Türkiye hızlı tren ağlarıyla donatılıyor ama…

Karadeniz’e hat yok!

info@karadenizekonomi.com / 18.07.2017

Türkiye hızlı tren ağlarıyla donatılıyor ama…

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan, "Türkiye’nin dört bir yanını hızlı tren ve Yüksek Hızlı Tren hatlarıyla birbirine bağlıyoruz” diye açıklama Karadeniz illerini kapsayan Samsun-Sarp Demiryolu projesine değinmedi.

  • Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, demiryollarına yönelik çalışmaların son 14 yılda büyük ivme kazandığını ifade ederek, demiryolları altyapısına yapılan yatırımın, karayollarına yapılan yatırımı geçtiğine dikkat çekti.

Bu yıl için demiryollarına ayrılan yatırım ödeneğinin 11,3 milyar liranın üzerinde olduğunun altını çizen Arslan, "Özellikle yatırımlarımızı, ülkemizin hızlı tren ve yüksek hızlı tren altyapısını oluşturmak için yapıyoruz" dedi.

Bakan Arslan, 5 bin 277 kilometrelik YHT ve HT hattının etüt-proje hazırlama çalışmasına da devam ettiklerini dile getirerek, 2017 yılı sonuna kadar 2 bin 622 kilometrelik kesimin etüt-proje hazırlama çalışmalarını tamamlamayı planladıklarını söyledi.

Söz konusu hatların Kayseri-Yerköy YHT, Halkalı-Kapıkule HT, Aksaray-Ulukışla (Niğde) -Yenice (Mersin) HT, Kayseri-Nevşehir-Aksaray-Konya-Antalya HT ve Sivas-Malatya HT hatları olduğunu anlatan Arslan 124 kilometre uzunluğundaki Gebze-Sabiha Gökçen Havaalanı-Yavuz Sultan Selim Köprüsü Yüksek Hızlı Tren Hattı'nın da Asya-Avrupa arasındaki demiryolu trafiğini destekleyecek önemli bir proje olduğunu, bu hattın projesinin de yıl içinde Yatırım Programına almayı amaçladıklarını kaydetti.

Batı Karadeniz hatları

Yapılan açıklamalarda daha önce fizibilite çalışması yapılan Samsun, Sakarya-Karasu-Zonguldak-Bartın Demiryolu (Sakarya'dan İstanbul'a bağlanmış olacak) Ankara-Kastamonu-İnebolu, Ankara-Çorum-Samsun, Samsun-Çarşamba-Ünye, Samsun-İskenderun, Samsun-Sinop, Trabzon-Gümüşhane-Erzurum-Diyarbakır hatları da gündeme gelmedi.

Samsun-Sarp Demiryolu Projesi

Beş yıl önce Karadeniz Bölgesi illerinin odaları “Samsun-Sarp Demiryolu” için bir araya gelmiş, Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon, Rize ve Hopa TSO başkanları ortak açıklama yapmıştı. Karadeniz Bölgesi’nde faaliyet gösteren Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon, Rize ve Hopa TSO başkanları Samsun’dan Sarp’a kadar olan güzergâhta, demiryolu projesi başlatılması için ortak hareket edilmesi konusunda birleşmişti. TSO başkanları bölgenin kalkınması ve hamle yapabilmesi için Karadeniz Sahili boyunca tüm illeri kapsayacak olan demiryolu için il il değil topyekün hareket edilmesi gerektiğini vurgulamışlardı. Kemal ÇEKÜÇ/KARADENİZ EKONOMİ

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar