Sanset Gıda Aslan Payı'nı İstiyor!
Önsel''Sanset Sagra ürettiği ürün ve markalarla ülke ve bölge ekonomisine önemli katkılar sağlıyor''
info@karadenizekonomi.com / 27.04.2016
Ülkemizin gurur duyduğu Toksöz Grup bünyesindeki Sanset, TMSF'den Eylül 2007 tarihinde Tadelle, Sarelle, Gol ve Sagra markalarını alarak gıda sektörüne adım attı.Sanset'in misyonu dünyanın öncü "sağlıklı, kaliteli keyif" şirketi olmak.
Üretim tesislerinde yüksek sağlık ve güvenlik standartlarına sahip olan Sanset üretimini ,en önemli fındık üretim bölgesi olan Ordu ilinde gerçekleştirmektedir.Fabrikanın yıllık üretim kapasitesi 30 bin ton.750'yi aşan üretim, satış ve pazarlama kadrosuna sahip olan Sanset Gıda'nın hedefi ise, Türkiye'de var olan çikolata pazarını daha da büyütmek ve orta vadede pazardan aslan payını almak.
Sanset ürünleri trans yağ, gıda boyası ve katkı maddeleri içermiyor. Üretimde Doğala özdeş" olarak tabir edilen ve kimyasal reaksiyonlarla elde edilen vanilya esansı yerine, doğal bitkilerden elde edilen katkısız vanilya kullanılırken, Soya Lesitini hammaddesi satın alınırken de genetiği değiştirilmemiş soya olmasına dikkat ediliyor. Özellikle kontrol edip, ithal hammaddelerini bu standartlara uyan firmalardan satın alıyor.
Kullanılan fındığı, uzmanlar daha bahçedeyken seçiyor. Daha sonra özel yöntemle kavrulan fındıkları ürünlerinde kullanıyor. Sagra fındık kalitesine göre özel kavurma tekniğinden geçen fındıklar aroma, lezzet ve besin değerlerini kaybetmemekte. Bir başka hassas olunan konu ise süt tozu. Prosesi özel süt tozu kullanılıyor. 100 üreticiden 90'ı, standart süt tozu kullanmayı tercih ediyor. Sanset ise tadı diğerlerinden daha kalıcı olan ve kakao ile karışımından iyi sonuç elde edilen diğer süt tozunu kullanmayı tercih ediyor.Ürünlerimizde kullanılan şeker, şeker pancarından elde edilmiştir. Fruktoz ve glikoz gibi şekerleri içermemektedir.Ürünlerinde sadece gerçek çikolata kullanılıyor.
Aslan Payını Sanset Alıcak
Sanset Sagra Ordu Şube Müdürü Teoman Önsel firma hakkında açıklamalarda bulunarak,Sanset Gıda'nın en büyük hedefinin Türkiye'de var olan çikolata pazarını büyüterek orta vadede pazardan aslan payını almak olduğunu söyledi ve şunları kaydetti.
''Sanset'in odaklandığı 7 temel marka Tadelle, Sarelle, Sagra, Gol, L'era Fresca, Zumosol ve Pernigotti'dir.Toksöz Grup tarafından 2013te satın alınan ve yenilenen Pernigotti, global bir grup olma yolunda atılan ilk adımdır.Ürün gamına yeni açılımlar yaparak herzaman doğallık anlayışını tüketicilerle buluşturmaya devam edeceğiz.''dedi.
Son olarak Ordu ekonomisi hakkındada konuşan Önsel,ortak akılla yönetilen il ve ilçelerin yaptığı gibi bizde yeni yatırımlar alarak ivme kazandırıcak projelerle Ordu'yu buluşturup, bölgesel olarak şehrimizi öne çıkarmalıyız.Ordu'nun Karadenizin yükselen kutup yıldızı olduğuna dikkat çeken Önsel,havalimanı turizm ve sanayi ve ulaşım anlamında ciddi bir avantaj.Emeği geçen herkese minnettarız fakat Samsun ve Trabzona çok sayıda İstanbul Atatürk Havalimanına uçuş varken Ordu-Giresun Havalimanından sabah erken saatlerde gidiş ve geç saatlerde dönüş olmaması , iş dünyası açısından bizi sıkıntıya sokuyor.Bu mağduriyetin en kısa sürede giderilmesini istiyoruz''dedi.