Ordu İş Dünyası Barış ve Huzur İstiyor
Çakmak''80 gündür hükümet yok Dolar, Euro fırladı ''
info@karadenizekonomi.com / 26.08.2015
Turan Seramik A.Ş Yön.Kur.Baş.Sanayici İş Adamı Burhan Çakmak;''Ülkedeki siyasi belirsizliğin bir an önce son bulması, terörün kalıcı bir şekilde yok edilmesi ve ekonomide güven artırıcı tedbirlerin hızla alınmasıgerekiyor.
Sanayici ve iş adamı Turan Seramik A.Ş Yönetim Kurulu Başkanı Burhan Çakmak siyasilerin ülkenin sorunlarını çözme sorumluluğunu hatırlatarak, 7 Haziran seçimlerinin ardından, siyaset kurumu mevcut parlamentodan maalesef bir hükümet çıkaramadı. İş dünyası olarak şimdi ülkenin geleceğinin kalıcı şekilde, yeniden inşa edileceği bir seçim dönemi geçirmek istiyoruz.''dedi.
Türkiyenin özel bir dönemden geçtiğini ve bu dönemde iş dünyasının da karar almakta zorlandığını vurgulayan Çakmak, iş dünyasının artık barış ve huzur istediğini söyledi ve sanayicilere motivasyonlarını korumalarını gerektiğini de ilave etti.
Çakmak''İş dünyası tedirgin''
Ülkemiz de son yıllarda yaşanan büyüme hızını ve istikrarı korumalıyız.Son günlerde artan özellikle ülkemizin Güneydoğusunda terör olaylarına dikkat çekerek, Ordu iş dünyasının erken seçim ya da koalisyon hükümet değil barış ve huzur istediğini söyledi. Çakmak "Bakın, seçimlerin üzerinden 80 gündür yeni hükümet yok, iş dünyası herkesimin sağ duyulu olmasını istiyor.Ne oluyor? Ama bizim huzur ve barışa ihtiyacımız var.
Terör olaylarındaki artış, ülke genelinde olduğu gibi Ordu iş dünyamızı sanayicimizi derinden üzmüş iş dünyasını da tedirgin etti. Sanayici ve İşadamı istikrar ,güvelik ve huzur ister.Ordusiad yönetim kurulu üyesi Burhan Çakmak iş dünyasının erken seçim ya da koalisyon değil barış ve huzur istediğini belirterek, şunları söyledi:
"Hala yeni hükümetimiz kurulmadı. 7 Haziran seçimlerinin üzerinden 80gün geçti. Ülkemizde ki tüm siyasi partiler ülkemizin geleceği açısından huzurlu olması için sağduyulu olmak zorundadırlar.Ya koalisyon ya da azınlık hükümeti kurulacak. Görüyoruzki kolasyon kurulamıyor.Şimdi bir seçime daha ülke olarak kısa bir zaman diliminde gidiyoruz. Gazetelerde, iş dünyası temsilcileri ekonomimizin bir erken seçimi kaldıramayacağını, partilerin mutlaka uzlaşması gerektiğini ifade ettiler.. Biz her ihtimali kaldırabiliriz. Bakın, 80 gündür yeni hükümet yok, ne oluyor? Ama bizim huzur ve barışa ihtiyacımız var. Bu belirsizlik ortamının ortadan kalkması lazım. Biz ne erken seçimden ne koalisyondan ne de başka bir şeyden korkuyoruz. 80 gündür hükümet yok da Dolar, Euro fırladı , belli bir seviyede seyrediyor. Dolar ve Euro dünya konjonktüründen etkileniyor. Bizim huzura ihtiyacımız var. Bizim önceliğimiz koalisyon değil bizim önceliğimiz huzur ve barış bu olursa hepsi olacaktır."
TBMM'ye giren 4 partiden de Türkiye'nin menfaatine en uygun hükümet modelinin ortaya çıkmaması iş dünyasını üzmüştür.Ülke için yapıcı bir tutum sergilemelerini bekliyoruz. Partiler, şimdi 2014 ve 2015 yıllarını seçimlerle geçiren Türkiye'yi yeniden kısa sürede erken seçime götürecek uzlaşmaz bir tutum sergilememeli. Bundan sonraki gündemimiz ekonomi olmalı. Türkiye, ihracata dayalı büyüme modelinden vazgeçemeyeceğine göre ihracatını tekrar artırmanın formüllerini hızla hayata geçirmeli. İnovasyon, Ar-Ge, tasarım ve markalaşmaya verilen destek artarak devam etmeli. Hükümette yer alması muhtemel 4 siyasi partimizin de bu konuda hemfikir olduğunu seçim öncesi ortaya koydukları programlardan biliyoruz. Bu vaatlerinin takipçisi olacağız.
Ordu Ekonomisi Taleplere Cevap Verebilen Sağlam Bir Alt Yapıya ve Kalifiye Elaman Potansiyeline Sahip Olmalıdır.
Ordusiad yönetim kurulu üyesi Burhan Çakmak Ordunun son yıllarda ulaşım altyapısına dönük önemli yatırımlar almaya başladığını Ordu havalimanı,Karadeniz-Akdeniz,Çevre yolu projesi Ordu ilimiz için çok önemli projelerdir.Ordu Üniversitesi Ordunun geleceğinin planlanmasında hep söz sahibi olmalı sanayici üniversite işbirliği artmalıdır.Ordu ilimizin her yönüyle sağlam bir altyapıya ve kalifiye eleman iş gücüne ihtiyaç bulunmaktadır.Batı toplumlarında kendi işini kurmak, kendi işinin sahibi olmak isteyenlerin oranı yaklaşık yüzde 10 iken, ülkemizde bu oran yüzde 50 dir. Yani her iki kişiden biri kendi işini kurmayı istemektedir. Bu çok büyük bir girişimcilik potansiyeline sahip olduğumuzu göstermektedir.
Günümüz Türkiye ekonomisindeki en önemli sorunun Ordu ilimizde de istihdam olduğunu belirten ve bu konuda bir yarışın söz konusu olduğunu anlatan Çakmak konuşmasında şu görüşlere yer verdi:
İş bulmak için bu denli artan bir talep varken iş arayanların kendilerinin ayırt edilmelerini sağlayacak şekilde donanım sahibi olmaları gerekmektedir.İş aramaya başlamadan önce kendi farklılıklarını keşfetmek, bunları geliştirmek rekabet ortamında bugün için bir zorunluluktur. Bu bakımdan genç arkadaşlarım, mesleklerinin yanında, yeni teknolojileri kullanma, iletişim, pazarlama araçlarını tanıma gibi destekleyici alanlarla kendilerini farklılaştırmalıdırlar.
Sanayide çalışacak elemanların öncelikle teknik resim bilgisi, iyi resim okuyabilmesi, ölçü ve toleransları iyi değerlendirmesi, ölçü aletlerini iyi kullanmayı bilmesi gerektiğini belirterek, Eğitimde en önemli faktörlerden biri de öğretmendir. Okullardaki mesleki eğitim süreleri ve atölye çalışmaları süreleri yeterli olmayabilir. Ancak meslek dersleri ve atölye öğretmenleri okulun imkânlarını iyi bilmeli ve kullanmalıdır. Buna ilave olarak çevresindeki sanayinin olanaklarını iyi tanımalı ve staj olanaklarından öğrencilerini nasıl yararlandıracağını araştırmalıdır. Sanayicilerimizin de okulları görüp tanıması gerekir ancak sanayicinin yoğun iş yükü ve problemleri nedeniyle bunu yapma olanakları kısıtlıdır. Artık ileri teknolojiler ile çalışmak durumundayız. Bilgisayar teknolojileri her alanda kullanılması gereken bir unsur olmuştur. Dolayısıyla okullarımızdaki eğitimlerde de bu teknolojilerin öğretilmesi ve öğrencilerin yararlanması gerekir dedi.
Ordu-Giresun Havalimanı'nın hizmete açılmasının ardından Ordu'nun Gülyalı ilçesinde daha önce metrekaresi 100 liradan alıcı bulan arsaların metrekaresi, 250-750 liradan satışa sunulmaya başlandı.
Orduda Yatırım İçin İş Adamı Arsa Bulamıyor.
Maalesef Ordu ilimiz de arazi sorunu var.Ağırlıklı olarak şahıs arazileri bulunuyor.Bu arazileri vatandaşların arsalarını hiç satmak istemediklerini, bazılarının ise yüksek fiyatla satma beklentisi içerisinde bulunduklarını anlatan Çakmak , söz konusu sıkıntıların çözümü noktasında Ordu adına yeni OSBler hayata geçirilmeli Fatsa ve Ünyeye yeni OSBler kurulmalıdır.Ordunun yeni OSBsi orta ölçekli yatırımlar için hazırlamalı kimse Orduya büyük sanayi hayali kurmasın resim ortadadır.Yatırımcıya arazi tahsisi yapılamıyor.Yapılmaya kalktığınızda yapılacak yatırımın iki katı para istiyorlar.Böyle bir tabloya büyük sanayi yatırımları gelmez.
Öncelikle yatırımcı ile arazi sahiplerini buluşturmak olduğuna işaret eden Çakmak, "Çünkü fazla işin içine girdiğimiz zaman insanlar farklı algılıyor. Onun için biz bu aşamada sadece yatırımcı ile arazi sahiplerini buluşturuyoruz ama buradan çağrı yapıyorum. Yatırımcılardan rayiç değerin üzerinde çok fiyat istemesinler, makul olanı istesinler. Tabii ki hiç kimse yerini çok ucuza vermesin. Ancak iki, üç misli fiyat da istemesin. Yoksa olduğumuz yerde kalırız" İstihdam için bölge insanı fedakarlık yapması sanayicinin önünü açmalıdır.
ÖZEL SEKTÖRE YOL AÇMALIYIZ
Devlet yatırımlarının ekonomiye daha fazla katkı sunmasının yolunun özel sektörün de ilçelerine yatırım yapmasından geçtiğini belirterek, herkesin özel sektörün önünü açmada gerekli hassasiyeti göstermesi gerektiğini vurguladı.
Havalimanı öncesi ve sonrasında oluşan arsa fiyatları arasında uçurumlar bulunduğuna dikkati çeken Çakmak , "Havalimanı yapılmadan önce arsaların metrekare fiyatı 75-100 lira seviyelerinde idi. Örneğin daha önce bin metrekare yerin fiyatı 100 bin lira ise şimdi oldu 500 bin. Hatta bin metrekare yerden 1 milyon lira isteyen var. Tabii bu aşırı yükseliş yatırımcıyı rahatsız ediyor. Sonuçta yatırımcı işin başında yüksek ödeme yapacağı için yatırımdan vazgeçiyor veya farklı illerde daha az bedele yatırım yapacağı alanlar arıyor"
RÜYANIN GEÇMİŞİ OSMANLI DÖNEMİNE DAYANIYOR
506 milyon TL tutarındaki 600 kilometrelik Karadeniz Akdeniz yolunun Karadenizin kapısını Ordu-Sivas-Kayseri-Kahramanmaraş-Adana üzerinden Akdenize açacağını vurgulayan Çakmak şunları söyledi: "Türkiyenin bütün illeri bölünmüş yollarla birbirine bağlandı. Milletimizin beklediği bir rüya var, Karadenizi Akdenize en kestirme mesafelerden bağlayan yollar. Bu rüyanın geçmişi Osmanlı dönemine dayanıyor. Sultan Abdülhamit döneminde 600 kilometrelik yol 1880 yılında Fransızlara çizdirilmiş. O günkü koşullarda buna Dereyolu denilmiş. Zaman içinde Topçama baraj yapılınca baraj için de yol gereksinimi var tabi. Bu yol Kuzeyi Güneye bağlayan karayolu aksı şekline dönüştürülerek güzel bir proje hayata geçirilmiş." Ancak Karadeniz-Akdeniz yolu projesi çok yavaş ilerliyor,projenin hızlanması Ordu ilimizin İç Aanadoluya açılmasını sağlamalıyız.
40 DAKİKALIK YOL 10 DAKİKAYA İNECEK
Çevre Yolu'nun hizmete açılmasıyla şehir içi geçişin 40 dakikadan 10 dakikaya ineceğini, akaryakıttan yılda 25 milyon TL tasarruf sağlanacağını da belirten Çakmak şu açıklamaları yaptı:
Ordu artık bu trafiği özellikle sahil artık kaldıramıyor.Büyükşehir belediyesinin trafikleilgili çalışmaları ve özellikle Çevre yolu Ordu trafiğini rahatlatacaktır."Ordu milyonlarca yılda oluşan güzel Karadeniz koylarını bünyesinde barındıran yegane İl. Ordu ekonomisi hakkında Ordu Valisi irfan Balkanlıoğlu turizm hakkında ve projeler için güzel bilgiler verdi o bilgileri kısaca hatırlarsak,Ordu'da orman bütün güzelliğiyle denize sarkıyor. Bir tarafı zümrüt gibi yemyeşil orman bir tarafı masmavi deniz ve müthiş mücevher gibi koylar var. Mavi bayrak sahibi 4 tane plaj var Ordu'da. Ordu'dan geçen Çevre Yolu Ordu'nun sahillerinden değil de arka taraftan dağların altından tünellerle, viyadüklerle geçiyor. Büyük oranda bu tamamlanmış durumda. 19 kilometrelik yol biraz artırıldı Perşembe'den giriş yapılıp Gülyalı İlçesi'nden çıkışı olacak. İnşaatı büyük bir hızla devam ediyor. Önceden üniversitenin arsasını ikiye bölüyordu bir proje değişikliğiyle o da kaldırıldı, biraz tünel boyu da uzadı. Büyük bölümü tünelle geçiyor. Bu tüneller, yollar, köprüler, viyadükler yeni projeyle birlikte 1 milyar TL'yi buluyor. İnsanlarımız trafik yoğunluğunda şehir içinde 40 dakikada geçemiyordu, bu yolla 10 dakikada geçecek."
23 KİLOMETRELİK YOLUN 9 KİLOMETRESİ TÜNEL OLACAK
Yaklaşık 2 bin metre uzunluğunda 4 adet viyadük, 4 adet köprü, 12 adet alt geçit, 4'ü köprülü 6 kavşak, 9 kilometre uzunluğunda çift tüplü 6 tünel bulunan 23 kilometrelik yolun açılması Ordu- Giresun Havalimanı'na ulaşımı da kolaylaştıracak. Halen çalışmaları süren Çevre Yolu'nun 2016'da tamamlanması hedefleniyor.
Evet Ordu ekonomisi için hep beraber birlik ve beraberlik içinde üretmeli,sağlam bir altyapıya ve taleplere cevap verebilen bir Ordu ili olmalıyız.