Türk gibi başladı,Alman gibi çalıştı

Adidas'a yakışan başarı

info@karadenizekonomi.com / 29.01.2018

Türk gibi başladı,Alman gibi çalıştı
  • ·Dünyanın en büyük markalarından Adidas’ın Ordu’daki işletmecisi Seda Deniz Akçevre, “İşime âşık bir insanım “diyerek başarılı olmanın püf noktasının “özveri” olduğunu söyledi.

Spor sektörünün en gözde markası Adidas’ın Ordu mağazasını işleten ve halkla ilişkilerini yöneten Seda Deniz Akçevre, yaptığı işte sporcu bir aileden gelmenin avantajını yaşadığını vurguladı. Şirketi, mali işlerden sorumlu kardeşi Umut ile birlikte yönettiklerini kaydeden Seda Deniz Akçevre, Adidas gibi disiplinli bir Alman markasıyla çalışmanın gurur verici olduğuna değinerek sözlerine şöyle devam etti:

Hiçbir zorlukla karşılaşmadım

“Adidas’tan önce Puma, Slazenger, Lotto, Converse gibi mağazaları açtım. Bir gün Adidas’tan benimle görüşmek istediklerine dair bir telefon aldım. Görüşmeyi kabul ettim ve yanlarına gittim. O gün genel müdür yardımcısı bana 2 sayfalık bir liste verdi. Bu listede Ordu’da Adidas markasını alıp mağaza açmak isteyenlerin ismi vardı. Düşünün ben spor sektöründeyim ama benim haberim yok ve bu insanların hepsi markayı almak için başvurmuş. Beni çağırmadan önce uzun bir süre beni araştırmışlar. Bu araştırmalar sonucu bütün şartlarımızı kabul edip işi hemen bize verdiler. Bu işin başında babamdan ve dayılarımdan çok destek gördüm ancak sonrasında işi ben yürüttüm.2004 yılında Adidas’a başladım. Şu anda Adidas’ta 15 kişi çalışıyor. Ben sporcu bir aileden geliyorum. Tek idealim başarılı olabilmekti. Şirket aslında maddi anlamda bizi seçerek risk aldı. Ancak biz başarılı olduk. Aynı zamanda iş hayatında yer alan bir kadın olarak hiçbir zorlukla karşılaşmadım. İşinde başarılı olmak isteyen herkes bir şekilde başarılı olur.”

Değişen tek şey teknolojileri

“Türkiye’de yapılan anketlerde en bilinen markalar arasında ikinci sırada Adidas geliyor. Bu da sektörde lider olduğunu gösteriyor. Adidas Birinci Dünya Savaşı’ndan beri varolan bir marka. Onun kadar güçlü bir markanın daha Türkiye’de var olacağını sanmıyorum. Adidas 1914 yılında nasıl çalışıyorsa 2018 yılında da aynı şekilde çalışıyor. Değişen tek şey örneğin eskiden önlerinde defter kalem varsa, şu anda bilgisayarlar var. Yani değişen tek şeyler teknolojileri.”

Sürpriz parçalarımız var

“Biz tanınan bir marka olmaktan ziyade her yaşa hitap etmemizin avantajını yaşıyoruz. Bebekten yaşlıya; basketboldan, futbola, hentbola, tenise kadar tüm spor branşlarına ve yaş gruplarına hitap ediyoruz. İnşallah yakın bir zamanda Kids mağazamızı da yanımıza alarak bu mağazamızı büyüteceğiz. Yeni açılacak olan Karadeniz’in en büyük AVM’sinde de Adidas’ın olmasını istiyoruz. Adidas günlük giyime hitap ediyor. Örneğin ‘Supesrstar’ serimiz hemen herkesin ayağında. Her türlü kıyafetle giyilebilecek her renkten ürünlerimiz mevcut. 2018 yaz sezonu da açtık. Yaz koleksiyonumuzda çok güzel parçalar var ancak sürpriz. Mağazamıza gelip görebilirler.”

Güzel bir yıl bekliyoruz

“Adidas açısında 2017 yılı, global olarak değerlendirdiğimizde sıkıntısız bir yıldı. Türkiye açısından bakarsak da Adidas devamlı büyüyor. Ancak yine de 2017 yılı piyasaları gerçekten etkiledi. Örneğin ben fındığı hiçbir zaman ekonomik bir girdi olarak görmedim. Ancak fındık fiyatının çok yüksek olduğu 2015 yılının eylül ayında, Adidas Ordu’da ciro bakımından birinci oldu. O zaman dedim ki “Fındık neymiş!” Ben 2018 yılında da bir kriz yaşanacağını düşünmüyorum. Umarım her anlamda güzel bir yıl olur.” Sakine Gürsoy/KARADENİZ EKONOMİ

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar