Rekabet için farklılık şart!
brandED 28’in kurucularından Güngör, “Rekabetin fazla olduğu piyasada farklılık yaratmak zorundayız. Bu nedenle ki biz büyüme, karlılığını artırma, yeni pazarlara ulaşma veya yeni markalar yaratmak isteyen işletmelere hizmet veriyoruz”
info@karadenizekonomi.com / 25.11.2019
Markalaşmanın genel bir anlayış hâline dönüşmemesi ve uzun ömürlü olamayışının en önemli nedenlerinden biri de ülkemizdeki işletmelerin markalaşmayı, patent alma ve logo oluşturmaktan ibaret görmeleridir. Konuyla ilgili gazetemize açıklamalarda bulunan brandED 28’in kurucularından Erhan Güngör’e göre güçlü bir marka yaratmak markanın içini dolduracak öğeleri planlı bir şekilde ele almaktan geçiyor. Kaynakların etkin ve verimli yönetilmesine de dikkat çeken Güngör, “Öncelikle kısa ve orta vadeli stratejik iş planları ile organizasyonel ve sistemsel ihtiyaçların belirlenip tüm kaynakların etkin ve verimli yönetilmesiyle markanın karlılık, satış ve pazar payının doğru hedefe yönlendirilmesini amaçlayan bir yol haritası oluşturulmalı. Tabi bunu yapmak için de öncesinde markanın hedeflediği kitlenin analizinin doğru bir şekilde yapmak, bu kitlenin sadece bugün değil gelecekteki beklenti ve ihtiyaçlarını doğru anlayarak işe başlamak çok önemli.”
İşletmeler kadrolarını profesyonelleştirmeli
Markalaşma konusundaki önemli engellerden birinin de ülkemizdeki işletmelerin yüzde 96’sının küçük ve orta büyüklükteki işletmeler olması ve bu işletmelerin kendi alanında uzman profesyonelleri kadrosunda barındıramaması veya dışarıdan uzman desteği alamamaları olduğunun altını çizen Güngör, izlenen yanlış stratejilere ilişkin uyarılarda da bulunmayı ihmal etmedi. Güngör, “KOBİ’lerin birçoğunun vizyon, misyon ve geleceğe dair organik büyüme stratejileri olmadan yönetilmesi sonucu birbirinin aynısı ve gerçekten değer yaratmak açısından hiç de farklılaşmayan işletmeler ortaya çıkmıştır. Bununla birlikte bu işletmelerin bir marka stratejisi doğrultusunda hareket etmeyip, anlık kararlarla hareket etmesi, markanın çoğu zaman doğru yoldan sapmasına da yol açmaktadır. O yüzden markalaşmanın uzun vadeli bir süreç olarak ele alınması, bu konuya tüm işletmenin ciddi anlamda kafa yorması ve sağlam, emin adımlarla ilerlenmesi gerekir. Rekabetin fazla olduğu piyasada farklılık yaratmak zorundayız. Bu nedenle ki biz büyüme, karlılığını artırma, yeni pazarlara ulaşma veya yeni markalar yaratmak isteyen işletmelere hizmet veriyoruz. O nedenle konuya ilgi duyanlar www.thebrandedagency.comadresinden bizlere ve daha detaylı bilgiye ulaşabilirler.”
İstanbul merkezli firmalarının sadece işletmeler bazında çalışmalar yapmadığını özellikle seçim dönemlerinde siyasilerin de kapılarını çaldığını ifade eden Güngör, kişilere yönelik marka yönetimi ve PR çalışmaları da yaptıklarını da belirtti. REŞAT GÜNGÖR / KARADENİZ EKONOMİ
Erhan Güngör: Elektronik Ürünler, Aydınlatma, Isıtma Soğutma Sistemleri, Mobilya başta olmak üzere pek çok farklı sektörde 20 yıla yakın B2B ve B2C pazarlama ve marka yönetimi deneyimi.