milletvekili Bektaşoğlu, soru önergesiyle ilgili şu açıklamayı yaptı;
Avrupa ve Türkiyenin, tamamı deniz üzerine kurulan ilk havalimanı olma özelliğini taşıyan ve iki ilin bir araya gelerek projesini başlattıkları Ordu-Giresun Havalimanı, açıldığı günden bu yana, 1 milyona yakın yurttaşımıza hizmet vermiş, bölgemizin ulaşım ihtiyacını karşılamanın yanı sıra yöre turizminde hissedilir ölçüde bir hareketliliğe neden olmuş, eğitim, sağlık ve iş yaşamına da katkı sunmuş, barınma, beslenme, ulaşım gibi çeşitli sektörel gelişme sağlamıştır.
Ancak Türk Hava Yolları yönetimi, halkımızın gösterdiği bu ilgi ve buna bağlı olarak giderek artan talep karşısında yetersiz kalmış; teknoloji, altyapı, personel, yer hizmetler, il-ilçeler arasındaki karayolu ulaşımı ve diğer eksikliklerini gidermediği gibi, uçuş sayılarını ve güzergahlarını artırmamış, dolayısıyla hava alanı atıl durumda, tali, hatta inşaatı bitmemiş görüntüsüyle bırakılmıştır.
Bölgemizdeki diğer hava alanlarından farklı pek çok üstün özelliklere sahip olmasına ve iki ilin 2 milyon nüfusuna hizmet veriyor olmasına rağmen, THY yönetimi tarafından farklı muameleye tabi tutulması, gelişip büyümesine katkı sağlanmaması anlaşılır değildir.
Bunun kanıtı halkımızın yoğun nüfusunun yaşadığı Ankara, İstanbul gibi ulaşım ihtiyacı duyduğu kentlere, uçuş sayıları artırılmamış tersine azaltılmış, bazıları ise (örneğin Antalya) tamamen kaldırılmıştır.
Bu konuda;
1- Ordu-Giresun Havaalanı/Ankara Esenboğa Havaalanı arasındaki uçuşların bir süre önceye kadar tamamen dolu, sabah ve akşam olarak günde iki kez direk gerçekleşirken, alınan kararla akşam 18.15deki uçuşun iptal edilmesi ve sadece sabah 06.35te tek uçuş olarak yapılmasının nedeni nedir?
2- Oysa Giresun ve Orduda yaşayan nüfusla aynı nüfusa sahip Trabzondaki havaalanından Ankaraya 5 uçuş olması, doğru olmakla birlikte, Ordu-Giresun Havaalanından sadece bir uçuş yapılmasının inandırıcı ve makul bir gerekçesi var mıdır?
3- İki ilin halkından bir yolcu, diyelim ki Ankaraya gitmesi gerekiyor, kendi iline ait havaalanı varken Trabzona, 1 saat önce havaalanında olma zorunluğu ve servisle 3-4 saat yol mesafesi düşünüldüğünde; 5 saat gibi bir zamanda varıp, geldiği yere doğru geriye 1saat uçakla gitmek zorunda bırakılmasını, THY yönetimi nasıl açıklayacaktır? Böyle bir ulaşım rezaletinin yaşandığı bir başka bir ülke var mıdır?
4- Kendi illerinde havaalanı olan Giresun ve Ordulu yurttaşlarımızın başka illerdeki havaalanına yönlendirilmesi sonucunda, mağduriyet, zaman ve maddi kayıp yarattığı sizce de bilinmekte midir?
5- Ordu-Giresun Havaalanında iç ve dış sefer sayılarının artırılmamasının yanı sıra, uçuş iptalleri ve uçuş sayılarının azaltılmasının her iki ilin ekonomisine vereceği zarar, turizm, eğitim, sağlık başta olmak üzere; havaalanı merkezli diğer alanlarda yaratacağı olumsuzlukların telafisi nasıl mümkün olacaktır?
6- Ordu-Giresun Havaalanından Antalya Havaalanına karşılıklı direk uçuşların günde üç uçuşluk bir kapasiteye doğru giderken tamamen kaldırılmasının, bir hükümet politikası olan Karadeniz Turizmine darbe vurduğunu kabul ederek bu kararı yeniden gözden geçirmeyi düşünmekte misiniz?
7- Aynı havaalanından İzmire direk uçuş hizmetleri ne zaman verilmeye başlanacaktır?
8- Ordu-Giresun Havaalanı Uluslararası bir havaalanı mıdır? Eğer öyleyse neden hiçbir dış ülkeye direk uçuşlar yoktur?
9- THYnin genel olarak ve de özellikle birbirine yakın illerdeki havaalanlarındaki uçuş planlaması neye göre yapılmaktadır, siyasi yönlendirmeler mevcut mudur? Bu planlamada uçuş sayısı artırılan havaalanının bulunduğu illerin havaalanı üzerinden daha fazla ekonomik gelir elde etmeleri mi hedeflenmektedir?
10- Ulaşım hakkı Anayasa güvencesi altındadır ilkesine THY ne kadar uymaktadır? Uçuş planlamasını ve buna bağlı hizmetleri bu hakkın bir gereği olarak mı, yoksa karlılık hizmetlerine göre mi yapmaktır?