Kuzeydeki savaş, fırsat oldu ihracatta Türkiye rekora koşuyor

Altaş Yağ Dış Ticaret Müdürü İlker Kırcı, “Bu sene Rusya-Ukrayna savaşı nedeniyle, alıcıların Türkiye’ye olan talebi arttı. Ayçiçek yağında rekor ihracat yapacak gibi görünüyoruz. Ayçiçek yağı ihracatında Türkiye rekora koşuyor. Türkiye’ye çok yoğun bir talep var” dedi.

info@karadenizekonomi.com / 24.04.2023

Kuzeydeki savaş, fırsat oldu ihracatta Türkiye rekora koşuyor

Altaş Yağ Dış Ticaret Müdürü İlker Kırcı, Rusya-Ukrayna savaşının Türkiye’ye olan talebi zirveye taşıdığını dile getirdi. Kırcı, ayçiçek yağı ihracatında rekor beklediklerini dile getirdi.

İHRACAT VERİLERİ YÜZ GÜLDÜRÜYOR

Kırcı, ihracatta önemli hamleler yapmaya devam ettiklerini kaydederek, “Ağırlıklı ihracat kalemimiz aspir ve ayçiçek yağıydı. Geçen sene özellikle aspir yağında 150 konteyner kadar Çin’e ham aspir yağı satışımız oldu. Bu sene ayçiçek yağının geri düşmesi tüm alıcıları duraksattı. Ama biz hızlı manevra yapabiliyoruz. Fuarda şunu gördük Orta Doğu ve Afrika ülkelerinde yoğun bir talep vardı. Biz de oralara yöneldik. Bu sene Rusya-Ukrayna savaşı nedeniyle, alıcıların Türkiye’ye olan talebi arttı. Ayçiçek yağında rekor ihracat yapacak gibi görünüyoruz. Geçen yılın ilk çeyreğine göre bu yılın ilk çeyreği ihracat açısından çok daha iyi. Ayçiçek yağı ihracatında Türkiye rekora koşuyor. Türkiye’ye çok yoğun bir talep var. Herkes çok yoğun çalışıyor. Fındık yağı da iç piyasaya hitap ediyor” diye konuştu.
 

SAVAŞ TİCARETİ DE VURDU

Rusya-Ukrayna savaşının dış ticarette önemli güçlükler yaşattığını vurgulayan Kırcı, “Savaşta nedeniyle limanlar kapandı, boğazlar kapandı. Hepimiz, yağ gemisinin Rusya’dan Türkiye’ye gelmesini izledik. Yağlı tohumlarda Türkiye kendi kendine yeten bir ülke olmak zorunda. Geçmişte öyleydi. Tarım alanlarının daha verimli kullanılması ve atıl arazilerin tarıma kazandırılması gerekiyor. Biz de aspir tohumu ekilmesi için bazı illerde sözleşmeli tarıma geçtik. Çalışmalarımız devam ediyor” ifadelerine yer verdi.
 

1200 DOLARLARDAN 900 DOLARLARA DÜŞTÜ

Dubai’de düzenlenen Gulfood Fuarı’na dair izlenimlerini paylaşan Kırcı, “Gulfood, dünyanın en büyük gıda fuarlarından biri. Orada zeytinyağı ihracatı yapan firmalar da vardı. Onlarla yaptığımız görüşmede İtalya ve İspanya’daki üretimin bu sene düşük olduğunu, bu yüzden Türkiye’de yoğun bir talep olduğunu söylediler. Bu da zeytinyağı fiyatlarını ister istemez yükseltti. Fındık yağı fiyatı da yükseldi ama onun yükselmesinin nedeni hammadde ile ilgili. Ayçiçek yağına gelince, sezonda tonu 1200 dolarlardan 900 dolarlara düştü. Rusya’nın Ukrayna’dan yoğun satış baskısı vardı. Fiyat, sürekli hızlıca geri geldiği için Türkiye’deki alıcılar da daha ne kadar düşecek diye tereddüt ettiler” dedi.
 

ALTAŞ YAĞ’DA HEDEFLER BÜYÜDÜ

Şirketin hedeflerini paylaşan Kırcı, İlk olarak büyük Türkiye pazarında daha iyi konumlara yükselmek istiyoruz. Bunu da ambalajlı çotanakla ve dökme, tanker bazında. Diğeri de ihracat. Bugün ihracat tıkansa iç piyasaya, iç piyasa tıkansa ihracata ağırlık verebiliriz. Bir tarafa bağlarsak kendimizi kriz yaşayabiliriz. Türkiye’de bir yağ krizi yaşanmaz. Geçmişte yaşanan da panik havasıydı. Beklenmedik bir ortam vardı ama Türkiye bunun her zaman üstesinden gelir” şeklinde konuştu.

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar