Günday; “Kuver Ücreti Şeffaf Olmalı”

Son dönemde restoranlarda “kuver” adı altında alınan ücretler, tüketiciler arasında tartışma konusu olmaya devam ediyor. Karadeniz Ekonomi’ye özel açıklamada bulunan Avukat Yavuz Günday, bu konuda vatandaşları bilgilendirerek haklarını aramaları gerektiğini vurguladı.

info@karadenizekonomi.com / 16.12.2024

Günday; “Kuver Ücreti Şeffaf Olmalı”

 

“Kuver Ücreti Yasal mı?”

Kuver ücretinin tamamen yasak olduğunu söylemenin doğru olmadığını belirten Günday, “Kuver, aslında restoranlarda masaya serilen örtüyü ya da müşterilere yapılan servisi ifade eder. Ancak bu ücretin yasal olabilmesi, müşteriye önceden bilgi verilmesine bağlıdır. Menülerde açıkça belirtilmeyen ya da servis öncesinde müşteriye bildirilmeyen bir kuver ücreti yasal sayılamaz” dedi.

“Tüketicinin Hakları Açıkça Korunuyor”

Günday, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 6. ve 7. maddelerine dikkat çekerek, şu açıklamayı yaptı: “Bir restoran ya da kafe, tüketiciye sipariş edilmeyen bir hizmet sunup bunun karşılığında ücret talep edemez. Ayrıca tüketicinin bu ücreti ödememesi ya da iade talep etmesi tamamen yasal hakkıdır. Eğer böyle bir durumla karşılaşılırsa, tüketici elindeki fiş ya da faturayla Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurabilir.”

“Fiyatların Şeffaf Olması Zorunlu”

19 Aralık 2023 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan yeni yönetmelikle, restoranların fiyat şeffaflığını sağlamakla yükümlü olduğunu hatırlatan Günday, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bu düzenleme, restoranların ve kafelerin menü ya da fiyat tarifelerini iş yerinin girişinde ya da masalarda kolayca görülebilir şekilde sergilemesini zorunlu hale getirdi. Tüketici, herhangi bir sürpriz ücretle karşılaşmamalı.”

“Tüketiciler Sessiz Kalmamalı”

Kuver ücreti konusunda sessiz kalmamanın önemine değinen Günday, tüketicilere şu önerilerde bulundu: İtiraz Edin: Kuver ücreti size önceden belirtilmemişse, bunu işletmeye bildirin. Hakem Heyetine Başvurun: Ödemek zorunda kaldığınız ücreti geri almak için yasal yolları kullanın. Şikayette Bulunun: Alo 175 Tüketici Hattı ya da Ticaret Bakanlığı’na durumu bildirin.

“Tüketici hakları, yalnızca bireysel olarak değil, toplum genelinde farkındalık yaratıldığında korunabilir. Herkesin bu konuda duyarlı olması gerekiyor” diyen Günday, yasal sürecin tüketicinin lehine işlediğini hatırlattı.

 

Yaren kaya

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar