Şoförler Odasından'' Ucuz Benzin''Talebi
IşıkVergi yükü ağır
info@karadenizekonomi.com / 2.06.2015
Ordu Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Hamdi Işık; mazotun pahalı olması, sigorta maliyetleri ve C2 belgesinin şoför esnafını canından bezdirdiğini söyledi.
Şoför esnafının sıkıntılarını ve seçimden beklentilerini değerlendiren Ordu Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Hamdi Işık, şoför esnafı yıllardan bu yana ezilmiş, ötelenmiş, sahipsiz kalmış bir kesimdir. Esnafımız evini geçindirmek için çabalamaktadır ifadelerini kullandı.
Ucuz mazot istiyoruz
Işık, gazetemize yaptığı açıklamada şöyle konuştu;
Toplu taşıma araçları ve nakliye yapan arkadaşlarımız, balıkçılara, yatlara uygulanan mazot indiriminden ne yazık ki faydalanamamaktadır. Esnafımız bu indirimi sadece kendi için istemiyor, mazot en büyük girdi maliyeti ve bu düşerse taşımacılıkta ucuz yapılacak. Ülke genelinde lojistik firmaların ağırlıklı olduğu, bireysel taşımacılık yapan kamyoncu esnafımızın da yok olduğu, yok edilmek istendiği yasalar da elden geçirilerek düzeltilmeli. Lojistik firmaların yurt içinde nakliye yapmamasını istiyoruz. Yurt dışından ucuz mazot alıyorlar ancak bireysel taşımacılık yapan arkadaşlarımız bu şartlarla rekabet edemiyor. Borç altında evlerini geçindirmeye çalışıyor.
Vergi yükü ağır
Vergi yükünün de şoför esnafını zorladığını vurgulayan Oda başkanı Hamdi Işık; araç yenilemelerde ÖTV indirimi bekliyoruz. 18 gider kalemi olan şoför camiasının Kasko ve sigorta bedellerinin artmış olması da esnafın belini bükmektedir. Vergisini verecek, sigortasını mı ödeyecek, ne yapacak. Bu konuda düzenleme ve iyileştirme beklemekteler. K1 belgesi sıkıntısı var. Dışarıdan gelen Tırlar C2 Belgesi olmadan yük taşıyabiliyor, bunun denetlenmesi gerekiyor, çünkü C2 belgesi olan esnaf bu durumda mağdur edilmiş oluyor. Mesleğini icra eden şoförlerin 63 yaş sınırı var. Şehir içi çalışan esnaflarımızın yaş durumunun tekrar gözden geçirilmesini istiyoruz şeklinde konuştu