ORDU TSO'DAN UR-GE PROJESİ KAPSAMINDA EĞİTİM
Strateko Eğitim Danışmanlık firma temsilcisi Dr. Yasemin Aladağ, Fındık dünyada çerez olarak tüketimi artmıyor gibi görünse de ürün çikolata sanayinin, şekerlemenin içerisinde kullanıldığı için oradaki artışı çok önemli. dedi.
info@karadenizekonomi.com / 25.10.2016
Ekonomi Bakanlığı Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi Programı kapsamında desteklediği 3 milyon dolarlık kullanılabilir bütçeli, projenin toplantısı, proje iştirakçisi 16 firmanın katılımları ile Ordu Ticaret ve Sanayi Odası (OTSO) toplantı salonunda gerçekleşti. Toplantıda firmaların eksiklikleri ve neler yapılabileceği konusunda bilgi alışverişi yapıldı. Ordu ekonomisi için olumlu sonuçlanacak proje şimdiden katılımcı firmaları heyacanladırırken, aynı zamanda firmaların bir bütün halinde hareket etmesini de sağladı.
Toplantıda konuşan Ordu Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Servet Şahin; Bu proje Ekonomi Bakanlığının ticarette rekabetçiliği artırma projesi olarak biliniyor. Projenin adı URGE projesi, yani iç ticaretle değil, dış ticaretle ilgili bir proje, biz bu proje kapsamında sizleri ihracat yaptığınız ülkelere yurt dışına götüreceğiz. Bunun yanı sıra yurt dışındaki alıcıları da Türkiyeye getireceğiz. Tabi bu işlemler gerçekleşirken eğitim programları yaparak bazı konularda bilgiler aktaracağız. Bu projenin kullanıla bedeli 3 milyon dolar civarında olup, bu projenin yüzde 75ini Ekonomi Bakanlığı karşılıyor. Bu proje aynı zamanda ücret ödemeden yurt dışındaki alıcılarla bir araya gelmek oluyor. Bu proje 2018 yılın sonunda bitecek, bu proje bitinceye kadar da 10 defa yurt dışına çıkacağız, yurt dışındaki alıcıları da buraya davet edeceğiz. Aynı zamanda mevcut olarak ihracat yaptığımız ülkelerin dışında da yeni ihracat yapabileceğimiz ülkeleri keşfedeceğiz. Yurt dışına çıkarak fındığımızın kalitesini bütün dünya ya göstermiş olacağız.
Rapor hazırlandı
Strateko Eğitim Danışmanlık firma temsilcisi olan ve bilgilendirmede bulunan Dr. Yasemin Aladağ da, Bugün ki sunumun ana amacı biz fındıkla ilgili hangi verileri topladık, onu anlatacağız. Aynı zamanda sizin verilerinizle neler yapabiliriz. Bunun dışında firmaların birbiri ile uyumuna da bakacağız. Sizlere iletilecek olan raporlar doğrultusunda hedef ülkeler ve o hedef ülkelerin ithalat yaptığı ülkelerin bütün detaylarını göreceksiniz. Yani hedefinizde Meksika varsa, Meksika fındığını nerelerden alıyor, rekabetiniz nereye olacak ona bakacaksınız. Ancak asıl önemli konu, fındığın tüketimi artıyor mu, artmıyor mu, meselesi, fındık dünyada çerez olarak tüketimi artmıyor gibi görünse de ürün çikolata sanayinin, şekerlemenin içerisinde kullanıldığı için oradaki artışı sizin için çok önemli. Yani çikolata sektörünün büyüklüğü doğrudan fındık sektörünün büyüklüğünü de etkiliyor. Bir yerde bu işin hedefinde sanayinin de olması lazım. Sanayi sektörüne yüklenerek bu işin artırımını da sağlamamız gerekiyor. Yani biz Amerikadaki tüketimi sağlarken, aynı zamanda da ordaki şekerlemecilerin üzerine oynayarak bu işi geliştirmeliyiz diye düşünüyorum dedi.
Proje geliştirdikten sonra proje iştirakçisi firmalarla görüşülerek hangi eksikliklerin olduğunu öğrenmeye çalıştıklarını belirten Dr. Yağsemin Aladağ; Biz burada sizlerle yaptığımız görüşmeler doğrultusunda ortak olarak ihtiyacınızın ne olduğunu gördük ve bunları belirlemeye çalıştık. Bunun ikinci aşamasında sizlerin yapacağı olan ortak öğrenme, yani eğitim ve danışmanlık hizmeti gelecek. Daha sonra da ortak pazarlama gelecek, bu da zaten tanıtıma, marka yönetimine, ticaret heyetlerine yapılacak çalışmaları kapsıyor. Daha detaylı olarak baktığımızda siz Türkiye genelinde kümesel olarak nerelerdesiniz bunları gördük. Türkiye üzerinde firmaların rekabetini tesbittik ve sektörün üzerinde rekabeti engelleyen unsurlar nelerdir ve üretim ve ihracat potansiyellerini baktık diye konuştu.
Daha sonra toplantıda bir takım veriler üzerinden proje iştirakçısı firmaların yöneticileri ile karşılıklı bilgi alışverişinde bulunarak, eksiklikleri ve daha fazla neler yapılabileceği konuşuldu. Strateko Eğitim Danışmanlık firma temsilcisi olan Dr.Yasemin Aladağ bilgilendirmelerde bulunurken, firma sahipleri de fındığın kalitesini artırma yolunda, fındığı tanıtma yolunda neler yapabileceklerini söyleyerek karşılıklı notlar alınarak projenin amacına ulaşılması sağlandı.