OTSO YÖREX’DE ORDU’YU TANITTI

Ordu Ticaret ve Sanayi Odası (OTSO) Antalya Ulusal YÖREX Fuarına katılarak ilimizin yöresel ürünlerinin tanıtımını gerçekleştirdi.

info@karadenizekonomi.com / 21.09.2017

OTSO YÖREX’DE ORDU’YU TANITTI

Ordu Ticaret ve Sanayi Odası (OTSO) Antalya Ulusal YÖREX Fuarına DOKA’nın açmış olduğu 200 metrekarelik genel stant içinde,25 metrekarelik alan içerisinde 3 personel ile katılım sağladı. YÖREX fuarına oda Genel Sekreteri İsmail Hakkı Üçer, oda personelleri Birol Şahin ve Kenan Kırış katıldı.

Ulusal YÖREX Fuarına katılım gerçekleştiren Ordu Ticaret ve Sanayi Odası Genel Sekreteri İsmail Hakkı Üçer fuar hakkında konuşmasında; “YÖREX fuarına katılım gerçekleştiren Ordu Ticaret ve Sanayi Odası, Ordu’da yerel ürünler üzerinde faaliyette bulunan Sanset Gıda firması, Gürsoy firması, Altaş firması, Kramex firması, Arıcılar Birliğinin ürettiği ballar ile Canik helva ve korsaş peyniri gibi ürünlerden numuneler alarak bu fuara katılım gerçekleştirdik”dedi.

Genel Sekreter Üçer; “Bu fuarın yöresel ürünlere hitap etmesi nedeni ile Ordu ilinde yetişen bazı yöresel ürünleri tanıtmak için, özellikle coğrafi işaret çalışmaları son aşamaya gelmiş olan Ordu tostunun bizzat orada yaparak fuara katılan insanlara tattırarak tanıttık. Ayrıca Perşembe Koz helvasını orijinal kabı ile orijinal hali ile fuara götürdük, gün boyu fuara gelen insanlara koz helvasının tanıtımını gerçekleştirdik. Aynı zamanda Ordu tostunun yanında, Doğuş çay standımızda da çay ikramlarında bulunduk” diye belirtti.

Fındığı oluşumunu senaryo çerçevesinde tanıttıklarını dile getiren Üçer; “Ancak stant önünde sergilediğimiz karalahanayı, yayla patatesi dediğimiz kırmızı patatesi, bununla birlikte gün darısı ve fırında yapılmış mısır unumuzu ve bunların dışında çotanağından ayrılmamış fındığımızı, çotanaktan ayrılmış kabuklu fındığı, kabuğundan ayrılmış iç taze fındığı ve kavrulmuş fındıkları bir senaryo çerçevesinde dizerek ürünün üretim safhasının Antalya’daki ziyaretçilerimize göstermeye çalıştık. Ayrıca Ordu inciri, Kabadüz çileği ile bizim muhacir üzümü dediğimiz izabella üzümü ve sık üzüm dediğimiz kaşı kara üzümü de dediğimiz ürünlerle bir enstantane oluşturduklarını belirtti.

Fuarda sergilediğimiz ürünler çok ilgi gördüğünü belirten Genel Sekreter Üçer İnsanlar Ordu tostuna çok ilgi gösterdi. Ayrıca muhacir üzümü çok ilgi görürken, bazı vatandaşlarımız kırmızı patates dediğimiz yayla patatesini üretmek istediklerini dile getirerek bizlerden birkaç numune aldılar” dedi.

Fuar boyunca Ünye ve Fatsa ile ortak hareket ettiklerini söyleyen Üçer; “Fuar boyunca kardeş odalarımız Ünye Ticaret ve Sanayi Odası ile birlikte Fatsa Ticaret ve Sanayi Odası da yanımızda yer aldı. Ordu standı içerisinde Ünye Ticaret ve Sanayi Odası standında kil ve bentonitten yapılmış güzellik ürünleri sergilenirken bakır işçiliği sanatları sergilendi. Coğrafi işaret alan Akkuş fasulyemizi pişmiş bir şekilde insanlara tattırdıklarını vurguladı.

Son olarak Genel Sekrete İsmail hakkı Üçer; “Fuarın tanıtım açısından bizim için iyi olduğunu düşünüyoruz. Ancak yöresel ürünler fuarı YÖREX’in artık fuar özelliği olmadığını, tanıtım ve iş bağlantısından çok bir açık Pazar yerine kapalı Pazar yeri haline geldiğini gördük. Hanımefendilerin pazar çantaları ile stant, stant dolaşarak alışveriş yapmak istediğini gördük. Çünkü fuarın yüzden 80’nı satıcılara ayrılmıştı. Hatta ajansların temin ettiği odalara verilen fuar alanlarında da çok ciddi manada satış için gelen firmaların olduğunu gördük. Yani fuardan çok bir panayır havasındaydı. Tabi panayırda güzeldir, ancak tanıtım için gelen firmaların lehine olmayabiliyor. Çünkü satış yapmadığınız takdirde insanlar bakıp geçiyorlar, insanlar satış istiyorlar o zaman fuar özelliği kaybolarak ciddi iş bağlantıları yapma yerine gelen tüketiciye ellerinden biraz mal satıp para kazanma durumu ortaya çıkıyor. Bu durumda fuardan çok panayıra dönmüş oluyor. Bunun için ya YÖREX fuara dönmeli ya da YÖREX’de tanıtım için çağrılar yerine satış için çağrılar yapılarak, yöresel ürünler satış panayırına dönüştürülmeli. Kanaatim o ki bizim için tanıtım için giden kurum veya firmalar arzı ettiği pazar çalışmasını yakalayamadılar. Biz ilimizi en güzel şekilde tanıtmaya çalıştık. Ancak bana sorulursa tanıtım yerine orada ilimizin satış yapacağı bir firmayı göndermek daha mantıklı olabilir, çünkü orası bir pazar satış yeri haline gelmiştir” diyerek sözlerini tamamladı.

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar