Ağaç işleme makine sektörü ihracata doymuyor

AİMSAD Genel Sekreteri Arif Onur Kaçak ; “2021 yılının ilk 9 ayında geçen yıla oranla ihracatımız yüzde 35 büyüme kaydetti. Mobilya sektörü büyüdüğünde bizde bundan olumlu oranda etkileniyoruz. İthalatta da ise  % 80’in üzerinde  büyüme yakaladık. Geçen sene ilk 9 ayda 30 milyon dolar olan ithalatımız 58 milyon dolara çıkmış durumda. Bu yılın sonunda yeni bir rekor bekliyoruz.’’

info@karadenizekonomi.com / 22.11.2021

Ağaç işleme makine sektörü ihracata doymuyor

Geçen yılın ilk 9 aylık verilerine göre yüzde 35’lik büyüme sağlayan Ağaç işleme makine sektörü Avrupa piyasasında yeni bir oyuncu olmak istiyor. Bu yılda geçen sene olduğu gibi yeni bir rekora imza atacaklarını söyleyen Ağaç İşleme Makine Sanayicileri Derneği (AİMSAD) Genel Sekreteri Arif Onur Kaçak sektörün ihracat potansiyeli hakkında şunları söylüyor :“2021 yılının ilk 9 ayında geçen yıla oranla ihracatımız yüzde 35 büyüme kaydetti. Mobilya sektörü büyüdüğünde bizde bundan olumlu oranda etkileniyoruz. İthalatta da % 80’in üzerinde büyüme sağladık. Geçen sene ilk 9 ayda 30 milyon dolar olan ithalatımız 58 milyon dolara çıkmış durumda. Bu yılın sonunda yeni bir rekor bekliyoruz.’’

Dış ticaret fazlası vermeye devam ettiklerini ve bu rakamın 30 milyon dolara ulaştığını söyleyen Kaçak, sektörün ihracattaki başarısını şu sözlerle anlatıyor;’’ Bu sene ihracat yaptığımız ilk 10 ülke arasında Irak, Rusya, Bulgaristan, Birleşik Krallık, Cezayir, İtalya, Amerika gibi ülkeler yer alıyor. İtalya bizlerin kendisine rakip gördüğü bir ülke ve oraya ihracat yapabilmek bizim açımızdan çok önemli. İthalata baktığımız zaman Çin, Tayvan, Almanya, Avusturya gibi ülkeler başta geliyor. En çok ihracat yaptığımız makinaların başında ise testere makinaları geliyor.’’

Fuarlar sayesinde büyüme sağladık

9-13 Ekim tarihleri arasında TÜYAP Fuar Merkezi’nde Wodtech fuarını gerçekleştirdiklerini anlatan Kaçak; “İhracatın artmasındaki en büyük etken fuarın etkin şekilde kullanılmasıdır. Geçen sene küçük de olsa bir fuara imza attık. 2021 yılında da yüzde 5 gibi katılımcı kaybı ile fuarı gerçekleştirdik. 52 bin ziyaretçi ağırladık. 112 ayrı ülkeden ağırladık 10 yabancı ziyaretçi ağırladık. Bizim üye anketimize baktığımız zaman çok olumlu bir fuar gerçekleştirdiğimizi gözlemliyoruz. Doğrudan müşterileri ağırladığımız bir fuar oldu. Yeni dönemde Almanya, İtalya, Ukrayna, Rusya, Yunanistan, Endonezya, Çekya, Fransa, Romanya ve Amerika’da gerçekleşecek fuarlara katılım sağlayacağız. Bu ülkeler Ticaret Bakanlığı’nın belirlemiş olduğu ülkeler ile doğru orantılı. İhracata daha da ağırlık vereceğiz. Türkiye olarak dünya küresel mobilya üretiminde yüzde 1,5 pay alıyoruz. Ocak ayından sonra çok iyi gelişmelerin olacağını düşünüyoruz” dedi.

Üyeler Ar-Ge Merkezleri Kurmaya Başladı

Fuarların canlı ve anında sözleşmelerin yapıldığı alanlar olduğunu ifade eden Kaçak; “2022-23 yıllarda yeni bir konsept yapma kararı aldık ve önümüzdeki yıl ihracat konsepti yapmak istiyoruz. Bütçemiz el verdiği kadarıyla ihracata yönelik, yeni pazarlar açacak konsept tasarlıyoruz. Pandemide yeni bir portal açtık. Arama motor reklamlarıyla bunu destekledik. Güzel talepler alıyoruz. Dijitalleşmeye bu şekilde ayak uydurmaya çalıştık. Bunun yanında üyelerimiz Ar-Ge Merkezleri kurmaya başladılar” şeklinde konuştu.

Vietnam ve Malezya Pazarına Yoğunlaşacağız

Pandeminin başlamasıyla 2020’nin Mart, Nisan ve Mayıs aylarında tedarik sorunları yaşadıklarını ancak zaman geçtikçe bu durumu aştıklarını söyleyen Kaçak; “2020 yılının ithalata yansımasını da küçülme olarak gördük. Bugüne baktığımız zaman yüzde 90’a yakın bir ithalat artışımız var. Tedarik noktasından büyük problemler yaşamadık. Toplam üretimimin yüzde 30’unu Çin karşılıyor. Amerika, Almanya ve İtalya diğer büyük ülkeler. En önemli pazarlar ise Vietnam ve Malezya. Bizimde sektör olarak bu iki pazarı önemsememiz gerekiyor. Asya küresel mobilya üretiminin yüzde 46’sını üretebiliyor” dedi.Mobilya sektöründe ciddi değişimlerin olduğunuda belirten  Kaçak; “Dijitalleşme ve otomasyona doğru bir geçiş var. Bu durum sadece üretim açısından değil rekabet açısından da oldukça önemli. Büyük firmalar özel üretim ürünler yerine standart üretimler üretmeye yöneliyorlar. Son kullanıcı pandemiden dolayı ev ve mutfak mobilyasına rağbet gösterdi. Çevre dostu mobilyalar ön plana çıkıyor. Sektör uzun vadeli ekolojik sürdürülebilir ham madde arayışında. Esnek çalışma ve uzaktan çalışmadan dolayı yeni talepler oluşuyor. Çok fonksiyonlu mobilyalar artış gösteriyor. Dünya’da 2 milyara yakın obez insan var. Bu da daha büyük tasarımları karşımıza çıkaracak” açıklamalarını yaptı.

MURAT GÜRSOY / KARADENİZ EKONOMİ

Kapat
× Anasayfa Abone ol Tüm haberler Ekonomi Bölgesel Şirketler Gündem Belediye Sektörler Politika e-Dergi e-Gazete Web TV Künye Karadeniz sohbetleri Yazarlar