- ·Ordu Ticaret ve Sanayi Odası (OTSO) Başkanı Servet Şahin, Bazı şeyler yavaş yavaş oluşur. Ordu ili son 50 yılda hiç yatırım alamadı. TÜİK verilerine göre yaşanabilir il sıralamasında 59. Sıradayız. Samsun ilk 10da. Trabzon ilk 20de. Ordu şu anda şantiye durumundadır dedi.
OTSO Başkanı Servet Şahin Orduda özellikle altyapı ve ulaşımda büyük projelerin gerçekleştirildiğini ancak çevre illere göre kalkınma konusunda yola geç çıkıldığını söyledi.
Şahin, Bizim yatırımlarımız çok geç başladı. Üniversitemiz var, havalimanımız yeni yapıldı, çevre yolu yapılıyor, bundan sonraki önemli yatırım liman ve demiryolu olabilir. Ünye limanı bizim için yetersizdir. Neden daha fazla limanımız olmasın. Samsun-Sarp Demiryolunun Ordu ve Giresundan geçmesi lazım. İpek Yolu projesi de demiryoluyla olacak bir şeydir. Siyasilerimizin bu konuda Ordu ve Giresuna sahip çıkmasını istiyoruz diye konuştu.
OSBnin diğer kurumlara ihtiyacı var
Şahin, OSB yönetimi, OTSOnun yürüttüğü URGE Projesi gibi konulardaki görüşlerini KARADENİZ EKONOMİ Gazetesine anlattı. Ordu OSBnin gelişimini tamamlamadığını ifade eden Şahin, Yönetimde Vali Bey, Büyükşehir Belediye Başkanı, Altınordu Belediye Başkanı ve OTSO olarak biz varız. Bunları olması gerekiyor çünkü OSBnin kendi emniyeti, jandarması, itfaiyesi yok. Ayrıca isterlerse yönetim olarak bizi seçmeyerek sadece sanayici işadamlarına devredebilirler. Fakat şuanda diğer kurumlara da ihtiyaç var dedi.
OSBler ve sanayi şehir dışına çıkmalı
Yatırımcıların arsa sıkıntısını da dile getiren Şahin, Maalesef çok fazla hazine arazimiz yok. Arazileri sadece şehir merkezinde ararsak tabi ki bulamayız. OSBler şehir dışına çıkmalı. Karadeniz-Akdeniz yolumuz açıldığında Yokuşdibi bölgesine yapılabilir. Ulaşımı ve arazi konusunda bir sıkıntısı yoktur. Sivas yolu üzerinde yatırımcılar için çok uygun araziler vardır. Buralar değerlendirilebilir. Ayrıca bir şey üretmeyen imal etmeyen işletmelerin OSBler içerisinde olmaması gerektiğini düşünüyorum.
OTSOnun önemli projeleri var
Şu anda DOKAdan teknik destekle ilgili iki adet projemiz geçti. Biri personelin eğitimiyle alakalı projemiz geçti. Ordu Ticaret Ve Sanayi tarihiyle ilgili projemiz imza bekliyor. Ayrıca bizim iki tane büyük projemiz devam ediyor. Biri 3 milyon dolarlık, Uluslararası Rekabetçiliği Geliştirme Projesi (URGE). Bu projede Ordudaki ihracatçıları eğitim projesiyle yurtdışına götüreceğiz, yurtdışındaki alıcıları da Orduya getireceğiz. Sektör incelemesi yapılması için onları buluşturacağız. Bu proje kapsamında alıcıyı ayağımıza getireceğiz. Şuanda eğitimlerimiz devam ediyor. Ayrıca Ordu dünyada fındığın başkenti olduğu gibi gelecekte neden bir çikolata başkenti olmasın. Hem URGE projemizle hem de İŞDE Kadınlar projemizle Orduyu bir çikolata devi haline getirmek istiyoruz. Artık fındığı ham haliyle değil işlenmiş farklı bir ürün olarak değerlendirip satmak istiyoruz. Eğer ordu da fındık varsa çikolata sanayide Orduda olacak.
Karadeniz Akdeniz hattında çalışıyoruz
Karadeniz-Akdeniz yoluyla ilgili bir proje ürettik. 50 tane Ordulu üyemizi Sivas, Kayseri, Maraş, Antakya ve İskenderuna her birinde bir gün kalarak bir haftalık seyahat yaptırdık. O illerle ticari bağlantılar kurabilmek adına tanışma toplantıları yaptık. Bu illerden bir kaçı ramazan ayından sonra odamızı ziyaret edecekler. Bu yolun illerle bağlantılarımız açısından çok avantajları var. Bu yolun sadece Mesudiye Ordu arası kaldı geri kalan kısmı tamamlandı. Bu yılsonunda bitirileceği söylendi umarız öyle olur.
Valilik ve belediyelerle entegre çalışıyoruz
Şu anda Ordu Valiliğimiz, Büyükşehir ve Altınordu Belediyemiz, ticaret ve sanayi odamız entegre olarak çok güzel bir şekilde çalışıyoruz. Hala birçok eksiğimiz var ve onun için daha çok hizmet bekliyoruz. Ulaşım sorununu tamamen çözdüğümüzde yaşanılabilir şehir tablosunda yükseleceğiz. Orduya şimdiye kadar yapılmamış yatırımlar yapıldı ve yapılmaya da devam ediyor. KEMAL ÇEKÜÇ-KARADENİZ EKONOMİ